نرم افزارهای طراحی سایت

جهت طراحی وب سایت بسته به میزانی که میخواهید در این رشته پیشرفت کنید لازم است از زبان برنامه نویسی و نرم افزارهای خاصی استفاده نمایید. برای مورد اول به مقاله زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت مراجعه کنید.

به صورت کل برای طراحی سایت آشنایی با زبان های نشان گذاری زیر ضروری است :

·         HTML

·         CSS

·         JavaScript

جهت انجام طراحی سایت به صورت حرفه ای و پیشرفته دو زبان برنامه نویسی عمده وجود دارد که لازم است حداقل یکی از این زبان های برنامه نویسی را فرابگیرید :

·         ASP.net

·         PHP

اما سئوال اینجاست که از چه نرم افزارهایی می توان برای طراحی وب سایت استفاده کرد؟

هنگام طراحی وب سایت بسته به نوع آن، از نرم افزارهای زیادی می توان استفاده نمود در این قسمت برخی از نرم افزارهایی اصلی و محبوب طراحان وب سایت را معرفی می نماییم :

1- Adobe Photoshop

بدون شک فتوشاپ یکی از محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش عکس و کار با تصویر است که نه تنها برای طراحی وب سایت بلکه جهت بسیاری از کارهای دیگر مربوط به طراحی و گرافیک به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار فوتوشاپ داری ابزارهای زیادی است که بنا به نیاز خود می توانید آن ها رابرای ویرایش یا طراحی تصاویر بکار بگیرید.

از نرم افزار فتوشاپ جهت طراحی سایت می توانید در موارد زیر استفاده نمایید:

·         تغییر اندازه و سایز عکس ها متناسب با طراحی

·         تغییر رنگ و ویرایش تصاویر

·         طراحی و اجرای فایل های متحرک Gif

·         کاهش حجم عکس ها با کمترین اثر در کیفیت آن

·         اضافه نمودن متن به عکس

·         ادغام و ترکیب چندین عکس در کنار هم

2- Adobe Dreamweaver

نرم افزار Dreamweaver اولین بار توسط شرکتی بنام ماکرومدیا (Macromedia) عرضه شد.کمی بعد این شرکت توسط Adobe که سازنده نرم افزار فتوشاپ نیز هست خریداری شد و Dreamweaver نیز تبدیل به یکی دیگر محصولات Adobe گردید.

مدت زمان زیادی از Dreamweaver به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت یاد می شد و بخصوص در زمانی که تنها ابزار بدردبخور دیگری در اختیار برنامه نویسان و طراحان وب سایت قرار نداشت.

شاید هنوز هم بتوان از آن بعنوان یکی از مفیدترین ابزارهای طراحی وب سایت نام برد.از طریق Dreamweaver می توانید کار با کدهای HTML ، CSS و JavaScript را بسیار ساده و لذت بخش کنید.ویژگی جالب این نرم افزار این است که به کمک آن می توانید وب سایت مورد نظر خود را بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری طراحی کنید.

یکی دیگر از ویژگی های Dreamweaver عدم نیاز به دانش خیلی بالای برنامه نویسی برای کار کردن با آن است. طراحی و راهنمایی های موجود در این برنامه به گونه ایست که حتی افراد تازه کار و مبتدی نیز می توانند از آن بهره ببرند.

البته لازم است برای استفااده از این نرم افزار جهت طراحی سایت با کدهای HTML ، CSS و JavaScript آشنایی کافی داشته باشید.درحقیقت این ابزار کدنویسی را برای افراد مبتدی بسیار راحت می کند.

3- Visual Studio

Visual Studio در واقع اصلی ترین برنامه جهت تولید نرم افزارهای تحت ویندوز بشمار می رود که می توان از آن جهت نوشتن برنامه های تحت وب نیز استفاده نمود. یکی از قوی ترین نرم افزارها جهت طراحی سایت های حرفه ای و پیچیده Visual Studio مربوط به کمپانی مایکروسافت است.

این برنامه برای طراحی وب سایت و همچنین کد نویسی های مربوط پایگاه داده با استفاده از زبان ASP.net استفاده می شود.استفاده از این نرم افزار نیاز به آشنایی با زبان های برنامه نویسی C# ، ASP.net و.. دارد.همچنین جهت کار با پایگاه های داده (Data Base) لازم است با نحوه کارکرد و تعامل با آنها نیز آشنا باشید.

این سه ابزار در حقیقت اصلی ترین نرم افزارهای طراحی سایت با استفاده از ASP.net محسوب می شوند.از طریق فتوشاپ عکس ها تصاویر مورد نیاز خود را تولید می کنید ، با استفاده از Adobe Dreamweaver کدنویسی های HTML ، CSS و کدهای JavaScript را انجام می دهید و با استفاده از Visual Studio وب سایت را از حالت ساده خارج کرده و تبدیل به یک اپلیکیشن تحت وب با ویژگی های منحصر بفرد نموده و آن را به یک Data Baseمتصل می کنید.

در کنار این سه نرم افزار مهم طراحی سایت ابزارهای بیشمار دیگری وجود دارند که می توان با استفاده از انها مسیر طراحی و تولید وب سایت را ساده تر نمود.اما حقیقت این است که کار با هریک از این ابزارها نیاز به آشنایی و آگاهی کافی در مورد اصول طراحی وب سایت و نحوه کد نویسی دارد و این نرم افزارها تنها جهت تسریع روند کدنویسی و راحت تر شدن استفاده می گردد.

برخی از نرم افزارهای دیگر طراحی سایت در زیر معرفی شده اند :

Bluefish: از این نرم افزار بیشتر جهت بازنویسی و طراحی مجدد وب سایت های استفاده می شود.

CoffeeCup HTML Editor: این نرم افزار طراحی سایت در واقع نسخه جذابتر و ساده تر Dreamweaver است.که محیط گرافیکی زیبایی دارد و کار با آن ساده است

Adobe Fireworks: این نرم افزار نیز می تواند جایگزین بسیار خوبی برای فتوشاپ محسوب شود.با این نرم افزار می تواند وکتورهای زیبا و تصاویر کم حجم و با کیفتی را خلق نمود


سیستم رمزگذاری SSL لزوما به معنی امنیت نیست
سیستم رمزگذاری SSL لزوما به معنی امنیت نیست
هزینه های پنهان طراحی سایت ارزان
هزینه های پنهان طراحی سایت ارزان
اهمیت footer در طراحی سایت
اهمیت footer در طراحی سایت
فتوشاپ در طراحی وب سایت
فتوشاپ در طراحی وب سایت
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha