سئو سایت در تعطیلات


زمان خیلی زودتر از اینکه فکرش را بکنید در حال سپری شدن است و تا چشم بهم بزنید تعطیلات دیگری پیش روی شما قرار می گیرد.همزمان که خودتان نیز برای تعطیلاتی مانند نوروز آماده می شوید لازم است استراتژی های مشخصی را نیز برای سئو سایت خود در تعطیلات بکار گیرید.
در حال حاضر که مشغول نوشتن این مقاله هستیم تقویم اواخر آبان و اوایل آذرماه را نشان می دهد و همه ما می دانیم که سئو سایت فرایندی بسیار زمانبر است و همه اینها یعنی باید هرچه سریعتر باید برای سئو سایت در تعطیلات نوروز آماده شوید.چندین مورد وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها بازدیدکنندگان خود را قبل از عید و همچنین در روزهای تعطیلات عید نوروز بالا ببرید.

نکاتی که در اینجا ذکر می کنیم بر روی نتایج سریع متمرکز هستند تا بتوانید در زمان اندک باقی مانده بیشترین تاثیر را بر سئو و همچنین دریافت بازدید کننده سایت خود بگذارید.اگرچه واقعیت این است که پرش ناگهانی و رسیدن به رتبه های اول گوگل در چندماه آینده چالشی بسیار بزرگ و گاهی ناممکن است اما با اینحال روش های آنلاین مارکتینگ بخصوصی وجود دارد که از طریق آن ها بتوانید ترافیک سایت خود را بالا برده و بیشترین استفاده را از فصل منتهی به تعطیلات ببرید.

جایگاه و وضعیت کنونی سئو سایت خود را بررسی کنید
وضعیت کُلی سئو سایت شما چگونه است ؟ آیا بخش هایی از سایت نیاز به توجه و بهینه سازی دارد؟ احتمالا متعجب می شوید اگر بدانید که بعضی از تغییرات ساده تا چه حد می تواند تاثیر مثبت بر روند سئو سایت و بهبود جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو داشته باشد.بنابراین بهتر است اول روی این موارد کار کنید و بخش هایی از سایت که همچنان بهینه سازی نشده اند را مورد توجه قرار دهید.

از سوی دیگر باید اشراف خوبی نسبت به کاری که می خواهید بکنید داشته باشید در این صورت مواردی که می دانید برای سئو سایت شما مفید است را می توانید برای صفحه های مخصوص تعطیلات نوروز که شامل پیشنهادات ویژه یا محصولات و کالاهایی بخصوص است بکار ببرید.

روی عناوین و توضیحات محصولات کار کنید
مردم زمان فرا رسیدن تعطیلات بیش از هر زمان دیگری به جستجو در اینترنت برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد نظرشان می پردازند.بنابراین یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید بهینه سازی Title ( عنوان ) و Description ( توضیحات) محصولات مختلف در سایت است.
Title  و description صفحات شما تاثیری مستقیم بر سئو سایت و همچنین دریافت کلیک و بازدیدکننده دارند بنابراین لازم است از آنها به بهترین شکل استفاده نمایید.
در حال حاضر منظور ما نوشتن کلمات کلیدی در این قسمت های مهم برای دریافت رتبه گوگل نیست.اگرچه این موضوع در جای خودش اهمیت دارد اما در فصل تعطیلات لازم است عنوان و توضیحات صفحه های خود را بیشتر برای کاربران بهینه سازی نه برای گوگل.
بسیار مهم است که از عناوین و توضیحاتی استفاده کنید که مخصوص جذب مخاطب و دریافت کلیک از آنها باشد و از طرفی همچنان شامل کلمات کلیدی مورد هدف نیز بشود.تمام این ها به این معنی است که دقیقا بدانید مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و این افراد در زمان فرا رسیدن تعطیلات نوروز به دنبال چه چیزهایی می گردند.

تلاش کنید Title و Description صفحه ها را با مخاطبانی که برای مثال قصد خرید هدیه برای تعطیلات و جشن ها دارند گره بزنید.از این طریق می توانید با کیفیت ترین اطلاعاتی که مشتریان احتمالی شما نیاز دارند در اختیارشان قرار دهید.این اطلاعات حتی می تواند شامل اعلام قیمت در Description یا پیشنهادی جذاب برای خدمات یا سفارش کالایی خاص گردد.

به سرعت لود سایت خود در تعطیلات بیشتر توجه کنید
تاثیر سرعت سایت بر سئو امری اثبات شده است اما در اینجا موضوع دیگری در میان است و آن عجله و بی صبر بودن مخاطبان می باشد.تحقیقات نشان داده که هر یک ثانیه ای که لودینگ سایت بیشتر شود حدود 16% نارضایتی مشتریان و مخاطبان را بیشتر می کند.ضمنا نشان داده شده افزایش یک ثانیه لود باعث می شود 7% نرخ تبدیل سایت کاهش یابد. در طول فصل و زمان تعطیلات مطمئنا این میزان کاهش در مشتریان و نرخ تبدیل بسیار به ضرر شما تمام خواهد شد.
اگر سرعت لود سایت شما پایین است ، بهتر است از عکسهای وب سایت خود شروع کنید.معمولا تصاویر یک سایت بیشترین عامل سرعت پایین لود است و لازم است سایز و حجم آن ها بهینه سازی شود.

اگر پس از بهینه سازی عکس های سایت همچنان سرعت لود پایین است احتمالا باید کمی عمیقتر وب سایت خود را بررسی کنید ، معماری سایت خود را آنالیز کنید و سرعت سایت خود را از روش های دیگر بهبود بخشید.

موبایل را فراموش نکنید
همانطور که می دانید بیشتر کاربران از طریق موبایل و تبلت خریدهای اینترنتی خود را انجام می دهد به همین دلیل است که نمی توانید بهینه سازی سایت برای موبایل را نادیده بگیرید.
بنابراین اگر قصد طراحی سایت مخصوص برای تعطیلات یا نوروز را دارید یا قرار است صفحه های مخصوص این تعطیلات را در وب سایت خود ایجاد کنید بسیار مهم است که سایت موبایل دوست (Mobile Friendly) باشد.کاربران موبایل عموما علاقه دارند که به سرعت هدایا و محصولات و خدماتی که برای تعطیلات خود می خواهند را پیدا کنند و خرید خود را نهایی کنند.اگر سایت شما تجربه ای سریع و حرفه ای در اختیار کاربران نگذارد مطمئنا بخش زیادی از فروش بالقوه خود را از دست می دهید.
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید
بسیاری از کسب و کارها می توانند از طریق فعالیت بیشتر در شبکه های مجازی در زمان تعطیلات ، بسرعت نتایج مثبت بیشتری دریافت کنند.

بهرحال نکته مهم این است که بخشی از روند سئو در تعطیلات را باید از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر و از اینها مهمتر در اینستاگرام و کانال های تلگرامی دنبال کنید.محصولات ، کالاها و خدماتی که به صورت ویژه برای تعطیلات در نظر گرفته اید را بصورت برجسته تر از سایر محصولات معرفی کرده و به کاربران خود نمایش دهید.در این صورت امکان اینکه بازدید بیشتری به وب سایت خود بفرستید نیز بسیار بیشتر می شود.

بر روی تشکیل کمپین تبلیغاتی کلیکی  ، فعالیت کنید
سیستم های تبلیغات کلیکی - pay-per-click marketing  - و از همه آنها بزرگتر سیستم تبلیغات در گوگل می تواند یکی از بهترین گزینه ها در لحظات آخر منتهی به تعطیلات باشد.از انجا که سئو سایت فرایندی است که نیازمند زمان نسبتا زیادی است و برای اینکه به نتایج بالا و صفحه اول گوگل برسید نیاز به وقت کافی دارید، تبلیغات های کلیکی مانند تبلیغات گوگل (Google AdWords) می تواند کاری کند که لینک شما در معرض دید کاربران قرار گیرد.

البته تشکیل یک کمپین تبلیغات گوگل کار آنچنان راحتی نیست و نیاز به دانش کافی دارد تا از اتلاف هزینه جلوگیری کرده و ضمنا به روند سئو سایت شما آسیب نزند. تبلیغات گوگل همانطور که اشاره شد روشی مقطعی و موقت برای دریافت بازدیدکننده در شرایط خاص است اما سئو وب سایت اگر به شکلی صحیح انجام گیرید و پشتیبانی و فعالیت های لازم برای بهینه سازی اجزای مختلف وب سایت به شکل منظم به انجام برسد بسیار ماندگارتر ؛ موثرتر و کم هزینه تر خواهد بود.

برای دوره بعدی تعطیلات برنامه ریزی کنید
زمانی که تلاش زیادی برای بازاریابی آنلاین و کمک به فروش و همچنین پیشرفت سئو سایت خود در دوره تعطیلات کردید سعی کنید حتما کارهایی که بر روند سئو موثر بوده و کارهایی که تاثیری بر بهینه سازی سایت شما نداشته یا دارای اثر منفی بوده را مشخص و یادداشت کنید.هرچه بیشتر درباره کارهایی که بر سئو موثر بوده دانش بیشتری کسب کنید در فصل بعدی تعطیلات خیلی سریعتر و موثرتر عمل خواهید کرد.
با اطلاعاتی که به این روش جمع می کنید واستراتژی های جدیدی که بکار می برید می توانید آمادگی بیشتری برای فصل تعطیلات بعدی بدست آورید.


مراحل سئو سایت
مراحل سئو سایت
تبلیغات بنری آنلاین
تبلیغات بنری آنلاین
آموزش سئو بخش چهارم ( اصول طراحی سایت متناسب با سئو )
آموزش سئو بخش چهارم ( اصول طراحی سایت متناسب با سئو )
آموزش سئو بخش دوم ( نحوه تعامل افراد با موتورهای جستجو)
آموزش سئو بخش دوم ( نحوه تعامل افراد با موتورهای جستجو)
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha