ACCELERATED MOBILE PAGE به چه معناست؟


Accelerated Mobile Page یا به اختصار AMP در حقیقت به معنی صفحات با سرعت بالای ورژن موبایل بوده که در تگ های HTML و Javascript  و Caching نسبت به سورس کد صفحات معمولی در طراحی سایت تفاوت دارند. پروژه AMP توسط  گوگل در مهر ۹۴ (اکتبر ۲۰۱۵) شروع شده و بصورت سورس باز است  و اگر شما آشنایی کافی با طراحی سایت دارید ، امکان مشارکت در این پروژه توسط شما نیز وجود د ارد .

آیا جای از نظر بهنیه سازی سایت نگرانی هست؟

بسیاری از افرادی که پروسه بهینه سازی سایت را انجام می دهند تصور می کنند که این پیام ها اعلام اخطار از طرف گوگل بوده و امکان پنالتی یا افت سئو سایت وجود دارد . این افراد تفاوت اطلاع رسانی های گوگل و نیز اخطار ان را نمی دانند . اما ایا این پیام گوگل مبنی بر اخطار یا افت سئو سایت شماست ؟

در جواب باید گفت خیر !!! جای هیچگونه نگرانی نیست و وب سایت شما چه در سرچ موبایل و چه در سرچ دسکتاپ افتی نخواهد کرد .

علت این پیام گوگل چیست ؟

این پیام دقیقا یک توصیه از سمت شرکت گوگل درجهت بهنیه سازی سایت بوده و برایUX و تجربه کاربری بهتر برای بازدید کنندگان موبایلی سایت شما ارائه گردیده است و هیچ ارتباطی به سئو سایت شما ندارد . این مورد  یک امتیاز مثبت برای سایت شماست و نداشتن صفحات AMP یک نقص یا کمبود محسوب نمی شود.

پروژه AMP زمان زیادی نیست که آغاز به کار کرده  و هنوز در کل سایت های جهان، تعداد خیلی کمی از شرکت ها در  طراحی سایت خود، از آن استفاده کرده اند . بی تردید ، تعداد کمی وب سایت که مجهز به صفحات AMP هستند وجود دارند  و سایت هایی که از قبل این کار رو انجام دادند، قبل از پیام و پیشنهاد گوگل، اقدام به ایجاد صفحات AMP کرده بودند.


مقایسه ASPnet و PHP در طراحی سایت
مقایسه ASPnet و PHP در طراحی سایت
تگ های HTML
تگ های HTML
جاوا اسکریپت در طراحی سایت
جاوا اسکریپت در طراحی سایت
HTML چیست؟
HTML چیست؟
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha