بررسی رقابت و تعیین استراتژی سئو سایت

یکی از آنالیزهایی که لازم است قبل از تعیین استراتژی برای بهینه سازی سایت انجام گیرد بررسی رقبا است.این موضوع جهت تعیین قیمت سئو سایت نیز اهمیتی اساسی دارد.در واقع هرچه رقیبان کمتری دشته باشید راحت تر و سریعتر و با هزینه کمتری می توانید به رتبه های بالایی گوگل دست یابید.

بررسی رقبا این امکان را به شما می دهد که مسیر سئو سایت خود را بگونه ای صحیح مشخص نمایید تا از اتلاف وقت و کارهای بیهوده پرهیز نمایید.در این مقاله 5 گام جهت آنالیز وب سایت رقیبان را به شما معرفی می کنیم تا دقیق تر و هدفمند تر اقدام به بهینه سازی سایت خود نمایید.

1 بررسی کلمات کلیدی

یکی از اولین مراحل سئو سایت بررسی و مشخص کردن کلمات کلیدی به صورت واقع بینانه است.در این مقاله ما از کلمه "تور"  به عنوان مثال استفاده می کنیم.فرض کنید شما صاحب یک آژآنس هواپیمایی هستید و طراحی سایت آژانس هواپیمایی خود را انجام داده اید اکنون برای سئو سایت در اولین مرحله باید عبارات کلیدی را که می خواهید کاربران از طریق آنها شما را پیدا کنند انتخاب نمایید.در این مثال باید توجه داشته باشید اگر کلمه "تور" را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید باید با رقیبان سرسختی رقابت کنید که قیمت سئو و مدت زمان لازم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را برای شما بسیار بالا می برد.بجای آن می توانید از طریق آنالیز رقابت از عباراتی که رقابت کمتری دارند شروع کنید و به مرور زمان جایگاه سایت خود را در کلمات پیچیده تر بهبود بخشید.برای دریافت اطلاعات جامع تر به مقاله انتخاب کلمات کلیدی مراجعه نمایید.

2 رقبای اصلی خود را شناسایی کنید

به محض اینکه لیست کلمات کلیدی خود را مشخص نمودید لازم است این کلمات را در گوگل جستجو کنید و وب سایت هایی که در صفحه اول جستجو نمایش داده می شوند را یادداشت نمایید.اغلب مواقع یک یا چند وب سایت را بارها و بارها در صفحه اول جستجوی گوگل خواهید دید.این وب سایت همان رقبای اصلی در سئو سایت شما محسوب می شوند که باید در صدر لیست رقبا قرار گیرند.

هرچه یک وب سایت در کلمات کلیدی بیشتری در صفحه اول گوگل قرار داشته باشد مشخص است که درجه اعتبار بیشتری از نظر گوگل دارد و شکست دادن آن مشکل تر است.در این بخش از فرایند لازم است که وب سایت هایی که رقیب واقعی و سر سخت شما محسوب می شوند را شناسایی کنید.همچنین مهم است که عبارات کلیدی طولانی تر بیش از سه کلمه ( در مقاله مربوط به انتخاب کلمات کلیدی توضیح داده شده است ) که مرتبط با فعالیت شماست را شناسایی کرده و در این عبارات نیز رقیبان خود را مشخص نمایید.

اما توجه داشته باشید مثلا زمانی که کلمه "ساعت" یا کلمه "زیورآلات" را به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب می کنید برندهای خرده فروشی بزرگ مانند دیجی کالا را که در صفحه اول گوگل به نمایش در می آیند در ابتدای مسیر بهینه سازی از لیست رقبایتان خارج کنید.دلیل آن این است که این وب سایتها می توانند مقیاس های سنجش شما را منحرف نمایند.

3 رقبای خود را آنالیز کنید

حالا که می دانید رقیبان سئو سایت شما چه وب سایت هایی هستند لازم است که عمیق تر آنها را مورد بررسی قرار دهید.برای آغاز می توانید با استفاده مقاله ابزارهای رایگان جهت بررسی سئو سایت  با وب سایت های آنالیزگر در اینترنت آشنا شوید.آدرس وب سایت رقبا را در یک یا چند عدد از این ابزارها وارد کرده و اطلاعات بدست آمده را مطالعه نمایید.مثلا یکی از فاکتورهای اصلی در بهینه سازی سایت دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر است.با مقایسه تعداد و نوع بک لینک های رقبا می توانید استراتژی سئو سایت خود را با دیدی بهتر برنامه ریزی کنید.

یکی دیگر از شاخصه های مورد استفاده شرکت های بهینه سازی سایت برای رتبه بندی ، استفاده از وب سایت Alexa.com می باشد.با وارد کرد نام سایت های رقبا می توانید به رتبه سایت ، وب سایت های بک لینک دهنده و برخی از کلمات کلیدی اصلی سایت های رقیب دست یابید.

تحلیل و بررسی این آمار و ارقام ارائه شده از ابزارهای مختلف بررسی سئو می تواند کمک بسیار زیادی در جهت برنامه ریزی صحیح برای شروع روند بهینه سازی سایت به شما نماید.



بررسی-سئو-سایت



4 شبکه های اجتماعی و بررسی محتوا

پس از این که رقبایتان را شناختید ، بک لینک های آنها را شناسایی کردید و وب سایت مربوط به آنها را آنالیز نمودید لازم است در مورد بازایابی محتوا ، استراتژی بازایابی آنلاین و شبکه های اجتماعی آنان تحقیق کنید. اینکه محتوای سایت خود را بر چه اساسی تولید می کنند ؟ هر چندوقت یکبار مطالب خود در شبکه های اجتماعی را بروزرسانی می کنند ؟ تعداد فالوئرها و اعضای فعال آنان چقدر است ؟

وبلاگ ها ، صفحه های فیسبوک ، توئیتر ، لینکدین ، اینستاگرام و همچنین کانال های تلگرام آنها را ارزیابی کنید.این کار به شما کمک می کند متوجه شوید لازم است برای پیشرفت روند بهینه سازی سایت خود چه مقدار در شبکه های اجتماعی فعال باشید و نیاز است چقدر محتوا و مطلب در آنها به اشتراک بگذارید.

5 موانع و نقاط ضعف خود برای ورود به رقابت و تعیین استراتژی سئو را شناسایی کنید

وقتی که به یک درک و نتیجه گیری کلی در مورد رقبایتان رسیدید می توانید استراتژی های مناسب برای بهینه سازی سایت خود را بر اساس میانگین نتایج بدست آمده از رقیبان تعیین نمایید.

اول از همه باید بدانید چه تعداد بک لینک برای سایت خود نیاز دارید تا در صفحه نتایج جستجوی گوگل نشان داده شوید و کیفیت بک لینک ها را نیز در نظر بگیرید.البته این نتیجه گیری را باید براساس میانگین اهمیت کلمات کلیدی انجام دهید.بار دیگر تاکید می کنیم که بسیار مهم است که از عبارات کلیدی و کلی که رقابت بسیار زیادی دارند چشم پوشی کنید.زیرا رقبای شما در این کلمات بسیار سرسخت هستند و شکست دادن آنها در زمان کوتاه انجام نشدنی است چرا که گوگل به این وب سایت های بزرگ اعتماد زیادی دارد و براحتی شما را با آنان جایگزین نخواهد کرد.

در نهایت توجه خود را به مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر بهینه سازی سایت یعنی تولید محتوای با کیفیت متمرکز کنید.اینکه چه تعداد و چه نوع مقاله و مطالبی باید در وب سایت شما قرار گیرد ؟ لازم است روزی چند مقاله به سایت خود اضافه نمایید ؟ نحوه قرار گیری کلمات کلیدی در بین مطالب سایت چگونه باید انجام گیرد؟ چه محتوایی باید برای شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شود و به چند فالوئر یا عضو در این شبکه ها نیاز دارید ؟

پاسخ این سوالات و اطلاعاتی که از رقیبان خود بدست آورده اید شالوده استراژی سئو سایت شما را تشکیل می دهند و ساختار کلی کمپین شما را مشخص می نمایند.بسیار مهم است که برای رقابت، خود را به اطلاعات مجهز کنید در غیر این صورت منابع زیادی را به هدر خواهید داد بدون آنکه بازگشت سرمایه چندانی داشته باشید.

پیشنهاد مااین است به دلیل تغییرات روزانه در الگوریتم های گوگل و فاکتورهای زیادی که جهت بهینه سازی سایت باید در نظر گرفته شود فرایند سئو سایت خود را به شرکت های متخصصی بسپارید که از تجربه و دانش کافی برخوردارند و بدین وبسیله از اتلاف زمان و هزینه بدلیل انتخاب استراتژی های نامناسب جلوگیری نمایید.

تیم seoشرکت آوینا پرداز با سالها تجربه و آشنایی کامل با نحوه رفتار موتورهای جستجو آماده همکاری با شماست تا هرچه سریعتر جایگاه شا ارتقا یابد و بهترین مسیر برای بهینه سازی سایت انتخاب گردد.با ما تماس بگیرید.


نکاتی در مورد قیمت سئو و تعیین تعرفه بهینه سازی وب سایت
نکاتی در مورد قیمت سئو و تعیین تعرفه بهینه سازی وب سایت
بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟
بررسی سئو سایت
بررسی سئو سایت
اهمیت سئو سایت برای آژانس های مسافرتی و تورها
اهمیت سئو سایت برای آژانس های مسافرتی و تورها
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha