انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت

زمانی که موضوع سئو و بهینه سازی سایت در میان باشد انتخاب کلمات و عبارات کلیدی (Keywords) که به روند بهبود سئو وب سایت کمک کند بسیار مهم است و باید به مقدار کافی روی این مسئله وقت و انرژی گذاشته شود تا بیشترین تاثیر را در بهبود جایگاه سایت داشته باشد.

جستجو برای تعیین عبارات کلیدی شاید به نظر بحث کم اهمیتی برسد اما واقعیت این است که کلمات کلیدی نقش بسیار پر رنگی در موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت ایفا می کنند.با در نظر داشتن این موضوع به بررسی 4 سوال مهم در این رابطه می پردازیم :

کلمات کلیدی چیستند ؟

همانطور که از نام آن پیداست کلمات کلیدی آن دسته از کلمات یا عباراتی هستند که انتظار دارید کاربران دنیای اینترنت از طریق جستجوی آنها، وب سایت شما را پیدا کنند.

ناگفته پیداست که عبارات کلیدی شما باید با موضوع کلی کسب و کار شما و نوع بیزینسی که انجام می دهید همخوانی داشته باشد و همچنین مرتبط با محصولات یا خدماتی باشد که ارائه می کنید.

برای مثال برخی از عبارات کلیدی برای یک شرکت طراحی سایت در شهر تهران می تواند شامل عبارات زیر باشد :

·         طراحی سایت تهران

·         شرکت طراحی وب سایت در تهران

این سوال را از خود بپرسید : می خواهید مخاطبان هدف ، شما را با چه عباراتی بشناسند و پیدا کنند ؟

تاثیر کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت چیست ؟

راه های زیادی برای افزایش بازدید وب سایت و بیشتر دیده شدن آن وجود دارد اما یکی از بهترین و موثرترین این شیوه ها، استفاده از روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و مخصوصا موتور جستجوی گوگل است.در حقیقت اگر با صرف زمان و هزینه مناسب بتوانید وب سایت خود به صفحه اول نتایج گوگل برسانید مطمئنا شاهد پیشرف چشم گیری در افزایش ترافیک و بازدید سایت خود خواهید بود.

در همین جا است که اهمیت عبارات کلیدی و تاثیرش بر سئو سایت مشخص می شود.در واقع اگر شما در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید و روزانه بازدید زیادی دریافت کنید اما کلمه کلیدی شما ارتباط چندانی با نوع کسب و کار شما نداشته باشد و منجر به فروش بیشتر شما نشود هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت.

لازم به ذکر برای شرکت هایی مانند آوینا پرداز که به صورت تخصصی و حرفه ای خدمات مربوط بهینه سایت (Seo)را به مشتریان ارائه می دهند نوع کلمات کلیدی و میزان رقابت موجود بین وب سایت های دیگر برای کسب رتبه بالا در گوگل، از جمله موارد تعیین کننده قیمت سئو و تخمین مدت زمان و مقدار هزینه ای است که نیاز است برای آن صرف شود.

از این رو در بسیاری از مواقع انتخاب عبارت کلیدی هم می تواند از قیمت سئو سایت شما بکاهد و هم نتیجه مطلوب تری از نظر نرخ تبدیل (نرخ تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری)  برایتان داشته باشد.

بطور مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با " چاپ عکس روی لیوان" است بسیار بهتر است که همین عبارت را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید و نه کلمه " چاپ" به تنهایی. زیرا رقابت در کلمه " چاپ" بسیار بیشتر است و به همین میزان قیمت سئو و زمان مورد نیاز شما بالاتر می رود و همچنین بازدیدی که روزانه دریافت می کنید ارتباط زیادی با کار شما ندارد زیرا احتمالا جستجو کنندگان به دنبال چاپ کتاب، چاپ سربرگ و .. هستند که ارتباطی با فعالیت شما ندارد.

تحقیق در مورد بهترین عبارات کلیدی چگونه انجام می شود؟

برای اینکه بتوانید بهترین و مناسبترین عبارات کلیدی که همسو با فرایند بهینه سازی سایت شما باشد را انتخاب کنید لازم است ابتدا آنالیزهای دقیقی انجام شود.ابزارهایی در اینترنت برای کمک به انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند مانند Google Keyword Planner که البته در حال حاضر برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. 



صفحه keyword planner گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی و سئو



پیشنهاد ما این است که انتخاب کلمات کلیدی و تحقیق در مورد آنها را به متخصصان بهینه سازی سایت بسپارید چرا که هم ابزارهای لازم را در اختیار دارند و هم بر اساس تجربیات و آگاهی از آخرین تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو، مناسبترین عبارات را در نظر خواهند گرفت که هم قیمت سئو سایت شما را کاهش دهد و هم نتیجه بسیار مطلوب تر و سریعتری برای شما حاصل گردد.

نکاتی که لازم است هنگام انتخاب کلمات کلیدی سایت خود آنها را در نظر بگیرید:

·         بخاطر داشته باشید کلمات و عبارات کلی مانند کلمه چاپ که رقابت زیادی در آنها وجود دارد همواره بهترین کلمات کلیدی نیستند و اغلب مواقع تنها باعث افزایش قیمت سئو سایت شما و اتلاف زمان می گردند.

·         لیستی از کلمات کلیدی اصلی و لیستی هم از کلمات کلیدی جانبی تهیه کنید.در نهایت بر اساس تحقیقات خود و همچنین بازار هدف خود آنها الویت بندی نمایید.

·         عبارات کلیدی طولانی و دنباله دار بسیار راحت تر فرایندهای بهینه سازی را طی می کنند و در رتبه های بالایی قرار می گیرند همچنین این عبارات بازار هدف مورد نظر شما را دقیق تر نشانه گرفته و مشتریان واقعی بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کنند.

عبارات کلیدی دنباله دار چیست ؟

همانطور که در بالا اشاره شد عبارات دنباله دار می توانند اثر بسیار بهتری در روند بهینه سازی سایت شما داشته باشند.این عبارات طولانی تر نسبت به عبارات کوتاهتر بسیار صریح تر و مشخص تر مشتریان هدف را نشانه می گیرند.

به عنوان مثال برای شرکتی که خدمات طراحی سایت و سئو ارائه می دهد بهترین کلمات کلیدی " طراحی سایت " یا "سئو سایت " فرض می شود که بدلیل رقابت زیاد، قرار گرفتن در صفحه های اول گوگل برای این عبارت ها بسیار سخت ، پر هزینه و زمانبر  خواهد بود.

اما عبارات طولانی تر اگرچه ترافیک و بازدید بسیار کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه و پر جستجو برای وب سایت ایجاد می کنند اما چون کلمات مشخص تر و خاص تری هستند ، اغلب مواقع نرخ تبدیل بسیار بالاتری را شامل می شوند.

به عنوان مثال برای شرکتی که در بالا ذکر شد کلمات کلیدی زیر می تواند مناسب تر باشد :

·         طراحی سایت اختصاصی در تهران

·         طراحی سایت آژانس هواپیمایی

·         بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

این کلمات کلیدی رقابت کمتری دارند و در عین حال بسیار مشخص تر بوده و بهتر می توانند مخاطبان هدف را به خود جلب کنند.

زمانی که قصد تعیین استراتژی برای سئو سایت خود دارید هیچگاه انتخاب عبارات کلیدی را نادیده نگیرید.ابتدا کلمات کلیدی مناسب را انتخاب و دسته بندی نمایید سپس استراتژی فرایند بهینه سازی خود را بر اساس آنها شکل دهید.نکته مهم در انتخاب کلمات کلیدی این است که همواره بخاطر داشته باشید هدف اصلی طراحی سایت و سئو، افزایش فروش و بهبود نرخ تبدیل آن است نه دریافت بازدید زیاد و بدون نتیجه.بنابراین کلماتی را انتخاب کنید که در رسیدن به این اهداف کمک بیشتری به شما می کنند.

تیم بهینه سازی (SEO) شرکت آوینا پرداز همگام با دانش روز و آگاهی از آخرین تغییرات موتورهای جستجو در کنار تجربه و رزومه کاری فوق العاده ی خود، آماده همکاری با صاحبان مشاغل جهت طراحی و اجرای موثرترین استراتژی های سئو و بهینه سایت و توسعه کسب و کار شما از طریق فضای آنلاین می باشد.

با ما تماس بگیرید.


درباره گوگل وبمستر
درباره گوگل وبمستر
بهبود رتبه سایت در گوگل
بهبود رتبه سایت در گوگل
آموزش سئو بخش چهارم ( اصول طراحی سایت متناسب با سئو )
آموزش سئو بخش چهارم ( اصول طراحی سایت متناسب با سئو )
آموز سئو بخش ششم (چگونگی تاثیر تجربه کاربری و محتوا بر افزایش رتبه سایت)
آموز سئو بخش ششم (چگونگی تاثیر تجربه کاربری و محتوا بر افزایش رتبه سایت)
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha