طراحی سایت تخصصی

طراحی سایت تخصصی در حقیقت به این معنی است که اولا شرکتی که وظیفه طراحی به عهده آن گذاشته می شود به صورت تخصصی و حرفه ای کار طراحی وب سایت و نرم افزارهای تحت وب را دنبال نماید و از طرف دیگر یک وب سایت تخصصی، باید با در نظر گرفتن نیازهای واقعی هر کسب و کار ، تحقیق در مورد مشتریان آن و به صورت اختصاصی بر اساس دستیابی به یک یا چند هدف مشخص طراحی و تولید گردد.

بسیاری از شرکت های طراحی سایت نمونه های زیبا و خوش رنگ و لعاب از وب سایت های طراحی شده خود را به نمایش می گذارند اما یک وب سایت حرفه ای چیزی بسیار بیشتر از یک ظاهر زیبا و جلوه های گرافیکی است.البته ظاهر نیز در موفقیت یک وب سایت تاثیر زیادی دارد اما طراحی سایت حرفه ای و تخصصی باید براساس نیازها ، اهداف از پیش تعیین شده برای موفقیت باشد و علاوه بر ظاهر جذاب، کار خود را به درستی انجام دهد، روی مخاطب تاثیر لازم را بگذارد و رسیدن به اهداف مهم را تسهیل نماید.

برخی از اهداف مهم طراحی سایت عبارتند از :

·         افزایش فروش ( خدمات یا محصول )

·         افزایش بازدید کننده

·         افزایش دنبال کننده (Follower) به خصوص در وب سایت ها خبری

·         برند سازی

·         اطلاع رسانی سریع به کاربران

·         معرفی بسیار سریع محصول یا خدمات جدید

·         افزایش مشتریان بالقوه و گسترش حوزه بازاریابی

·         ایجاد برتری نسبت به رقبای سنتی

·         ایجاد حس اعتماد و اطمینان بیشتر در مشتریان

·         بهبود وضعیت پشتیبانی از محصولات و خدمات ارائه شده

·         افزایش رضایت مندی مشتریان

·         جمع آوری آمار و اطلاعات کارآمد از مشتریان جهت برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت

·         ایجاد یک دفتر مرکزی در فضای وب جهت استفاده از امکانات بازاریابی گسترده در این فضا

·         تسهیل خرید ، دریافت مشاوره یا کسب اطلاعات از سوی مشتریان

·         استفاده بهینه از سرویس های باشگاه مشتریان


در واقع هر وب سایت بنا به نوع کسب و کار ، عمومی یا خاص بودن مشتریان هدف ، سابقه و خط مشی سازمان و ..  اهداف مشخصی را دنبال می کند و اینجاست که طراحی وب سایت تخصصی برای هر شرکت و سازمان بصورتی که به انتظارات و اهداف همان سازمان توجه دارد بسیار حائز اهمیت است.

یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین هدف هر سازمان افزایش فروش و رونق کسب و کار می باشد.یک شرکت طراحی سایت تخصصی این امکان را به شما می دهد که با استفاده از ظرفیت بی انتهای دنیای اینترنت به دنبال مشتریان جدید بگردید ، از نیازهای آنان آگاهی بهتری کسب کنید و سازمان خود را بسیار حرفه ای تر و قابل اطمینان معرفی نمایید.

و تمامی اینها تنها از یک شرکت طراحی سایت که به صورت تخصصی در این زمینه به فعالیت می پردازد و از یک تیم خلاق و با تجربه استفاده می کند قابل دستیابی است.


طراحی سایت تخصصی با قالب های آماده ممکن نیست!

زمانی که صحبت از طراحی سایت اختصاصی می شود ، دیگر جایی برای وب سایت هایی مانند WordPress و Joomla و .. وجود ندارد. زیرا در این نوع وب سایت ها امکان بسیار کمی برای اختصاصی سازی وجود دارد و تغییرات قابل انجام تنها به تغییرات ظاهری و چند تغییر سطحی دیگر محدود می شود و علاوه بر اینها طراحی سایت های وردپرس نیاز به دانش و سواد برنامه نویسی بسیار کمی دارد و توسط شرکتهای کوچک و و افرادی انجام می شود که امکان تحلیل و اجرای پروژه های پیچیده برنامه نویسی را ندارند و از این رو به صورت تخصصی این حرفه را دنبال نمی کنند.


مشکلات وب سایت های وردپرس


تمام ماژول ها و امکانات وب سایت های WordPress و Joomla توسط اشخاصی در جهان تولید می شود که کوچکترین اطلاعی در مورد کسب و کار و اهداف شما ندارند و تنها هدف آنها ارائه یک قابلیت عمومی است که در تمام این نوع وب سایت ها قابل استفاده باشد.  اما در طراحی وب سایت تخصصی تمام امکانات برای ایجاد یک قابلیت خاص برای رسیدن به اهدافی از پیش تعیین شده و برای شما ایجاد می گردد.

وب سایت هایی نظیر WordPress در میان مدت مشکلات بسیار زیادی را برای سازمان های متوسط و بزرگ بوجود خواهند آورد یکی از این مشکلات هک شدن بسیار ساده این وب سایت ها به دلیل Open Source بودن آنهاست. زبان برنامه نویسی در سایت های وردپرس و جوملا و .. زبان PHP است.هر شخصی در هر کجای دنیا به منابع و اصطلاحا Source اصلی این وب سایت ها دسترسی دارد چراکه ماهیت این وب سایت ها بر این اساس است که هر شخصی بتواند برای آن ماژول و قابلیت جدید بنویسد و برای همین لازم است Source در اختیار همه قرار داشته باشد این موضوع دست هکرها و برنامه های مخرب بسیاری را باز گذاشته تا براحتی و گاهی تنها با چند کلیک اقدام به سرقت اطلاعات و از دسترس خارج کردن این نوع وب سایت ها نمایند.البته انجام به موقع آپدیت ها و مراقبت همیشگی می تواند تا حدی وب سایت شما از چنین خطرهایی مصون نماید اما باز هم در هر صورت قابلیت هک شدن سایت های وردپرس و جوملا بیش از سایر سایت ها است.

مشکلات مربوط به تداخل برخی ماژول ها و امکانات و از کار افتادن بخش هایی از سایت پس اضافه کردن یک قابلیت جدید و چندین مورد دیگر از جمله مواردی است که تقریبا تمامی صاحبان وب سایت های وردپرس و جوملا و دروپال و .. با آن دست و پنجه نرم می کنند اما شرکت هایی که این وب سایت ها را طراحی می کنندعموما این مشکلات را از مشتریان خود مخفی نگاه می دارند.

تنها مزیت یک وب سایت CMS آماده، هزینه ارزان و زمان بسیار کم برای طراحی و تولید آن است و دلیل عمده فراگیر شدن این وب سایت ها نیز همین است.زیرا تقریبا هر شخص با هر بودجه ای و در خیلی موارد حتی به صورت رایگان می تواند یک وب سایت CMS آماده نظیر WordPress ، Joomla ، Drupal ، PrestaShop ، Magento و .. داشته باشد و قطعا یک وب سایت رایگان و بسیار ارزان نمی تواند حرفه ای و تخصصی باشد.


طراحی سایت تخصصی با ASP.NET

طراحی سایت با استفاده از ASP.NET و الگوی MVC که از آخرین تکنولوژی های شرکت مایکروسافت محسوب می شود تقریبا تمامی معایب سایت های وردپرس و جوملا را برطرف نموده است. تنها دلیل تعداد کمتر سایت های ASP.NET نسبت به وردپرس ، قیمت و هزینه بالاتر طراحی سایت های ASP.NET است که این موضوع دلایل منطقی بسیار زیادی دارد.


دلیل بالاتر بودن قیمت سایت های تخصصی ASP.NET چیست ؟

برای طراحی وب سایت هایی که دارای Core یا هسته ASP.NET شرکت مایکروسافت هستند به طور کلی هزینه بیشتری باید پرداخت شود.این موضوع دلایل زیادی دارد. یکی از مهمترین دلایل آن این است که ASP.NET برخلاف PHP (وردپرس و جوملا و .. ) Open Source نبوده و کاملا اختصاصی است.ASP.NET  تحت لیسانس شرکت مایکروسافت ارائه می شود و برخلاف PHP استفاده از آن رایگان نیست. همین Open Source یا اصطلاحا متن باز نبودن، باعث می شود که امنیت سایت های ASP.NET فوق العاده بالاتر از یک وب سایت PHP مانند وردپرس باشد.

ضمنا برای استفاده از ASP.NET نیاز به برنامه نویسانی است که به زبان های پیچیده مانند C# مسلط باشند.به دلیل پیشرفته و حرفه ای بودن این زبان برنامه نویسی ، دستمزد برنامه نویسان .NET و C# بسیار بیشتر از سایر برنامه نویسان است و علت آن هم امکان طراحی و اجرای پیچیده ترین پروژه های تحت وب با استفاده از این زبان برنامه نویسی است.

دلیل دیگر بالاتر بودن هزینه طراحی سایت تخصصی ASP.NET این است که سایت های ASP.NET را تنها می توان روی Windows Server های شرکت مایکروسافت بارگذاری کرد. سرورهای ویندوزی بسیار پرقدرت بوده و در عین حال استفاده از آنها راحت است. همچنین تضمین امنیت آنها نیز به عهده شرکت مایکروسافت می باشد که آنها را تبدیل به امن ترین سرورهای جهان می نماید. اما هزینه استفاده از این سرورها گرانتر از سرورهای Linux است که سایت های PHP مانند وردپرس و.. در آن بارگذاری می شود.

درهر صورت طراحی سایت تخصصی با ASP.NET و مخصوصا تحت الگوی بسیار پیشرفته MVC که تیم برنامه نویسی شرکت آوینا پرداز از آن برای تولید پروژه های خود استفاده می نماید ممکن است در ابتدا کمی گرانتر به نظر برسد اما در دراز مدت ویژگی های آن کاملا این هزینه بیشتر را جبران نموده و بسیاری از هزینه های اضافی را حذف خواهد کرد.

برخی از ویژگی های وب سایت تخصصی ASP.NET شرکت آوینا پرداز:

·         کاملا SEO-Base و سازگار با اصول سئو

·         برنامه نویسی کاملا اختصاصی براساس نوع فعالیت و هدف های تعیین شده

·         عدم محدودیت در افزودن امکانات جدید به وب سایت

·         امکان اجرای پیچیده ترین الگوریتم ها درون وب سایت

·         امکان تولید نرم افزارهای پیچیده و حرفه ای تحت وب

·         امنیت فوق العاده بالا و تضمین شده

·         استفاده از بروزترین تکنولوژی ها در طراحی سایت از جمله: HTML5 ، Angular JS ، Web API و..


مزایا و معایب وب سایت تخصصی

وب سایت های تخصصی دارای مزایای بسیار زیادی هستند و در صورتی که طراحی و اجرای آنها به درستی و اصولی انجام شود می تواند کمک بسیار زیادی به رونق کسب و کار و دستیابی به اهداف مختلف شرکت و سازمان شما چه در فضای مجازی و چه در واقعیت نماید


مزایا:

·         عدم وجود محدودیت در افزودن قابلیت و امکانات به وب سایت

·         امنیت بسیار بالا و تضمین شده

·         توجه بیشتر به قشر خاصی از مخاطبان که سهم بیشتری در کسب درآمد شرکت  شما دارند

·         کدنویسی صحیح و اصولی از ابتدای طراحی و متناسب با نوع کسب و کار و اهداف مورد نظر

·         صرفه جویی در زمان و هزینه سئو به دلیل SEO-Base بودن وب سایت های تخصصی آوینا پرداز

·         تغییر بسیار راحت و سریع قالب و Layout وب سایت به دلیل استفاده از MVC Design Pattern

·         استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها که باعث می شود کیفیت و امنیت وب سایت تا سالها تضمین گردد

·         برندسازی حرفه ای و موثر

·         استفاده از آخرین تحقیقات دنیا جهت اثرگذاری هرچه بیشتر بر مخاطبان


معایب :

·         هزینه نسبتا بیشتر به دلیل کیفیت بسیار بالا و تکنولوژی های مورد استفاده شده

·         طراحی سایت تخصصی نسبت به سایت های آماده وردپرس زمان بیشتری نیاز دارد

·         هزینه نگهداری و تمدیدهای سالانه کمی بیشتر از سایت های WordPress


برخی از نکات در مورد طراحی انواع وب سایت های خدماتی :

وب سایت خدماتی به سایتی گفته می شود که به صورت اختصاصی برای ارائه و معرفی فرد ، سازمان ، شرکت یا مجموعه ای خاص جهت ارائه خدماتی مشخص طراحی می گردد.گاهی یک وب سایت خدماتی به جای معرفی افراد یا شرکتها تنها به معرفی و ارائه خدماتی خاص می پردازد. اما در هر صورت جهت طراحی سایت برای هر نوع صنف و شرکتی لازم است فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شود که بستگی زیادی به نوع خدمات و نوع آن سازمان دارد.


در اینجا به بررسی چند مثال از وب سایت های تخصصی و ویژگی های مهم هریک از آنها می پردازیم :

طراحی سایت تخصصی آژانس هواپیمایی:

جهت طراحی یک وب سایت که به صورت اختصاصی انجام می شود به نکات بسیار زیادی در مورد نوع کسب و کار شرکت مورد نظر و نیازهای مخاطبان آن باید توجه نمود. برخی از این نکات عمومی هستند و برخی نیز مختص شرکت شما می باشند. برای مثال برای طراحی یک وب سایت تخصصی آژانس هواپیمایی لازم است به یکسری نکات عمومی توجه شود مانند :

·         تعریف راحت پکیج ها و تورها توسط ادمین های وب سایت

·         سرعت بالا در پیدا کردن بهترین پکیج های مورد نظر کاربر


اما هر آژانس هواپیمایی می تواند نیازهای اختصاصی نیز داشته باشد. به طور مثال: 

·         تمرکز ویژه روی تورهای خاص مانند تورهای اروپایی

·         استفاده از ترکیب های رنگی جهت برندسازی

·         جلب توجه کاربران به تخفیف برای هتل هایی خاص

·         جلب توجه مخاطبان برای مشاهده شبکه های اجتماعی

·         ارائه ویدئوهای اختصاصی برای هریک از بخشهای مختلف سایت

·         نیاز به سطوح دسترسی مختلف برای چندین ادمین وب سایت

·         نیاز به کم یا زیاد کردن قیمت تورها، هتل ها یا بلیط ها به صورت گروهی

·         امکان جستجوی پیشرفته و فیلترینگ حرفه ای در قسمت های مختلف وب سایت

·         نمایش حداقل قیمت هر پکیج


در این موارد و موارد مشابه است که قدرت وب سایت های تخصصی ASP.NET و میزان مهارت تیم های برنامه نویسی مشخص می شود.


طراحی وب سایت تخصصی صنعتی :

وب سایت هایی که برای کارخانه های صنعتی و شرکت های وابسته به صنعت طراحی می شوند همواره چالش های اساسی برای طراحان می باشند.تلفیق صنعت با یک وب سایت مدرن نیاز به تجربه زیادی در زمینه طراحی سایت دارد.نوع چیدمان عناصر، تلفیق رنگها و بسیاری از ویژگیها در یک وب سایت تخصصی صنعتی با یک وب سایت مثلا پزشکی متفاوت است. یک وب سایت صنعتی باید به بتواند هم احساس مدرن بودن را به مخاطب منتقل کند و هم در آنان احساس اطمینان بوجود آورد. نشان دادن سابقه ، تجربه و نمونه عکس هایی از کارخانه یا کارگاه مورد نظر می تواند بسیار در این امر مفید باشد.


طراحی وب سایت تخصصی پزشکی:

طراحی سایت پزشکی به دلیل گستردگی این رشته و تخصص های مختلف کمی پیچیده است اما به صورت کلی سایت های پزشکی را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود:

1- سایت های زیبایی

2- سایر وب سایت های پزشکی

برای طراحی سایت های پزشکی، معرفی شخص پزشک یا تیم پزشکی ، سابقه ، نمایش مطب یا کلینیک در نقشه و همچنین روش های اخذ نوبت و .. بسیار مهم است. در وب سایت های کلینیک زیبایی استفاده از تصاویر با کیفیت و استفاده از گالری تصاویر مراجعین قبلی، برای درک بهتر مخاطب از نتیجه نهایی کاری که قرار است انجام شود کمک زیادی می نماید.همچنین کارکرد صحیح و بدون نقص ورژن موبایل سایت های تخصصی پزشکی و استفاده راحت از آن نیز از اهمیتی ویژه برخوردار است ، زیرا امروزه بسیاری از جستجوهای مربوط به یافتن مطب و کلینیک های پزشکان از طریق گوشی های موبایل انجام می گیرد.


طراحی وب سایت تخصصی فروشگاهی:

هر وب سایتی که امکان خرید محصول به صورت آنلاین را فراهم نماید یک سایت فروشگاهی محسوب می شود.گاهی یک سایت خدماتی می تواند فروشگاهی نیز باشد و بخش کوچکی از فعالیت خود را صرف فروش خدمات یا محصولی خاص به صورت آنلاین نماید. برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی فاکتورهای بسیار زیادی را باید در نظر گرفت و احتمال موفقیت آن را بالا برد. زمانی که پای پرداخت پول و خرید در میان باشد ، مشتریان بسیار سخت تر اعتماد می کنند و یکی از کارهایی که می توانید در این خصوص انجام دهید این است که پروسه ساخت سایت را به یک شرکت طراحی سایت تخصصی بسپرید که متخصص در این زمینه است و از تجربه و دانش کافی برخوردار می باشد.

برخی از امکانات و ویژگیهایی که جهت موفقیت یک وب سایت فروشگاهی به آنها نیاز است:

·         آنالیز و پیاده سازی راحت ترین مسیر برای خرید که تنها با چند کلیک قابل انجام باشد

·         طراحی پنل کاربری ساده برای ادمین های وب سایت

·         امکان وارد نمودن محصولات یا خدمات همراه با ویژگی ها توسط ادمین هر بخش در سریعترین زمان

·         قابلیت تعریف چندینن ادمین با سطح دسترسی های مختلف برای بخش های گوناگون وب سایت

·         قابلیت گسترده شدن فروشگاه از نظر تنوع ، تعداد ، امکانات ، اتصال به اپلیکیشن موبایل و ... در آینده

·         وجود قابلیت مقایسه و فیلتر کردن محصولات بر اساس پارامترهای مختلف قابل تعریف

·         امکان کم و زیاد کردن تمام قیمت ها بر اساس درصد و یا برداشتن همه قیمت ها (ناموجود شدن) تنها با یک کلیک

·         انجام پیچیده ترین محاسبات مربوط مبلغ نهایی با توجه به روش های ارسال ، تخفیف ها و.. بدون کوچکترین اشتباه

·         تضمین امنیت اطلاعات کاربران هنگام خرید

·         برقراری ارتباط موثر با مشتریان و تاثیرگذاری مثبت بر آنان

·         طراحی UX ( تجربه کاربری ) و UI (رابط کاربری) بر اساس نوع فروشگاه و آخرین دانش روز


تمرکز تیم طراحی سایت های فروشگاهی تخصصی آوینا پرداز بر ساده بودن پروسه یافتن و خرید کردن است.به این معنی که عدم موفقیت بسیاری از وب سایت های فروش آنلاین پیچیده بودن مسیر دستیابی کاربر به خدمات و یا محصول مورد نظر و همچنین پیچدگی در مراحل خرید است. از طرفی وجود پنل ساده برای مدیران (ادمین ) وب سایت و همچنین گستردگی خدمات پشتیبانی نیز از عوامل دیگر موفقیت فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند.


طراحی سایت تخصصی آوینا پرداز


شرکت تخصصی طراحی سایت آوینا پرداز:

شرکت آوینا پرداز متشکل از تیم های حرفه ای برنامه نویسی به صورت تخصصی به طراحی وب سایت و همچنین سئو (بهبود رتبه سایت در گوگل ) می پردازد. هدف های اصلی ما اولا ارائه بهترین خدمات و ساخت سایت های تخصصی و متناسب با برند و نوع کسب و کار مشتریان جهت رسیدن به بهترین نتیجه بوده و ثانیا پشتیبانی فنی گسترده از خدمات ارائه شده نیز برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد. تمرکز ویژه بر ارائه خدمات پشتیبانی و سرعت در عملکرد باعث شده طبق نظرسنجی ها تقریبا تمامی مشتریان در مورد پشتیبانی وب سایت های طراحی شده اعلام رضایت کامل نمایند که این موضوع افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود و ما را مصمم تر می نماید پشتیبانی از خدمات ارائه شده را همواره جزء اولویت های اصلی خود قرار دهیم.

طراحی پیچیده ترین وب سایت های فروشگاهی و غیر فروشگاهی با استفاده از فریم ورک  پیشرفته ASP.NET و بکارگیری آخرین نسخه MVC نیز یکی دیگر از افتخارات مجموعه خلاق و متعهد آوینا پرداز محسوب می شود.در حقیقت هیچ محدودیتی در آنچه از سایت خود میخواهید وجود ندارد.همانطور که هموراه گفته ایم : تخصص ما آفرینش آنچه در اندیشه شماست!


6 بهانه برای عدم طراحی سایت
6 بهانه برای عدم طراحی سایت
نقش اسلایدر در طراحی سایت
نقش اسلایدر در طراحی سایت
ویژگی های یک وبسایت موفق
ویژگی های یک وبسایت موفق
آیا تماس گرفتن با شما آسان است؟
آیا تماس گرفتن با شما آسان است؟
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha