سوالات متداول و مهم سئو

معمولا افرادی که به دنبال سئو سایت خود هستند یا قصد دارند در این زمینه اطلاعاتی کسب کنند ، با سوالاتی مواجه می شوند که بسیار مهم و مشابه است و البته معمولا هم جواب دقیقی دریافت نمی کنند.واقعیت این است که در دنیای سئو و بهینه سازی سایت ، قطعیت به معنای واقعی وجود ندارد ، زیرا هر چقدر هم که دقیق و اصولی سایت خود را بهینه سازی کنید ، باز هم در نهایت ، رتبه بندی آن توسط الگورتیم یا الگوریتم های شرکت گوگل انجام می شود که هیچ کس اطلاع دقیقی از نحوه سازو کار آن ندارد. با این حال براساس اطلاعاتی که گوگل در مورد نحوه کارکرد الگورتیم های رتبه بندی خود می دهد و همچنین تجربیات و همگام بودن با دانش روز، به شرکت ها این امکان را می دهد تا بسیاری از این سازو کارها را درک کنند و بر اساس آن جایگاه یک وب سایت را در موتورهای جستجو و بخصوص برای گوگل بهبود دهند.به این فرایند به صورت کلی سئو گفته می شود.

در این بخش سعی شده برخی از سوالات متداول در زمینه سئو که ممکن ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند را مطرح نماییم.در بخش اول سوالات کلی در مورد سئو وب سایت مطرح می شود و در بخش دوم چند سوال متداول جزئی مطرح می گردد

بخش اول سوالات کلی سئو سایت :

آیا "فلان" شرکت سئو واقعا می تواند وب سایت من را به رتبه اول گوگل برساند؟

جواب این سوال هم بله است و هم خیر. در ابتدا باید بگوییم در دنیای سئو تضمینی به نام رتبه اول معنی ندارد مخصوصا زمانی که بر سر یک کلمه کلیدی رقابت بسیار بالایی وجود داشته باشد.اگر شرکتی تضمین لینک 1 گوگل را در مدت زمانی کوتاه به شما داد بدانید یا این شرکت آشنایی چندانی با سئو ندارد و یا کاسه ای زیر نیم کاسه است!! زیرا تعیین جایگاه و رتبه سایت در گوکل توسط الگوریتم های این شرکت انجام می شود که تقریبا هیچ کس اطلاعات دقیقی از آنها ندارد و این الگوریتم ها دائما در حال تغییر هستند.اما این تغییرات معمولا به گونه ای نیست که یک وب سایت از صفحه اول نتایج گوگل ناگهان به صفحه سوم سقوط کند بلکه ممکن است در صفحه ای که قرار دارد چند لینک جابجا شود و این به این معنی است که تضمینی برای همواره لینک اول بودن وجود ندارد.

اما از طرفی می توان به این سوال جواب بله نیز داد.گاهی بر سر کلماتی که رقابت کمتری دارند "فلان" شرکت سئو می تواند با استفاده از روش های مشکوک مانند اضافه کردن ده ها و صدها صفحه حاوی کلمات کلیدی به وب سایت شما و یا اضافه کردن سایت شما به یک شبکه وبلاگی گسترده برای دریافت بک لینک کاری کند که سایت شما بازدید دریافت کند ، به این ترتیب باعث بهبود رتبه گوگل سایت شود و اگر خوش شانس هم باشید ممکن است حتی در یک یا چند کلمه کلیدی خاص به صفحه اول گوگل برسید.

اما چیزی این شرکت ها به شما نمی گویند این است که در حقیقت با استفاده روش هایی، الگوریتم های گوگل را فریب می دهند تا سایت شما به صفحه یا حتی رتبه یک گوگل برسد.در این مواقع بعد گذشت مدت زمان کوتاهی ، آرام آرام یا بصورت ناگهانی شاهد کاهش ترافیک ( بازدید ) سایت خود خواهید بود.در این زمان است که گوگل متوجه می شود قضیه از چه قرار است! و الگوریتم های گوگل پی می برند که شما یا شرکت سئو شما سعی در فریب آنها داشته اند.و همچنین همان زمانی است که شما بازدید کننده های خود را از دست می دهید و سایت شما به اعماق اینترنت و صفحه های پایین سقوط خواهد کرد.در یک جمله پول و زمان شما هدر رفته است!

چه کاری باید انجام دهم ؟

این گونه سوال های سئو همواره از ما پرسیده می شوند.پاسخ ما هم همواره این است که از روش های عجولانه و متقلبانه دوری کنید چرا که در نهایت متضرر خواهید شد.بجای این که سئو سایت خود را به دست یک شرکت که وعده های جذاب می دهد بسپارید ، این کار به عهده متخصصان این امر بگذارید.فاکتورهای بسیاری در سئو سایت تاثیر دارند ، از بهینه سازی کدنویسی و سرعت سایت تا تگ های مختلف ، محتوای صحیح و بک لینک و ... که بسیاری از آنها را در صفحه مقالات سئو در سایت آوینا پرداز پیدا خواهید کرد.اما یکی از مهمترین آنها محتوای صحیح و مفید است.

اگر می خواهید سئو سایت شما بخوبی انجام شود و لینک سایت شما در عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان همواره در صفحه اول گوگل دیده شود لازم است که تمرکز خود را روی روش های علمی و همچنین تولید محتوای با کیفیت بگذارید.البته تولید محتوا را نیز می توانید به شرکت مورد اعتماد خود در زمینه سئو بسپارید که در بیشتر مواقع منجر به افزایش قیمت نهایی سئو برای شما خواهد شد اما مزایایی را هم در پی دارد.

سپردن فرایند بهینه سازی سایت به شرکتی که کار خود را بلد است و از آن مهمتر وعده های عجیب و غریب نمی دهد ممکن است در ابتدا کمی زمانبر و طولانی تر به نظر برسد اما درنهایت بدلیل پیاده سازی اصولی فاکتورهای سئو ، دیگر نگرانی بابت جریمه گوگل و کاهش رتبه وجود نخواهد داشت و اینگونه ماندگاری شما در صفحه اول تضمین خواهد شد.



سوالات متداول سئو وب سایت



چقدر طول می کشد تا به صفحه اول گوگل برسم؟

این سوال نیز که پیش تر در مقاله مدت زمان لازم برای سئو بطور مفصل در مورد آن صحبت کردیم یکی از بیشترین سوالاتی است که پیرامون مباحث سئو و بهینه سازی سایت پرسیده می شود.واقعیت این است که پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد اما طبق تحقیقات متعدد که در مقاله بالا به آنها اشاره شده به صورت متوسط 10 سایتی که در صفحه اول گوگل قرار دارند بطور میانگین بیش از 2 سال عمر دارند و به صورت میانگین عمر آن صفحه هایی که در رتبه 1 قرار گرفته اند نیز بیش از 3 سال است.در واقع تنها 5.7 درصد سایت های صفحه اول گوگل عمری کمتر از یک سال دارند.

در این میان البته نوع کلمات کلیدی و میزان رقابت نیز بسیار اهمیت دارد.همانطور که در بررسی ها نشان داده شده ، تنها 0.3 درصد از آن 5.7 درصد یا صفحه هایی که در کمتر از یک سال به نتایج اول گوگل رسیده اند کلمات کلیدی با ارزش و پر جستجویی داشته اند.

چه کاری باید انجام دهم ؟

بصورت خلاصه باید گفت سئو سایت فرایندی است که نیاز به زمان دارد و به همین دلیل هم است که رسیدن به صفحه و رتبه های اول گوگل با استفاده روش های اصولی از هرکسی ساخته نیست مخصوصا اگر رقابت زیادی وجود داشته باشد.اما اگر زمان کافی برای بهینه سازی سایت خود صرف کنید ، جایگاهتان براحتی متزلزل نخواد شد و تا مدتها می توانید از دریافت بازدیدکننده و مشتریان جدید به کسب و کار خود رونق ببخشید.

کاری باید انجام دهید فریب نخوردن و صبر کردن است.در وهله اول فریب تضمین ها و قول و قرارهای برخی شرکت های سئو که وعده مثلا 4 ماهه برای رسیدن سایت شما به صفحه اول میدهند را نخورید.در مرحله بعد نیز به شرکتی که بهینه سازی خود را به آن سپرده اید اعتماد کنید و برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل عجله به خرج ندهید.تلاش خود را بیشتر کنید ، از همکاران خود بخواهید کمک بیشتری به شما نمایند تا بتوانید هر چه سریعتر به جایگاه ایده ال دست یابید.مخصوصا اگر کلمات پُر جستجو و رقیبان سرسختی دارید لازم است که تلاش های خود را چندین برابر کنید.

قیمت سئو سایت من چقدر می شود ؟

در رابطه با این موضوع به صورت مفصل در مقاله هزینه سئو بحث شده و قیمت های حدودی نیز اعلام گردیده است.چیزی که لازم است بگوییم این است باید بدانید برای چه چیزی هزینه می کنید.گاهی این امکان برای شما وجود دارد که محتوای مورد نیاز وب سایت خود را خودتان تولید کنید ، در این شرایط بخشی از هزینه های سئو شما کاسته خواهد شد.بصورت کلی، بسته به میزان رقابت و تعداد و نوع کلمات کلیدی لازم است ماهیانه هزینه ای بین 1 میلیون تا 3 میلیون تومان کنار بگذارید. این هزینه معمولا از طرف یک شرکت سئو ، مانند آوینا پرداز ، صرف هزینه های نگهداری ، سئو On-Page ، مشاوره ، ویرایش محتوا ، آنالیز روزانه ، ارائه بازدید و لینک بیلدینگ می شود.

چه کاری باید انجام دهم ؟

کاری که شما می توانید در این رابطه انجام دهید این است که با کارشناسان سئو سایت آوینا پرداز مشورت کنید ، ممکن برخی از کارها توسط شما یا همکاران و کارمندانتان قابل انجام باشد ، از این طریق هزینه های سئو نیز کاهش می یابد. کار دیگر این است که دقیقا بدانید هزینه ای که پرداخت می کنید بابت چه خدماتی است. نباید هیچ مسیر رمزالودی بین شما و شرکت سئو که قرار است امور بهینه سازی سایت شما را انجام دهد وجود داشته باشد.

چگونه سایت وردپرس یا جوملا را به صفحه اول گوگل برسانم ؟

واقعیتی که در طی سالیان گذشته تقریبا برای همه متخصصان سئو روشن شده این است که سئو سایت های WordPress ، Joomla و اصولا سئو سایت های قالب آماده بسیار پر دردسر و پرخرج است. در واقع این سایت ها قابلیت بسیار کمی برای بهینه سازی و بهبود عملکرد دارند و دست طراحان نیز برای انجام تغییرات اساسی در هسته این سایت ها کاملا بسته است و یا انجام آن بسیار پرهزینه و زمانبر خواهد بود. می توانید با نصب پلاگین های SEO مقداری از این مشکلات را بهبود بخشید اما همچنان بسیاری مشکلات این سایت ها به قوت خود باقی خواهد ماند. چیزی که تحقیقات و بررسی ها نشان داده این است که درصد بسیار کمی از سایت های CMS یا همان قالب آماده، امکان این را دارند که در کلمات پر رقابت به صفحه های اول گوگل برسند چراکه اساسا قابلیت کمی برای بهینه شدن دارند و بخش مهمی از فاکتورهای سئو مربوط به بهنیه سازی On-Page و به اصطلاح Source سایت است.

چه کاری باید انجام دهم ؟

بهترین کاری که می توانیم در این موارد پیشنهاد دهیم تعویض سایت است.در صورتی که رسیدن به صفحه اول گوگل برای شما بسیار با اهمیت باشد ناگزیر هستید که از سایت وردپرس یا جوملا دست بکشید. در حال حاضر وب سایت هایی که از نظر سرعت ، امکان بهینه سازی و امکان تغییرات در کوتاه ترین زمان بهترین شرایط را دارا هستند وب سایت های طراحی شده با استفاده از آخرینن تکنولوژی مایکروسافت ، یعنی ASP.Net و تحت الگوی MVC هستند. طراحی سایت ASP.Net مزایایی بسیاری دارد که علاوه بر موارد ذکر شده امنیت بالای آنها نیز خیال صاحبان آن را راحت می کند.چیزی که در سایت های وردپرس و جوملا به دلیل Open-Source بودن به هیچ وجه وجود ندارد.اگر تمایل داشته باشید می توانیم لیستی از مشتریان حال حاضر خود را در اختیارتان قرار دهیم که تجربه های تلخی از هک شدن و از دست رفتن اطلاعات وب سایت های قالب آماده خود داشته اند.

بنابراین اولین کار برای کاهش هزینه های بعدی و جلوگیری از مشکلات آینده این است که ابتدا طراحی سایت خود را از قالب های آماده خارج کنید.جهت آشنایی با قیمت های می توانید به صفحه قیمت طراحی سایت مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان ما مشورت نمایید.

بخش دوم سوالات جزئی تر سئو سایت :

در این بخش پس از بررسی سوالات کلی در مورد سئو به برخی سوالات جزیی تر می پردازیم که بیشتر دغدغه افرادی است که آشنایی حدودی با سئو و اصول بهینه سازی دارند اما سوالاتی در ذهن آنها وجود دارد که شاید کمی عجیب به نظر برسند. واقعیت این است که برخی از سوالات و مواردی که در مورد سئو مطرح می شود بسیار عجیب و حتی مسخره به نظر می رسند اما شما به دنبال فهمیدن جواب آنها هستید.ممکن است با خود فکر کنید که اگر چنین سوالی را از یک فرد آشنا یا حتی یک شرکت سئو بپرسید شاید بدلیل پیش پا افتاده بودن آن مورد تمسخر قرار گیرید.بهرحال سوالاتی در مورد سئو وب سایت هست که هرچه پیش پا افتاده هم باشند باز هم شما نیاز به دانستن جواب آنها دارید.در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از آنها پاسخ دهیم

آیا لازم است برای تمام 1000 محصولی در سایت دارم Description منحصر به فرد بنویسم ؟

یکی از سوالات متداول در میان افرادی که بتازگی با سئو آشنا شده اند همین سوال بوده است.آیا تمام صفحه ها باید یونیک و منحصر به فرد باشند ؟ جواب این سوال بله است. اگر می خواهید در گوگل رتبه سایت خود را بالا ببرید لازم است که هر صفحه شما کاملا خاص و منحصر به فرد باشد ، تا به این طریق از ایجاد محتوای تکراری duplicate content پرهیز شود.بنابراین در این موارد لازم است تک تک صفحه های سایت خود را بهینه سازی کنید.

چه کاری باید انجام دهم ؟

اگر وب سایت شما دارای چنین صفحات زیادی است ، ساختار وب سایت و طبقه بندی محصولات بسیار با اهمیت می شود.برای مثال اگر 1000 صفحه محصولات دارید که باید محتوا و توضیحات آنها عوض شود، می توانید اولویت خود را روی صفحه دسته بندی محصولات بگذارید.به این ترتیب شانس شما برای دریافت رتبه بالاتر بیشتر خواهد شد.اگر در همین حین بخش فیلتر محصولات و همچنین عملکردجستجوی وب سایت خود را نیز تقویت و بهینه سازی کنید از بسیاری مشکلات اجتناب خواهد شد.



سوالات سئو سایت



آیا می توانم در یک صفحه از چند تگ H1 استفاده کنم ؟

بله ، اگر از HTML5در طراحی سایت خود استفاده می کنید ، این امکان وجود دارد که برای هر بخش (Block) ساختار مشخصی برای سرتیترها یا همان  تگ های H از H1 تا H6 داشته باشید.این به معنی است که از نظر فنی امکان قرار دادن چند H1 در یک صفحه وجود دارد.

اما سوال اصلی این است : آیا این کار از نظر سئو، درست است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال یک پرسش دیگر مطرح می کنیم: اگر برای هر قسمت از صفحه خود یک H1 اختصاص دهید ، آن وقت کدامیک مهمترین یا H1 اصلی باید در نظر گرفته شود ؟ در حقیقت به نظر ما تا حد امکان باید از این کار پرهیز شود ، زیرا H1 یکی از فاکتورهای مهم در سئو و تعیین رتبه سایت است که توسط الگوریتم های گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.هر H1 موجود در صفحه در صورت اضافه شدن H1 بعدی ، مقداری از ارزش خود را از دست خواهد داد و این چیزی نیست خیلی تاثیر مثبتی بر سئو وب سایت شما داشته باشد

چه کاری باید انجام دهم ؟

تمرکز خود را روی کلمه کلیدی هر صفحه بگذارید تا بتوانید یک H1 یا سرتیتر جذاب ایجاد کنید. البته در این میان از رابطه H1 و Titleصفحه و نقش آن بر سئو نیز نباید غافل شوید.استفاده از یک تگ H1 در هر صفحه سایت یک موضع موکد نیست اما در دنیای سئو تقریبا امری پذیرفته شده و مورد قبول است.

آیا همچنان نیاز به استقاده از متا کیوورد (meta keywords) وجود دارد ؟

اخیرا یکی بیشترین سوالات مربوط به سئو سایت همین بوده است و اگر این سوال در ذهن شما هم وجود دارد باید بدانید که وقت آن رسیده که آن را از ذهن خود خارج کرده و به موزه سئو بسپارید! مدت خیلی زیادی است که تگ های Meta Keywords دیگر از طرف گوگل به عنوان فاکتوری برای رتبه بندی سایت ها استفاده نمی شود.

چه کاری باید انجام دهیم ؟

ابتدا روی یک عنوان مناسب تمرکز کنید ، سپس یک متا دیسکریپشن جذاب و محتوای مفید به آن اضافه کنید و کلا  نوشتن  meta keywords را از ذهن خود خارج کنید.


نوشتن Alt Text و سئو وب سایت
نوشتن Alt Text و سئو وب سایت
کند  بودن سایت در موبایل و افزایش بانس ریت
کند بودن سایت در موبایل و افزایش بانس ریت
بک لینک و اهمیت آن در بهینه سازی سایت چیست ؟
بک لینک و اهمیت آن در بهینه سازی سایت چیست ؟
آموزش سئو بخش هفتم (لینک بیلدینگ)
آموزش سئو بخش هفتم (لینک بیلدینگ)
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha