طراحی سایت حرفه ای


طراحی سایت حرفه ای چگونه است ؟

اساسا یک وب سایت حرفه ای چه تفاوتی با یک سایت معمولی دارد ؟

اینها سوالاتی هستند که ممکن است ذهن بسیاری از افرادی که قصد طراحی وب سایت دارند را مشغول خود کند.

دنیای اینترنت مکان بسیار بزرگ و البته پیچیده ای است و هرروزه نیز درحال گسترش و بزرگتر شدن است.همین توسعه روز افزون اینترنت و نفوذ آن در دنیای شخصی افراد باعث شده تا شرکت ها و کسب و کارهای مختلف بیش از پیش به اهمیت طراحی سایت برای خود پی ببرند.

وب سایت در حقیقت دفتر شرکت یا فروشگاه شما در فضای مجازی و دنیای اینترنت است.طراحی وب سایت به شما کمک می کند که کسب و کار و فعالیت خود را به هر فردی و در هر جای کره زمین معرفی و ارائه کنید.اگر شما شرکتی در تهران هستید می توانید با استفاده از طراحی وب سایت ، خدمات و محصولات خود را به مشتریان بالقوه خود در شهرهای دیگر معرفی نمایید حتی می توان با استفاده از طراحی سایت چند زبانه ، حوزه فعالیت خود را از سطح کشور فراتر برده و در بیرون مرزها نیز خدمات و کالای خود را ارائه یا معرفی نمایید.

مسئله مهم اینجاست که وب سایت در اغلب این مواقع اولین چیزی است یک شخص یا یک کمپانی دیگر از کسب و کار شما می بیند.اینجاست که طراحی سایت حرفه ای معنی پیدا می کند تا از طریق آن حرفه ای بودن خود را نیز نشان دهید.واقعیت این است که یک وب سایت معمولی ، کسب و کار و کیفیت خدمات شما و محصولات شما و اساسا خود شما را نیز معمولی جلوه خواهد داد.

امروزه مردم آنقدر وقت صرف حضور در دنیای مجازی می کنند که براحتی تفاوت طراحی وب سایت حرفه ای را از یک سایت معمولی تشخیص می دهند و این اتفاق گاهی در ناخودآگاه افراد می افتد که حتی خود شخص نیز از نحوه دقیق قضاوت خود باخبر نیست.

عناصر و اِلِمان هایی در طراحی وب سایت حرفه ای وجود دارد که باعث می شود کاربران پس از ورود به آن کاملا متوجه حرفه ای بودن سایت و حرفه ای بودن شما در حوزه کاریتان بشوند.

شرکت و کسب و کار خود را با وب سایت های معمولی و غیر حرفه ای پیوند نزنید، چراکه باعث می شود شما نیز غیر حرفه ای جلوه کنید.

چند دلیل ساده و مهم برای مشخص شدن لزوم طراحی سایت حرفه ای :

·         94%  مردم، طراحی ظاهری ناخوشایند وب سایت را دلیل اصلی عدم اعتماد یا عدم استفاده از یک وب سایت عنوان کرده اند.

·         38% از افراد اگر قالب وب سایت و همچنین محتوای سایت (متن،عکس،فیلم و..) برایشان "جذاب" نباشد آن را ترک خواهند کرد

·         50 میلی ثانیه! تمام وقتی که شما دارید.طبق تحقیقات، کاربران در همان 0.5 ثانیه اول ورود به وب سایت در مورد آن تصمیم میگرند

·         75% مردم، یک شرکت و کمپانی را براساس طراحی وب سایت آن قضاوت می کنند.از نظر این عده طراحی بد = کمپانی بی کیفیت

·         48% از مردم طراحی ظاهری سایت را مهمترین معیار نشان دهنده حرفه ای و معتبر بودن یک شرکت می دانند.

·         39% از کاربران در صورتی که عکسهای وب سایت زمان زیادی برای لود شدن بگیرد آن را ترک می کنند

·         1 ثاینه عملکرد سریعتر در ورژن موبایل وب سایت، طبق تحقیقات 29% نرخ تبدیل آن را بالا می برد.


حال این سوال مطرح می شود که اصولا طراحی سایت حرفه ای چه ویژگی هایی دارد ؟

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 1 :

کد نویسی اختصاصی 

بسیار از شرکت های طراحی سایت ، ساخت وب سایت هایی با صرف زمان و هزینه اندک را به شما پیشنهاد می دهند.یافتن این وب سایت ها ساده است ، به این دلیل که وب سایت های طراحی شده توسط این شرکت ها معمولا دارای امکانات محدود و طرح های شبیه به هم است.

طراحی وب سایت حرفه ای که به صورت اختصاصی و برای شما کد نویسی شده است این آزادی عمل را به شما می دهد که هر امکانات و ویژگی که فکر می کنید به رابطه بهتر شما با بازدیدکنندگان کمک می کند را به وب سایت خود اضافه نمایید.

همچنین کد نویسی و طراحی وب سایت اختصاصی این امکان را به شما می دهد که ظاهر و ویژگی خاص و منحصر به فردی را نسبت به رقبایتان در وب سایت خود بکار گیرید.

در واقع کد نویسی اختصاصی باعث می شود که شامل محدودیت های شرکت های طراحی سایت قالب آماده و آماتور نشوید و بدون هیچ حد و مرزی وب سایت خود را گسترش دهید.



طراحی سایت حرفه ای و کد نویسی اختصاصی



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 2 :

طراحی متناسب با بِرند

یکی از بزرگترین مشکلاتی که شرکت های طراحی سایت قالب آماده دارند این است کار خیلی خاصی با توجه به برند و نشان تجاری شما نمی توانند انجام دهند.البته منظور ما تغییر عناصر جزئی مانند تغییر فونت یا تغییر رنگ های وب سایت نیست بلکه اعمال ویژگی هایی که است که تنها مختص برند شما باشد.

خودتان وب سایت های مختلف را مرور کنید ، وب سایت های مربوط به شرکت های معروف و همچنین وب سایت های معمولی ، کاملا متوجه خواهید شد که کدام طراحی سایت برای ارتقای برند و منحصر کمپانی مورد نظر انجام شده و در کدامیک، از قالب های فراگیر و دسته چندم استفاده شده است.



طراحی سایت حرفه ای و برند سازی



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 3 :

مسیریابی و منوی ساده

منظور از عبارت طراحی وب سایت حرفه ای شاید به ظاهر به معنی طراحی یک سایت پیچیده بنظر برسد اما مسیر موفقیت همواره در سادگی است – سادگی به معنای دوری از پیچیدگی – مخصوصا در مورد طراحی منوی سایت و سیستم هدایت کاربر.

از نگاه یک کاربر ، مسیریابی یک وب سایت حرفه ای از ابتدای ورود تا انتها باید دور از هرگونه پیچیدگی و گیج کنندگی باشد.این کار از طریق طرح نقشه ورود و خروج کاربر از سایت و بررسی مسیر کاربر در سایت از ابتدا تا انتها انجام می گیرد.واقعیت این است که مسیریابی در هر سایت با وب سایت دیگر متقاوت است ، گاهی لازم است در مسیر کاربر پیشنهاداتی ویژه قرار گیرد گاهی لازم است صفحه ای مهم در اوج سادگی طراحی شود.مسئله مهم این است که تنها یک شرکت طراحی سایت حرفه ای که در کنار تجربه ، از دانش و تکنولوژی روز دنیا برخودار است قادر است تمام مسیر کاربر را پیش بینی و نوار منو و مسیریابی وب سایت را بر اساس آن طراحی نماید.



طراحی سایت حرفه ای مسیریابی کاربران



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 4 :

معماری قوی وب سایت

معماری و چارچوب یک وب سایت حرفه ای باید کاملا دقیق ، تطبیق پذیر و تمیز باشد.برای نمونه تمام وب سایت های طراحی شده در شرکت آوینا پرداز با استفاده از آخرین تکنولوژی حال حاضر (سال 96) مایکروسافت یعنی طراحی سایت ASP.Net و تحت الگوی آخرین ورژن MVC - Model–View–Controller  - تولید و طراحی می شوند. وب سایت های طراحی شده با استفاده از این تکنولوژی به دلیل تمیز و یکدست بودن سیستم کد نویسی، بسیار سبک تر و سریعتر عمل می کنند.ضمنا قابلیت تطبیق پذیری این تکنولوژی جدید، انقلابی در انجام تغییرات و بروز رسانی و حتی اتصال به سامانه های دیگر مانند اپلیکیشن های موبایل در طراحی سایت بوجود آورده است.

وب سایت های معمولی و نرم افزارهای طراحی سایت آماده عموما دارای معماری ضعیفی در ساختار خود هستند و دلیل اصلی این موضوع هم این است که این سیستم ها قرار است که با هر نوع کسب وکاری سازگار باشند و نه برای یک نوع خاص از آن.



طراحی سایت حرفه ای با ASP.net و MVC



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 5 :

فضای زیاد برای قرارگیری محتوا

احتمالا این جمله را در اینترنت و بخصوص در وب سایت های انگلیسی زبان، دیده اید : content is king – محتوا پادشاه است! این عبارت به محتوا در اینترنت اشاره دارد ، محتوای اینترنتی شامل پُست های وبلاگی ، مقالات ، اخبار ، عکس ها ، ویدئو و طرح های گرافیکی می شود.

نکته بسیار اساسی و مهم این است که فضای کافی برای تمام محتوایی که نیاز دارید در سایت قرار گیرد را در اختیار داشته باشید.این تنها به معنی تعداد صفحه های وب سایت شما نیست بلکه همچنین مهم است که با صفحه ها چه کاری انجام می دهید و این صفحه ها چگونه نمایش داده می شوند.

یک وب سایت حرفه ای محتوای خود را در صفحه های مختلف و تحت دسته بندی های مشخص قرار می دهد.طراحی وب سایت حرفه ای نیز بگونه ای است که این موضوعات و دسته بندی ها در جای درست به کاربر نشان داده شود تا بتواند براحتی از بین موضوعات مختلف ، صفحه مورد نظر خود را پیدا کند.

همچنین تولید محتوای مناسب سئو تنها زمانی می توان موفق عمل کند در طراحی مناسب داشته و توسط کاربران اینترنت خوانده شده و به اشتراک گذاشته شود.



فضای مناسب محتوا در طراحی سایت حرفه ای



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 6 :

عناصر مرتبط به سئو

یک شرکت طراحی سایت حرفه ای همواره افزایش درآمد و افزایش بازدیدکننده وب سایتی که طراحی می کند را جزء مهمترین هدف های نهایی می داند.بنابراین بسیار مهم است که فاکتورهای مربوط به سئو OnPage از ابتدای طراحی سایت مد نظر قرار گیرد.برای مثال استفاده از کلمات کلیدی مناسب در title و تگ های H صفحه ؛ سرعت لود سایت ، سبک بودن و Mobile Friendly بودن از جمله مواردی است که تاثیر مستقیم بر سئو سایت و کاهش بانس ریت (Bounce rate) خواهد گذاشت.

بسیاری از فاکتورهای موثر بر سئو سایت نیاز است هنگام کد نویسی های HTML و CSS اعمال شوند. از آن مهم تر نحوه نوشتن و محل بکار گیری کدهای JavaScripts و JQuery است که تاثیر مستقیم بر کارکرد وب سایت ، سرعت ، کاربرپسند بودن و نهایتا بهبود رتبه سایت در گوگل خواهند داشت که مطمئنا تنها از عهده طراحان سایت حرفه ای برخواهد آمد.



عناصر مربوط به سئو در طراحی سایت حرفه ای



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 7 :

ویژگی های اختصاصی در طراحی سایت

هر فرد یا شرکتی کسب کار و تجارت بخصوصی دارد و این به این معنی است که وب سایت او نیز باید خاص و منحصر باشد.

ویژگی ها و کارکردهایی که شما در وب سایت خود می خواهید مانند کارکرد یک سازمان دیگر نیست.یک شرکت طراحی سایت حرفه ای این امکان را به شما می دهد که دریابید کدام ویژگی و کاربردها برای شما بیشترین اهمیت و ضرورت را دارد و به کدام ویژگی ها نیاز ندارید.

نهایتا این شما هستید که انتخاب می کنید دقیقا چه امکانات مهمی در سایت خود می خواهید بجای اینکه مجبور باشید یکی از قالب های آماده و سایت های از پیش طراحی شده را که متناسب با نیازهای شما نیست انخاب نمایید.



اختصاصی نویسی در طراحی سایت حرفه ای



ویژگی های طراحی سایت حرفه ای – شماره 8 :

طراحی سایت ریسپانسیو

یکی بزرگترین مشکلات بیشتر وب سایت ها این است که توانایی تطبیق با دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند ، تبلت یا حتی ساعت های هوشمند را ندارند.برای مثال یک وب سایت که ریسپانسیو (Responsive) طراحی نشده ممکن است روی مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ فوق العاده به نظر برسد اما در گوشی موبایل کاملا بهم ریخته و گیج کننده به نمایش درآید.

به عقیده ما طراحی سایت ریسپانسیو – واکنش گرا – امروزه جزء بدیهی ترین و کمترین ویژگی هایی است که باید یک طراحی سایت حرفه ای آن را شامل شود. چرا که در غیر این صورت تعداد عمده ای از بازدیدکنندگان وب سایت از دست خواهند رفت و البته خوانا نبودن و قابل استفاده نبودن وب سایت در موبایل چهره ای غیر حرفه ای از شما به نمایش خواهد گذاشت که اهمیتی به صحیح دیده شدن وب سایت خود نمی دهد.

فراموش نکنید وب سایت دفتر و ویترین شما در فضای مجازی است. هرچه این ویترین شلخته تر و بهم ریخته تر باشد، مشتریان بالقوه بیشتری از دست خواهند رفت.



طراحی سایت حرفه ای و ریسپانسیو responsive



شرکت آوینا پرداز مجری بسیاری از پروژه های طراحی سایت حرفه ای آماده است تا وب سایت هایی شایسته نام شما و نام تجاری شما طراحی نماید.نمونه های طراحی سایت شرکت آوینا خود نشان دهنده سطح کیفی و دانش و تجربه متخصصان این شرکت است.اگر قصد طراحی یک دفتر ، ویترین و فروشگاه حرفه ای برای خود در فضای مجازی را دارید به تخصص و دانش ما اعتماد کنید.


روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت
روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت
تفاوت شرکت های طراحی سایت حرفه ای با سایر شرکت ها چیست؟
تفاوت شرکت های طراحی سایت حرفه ای با سایر شرکت ها چیست؟
نماد اعتماد الکترونيکی چیست ؟
نماد اعتماد الکترونيکی چیست ؟
7 نکته درمورد نقش انیمیشن در طراحی سایت
7 نکته درمورد نقش انیمیشن در طراحی سایت
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha