انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

امروزه خدمات طراحی سایت اهمیت زیادی در کسب و کارها و مشاغل دارد. بطوری که هر ساله هزاران وب سایت در سراسر جهان توسط شرکت های طراحی سایت در جهان طراحی شده و در اختیار مشتریان گذاشته می شوند. البته در کنار این خدمات، سئو وب سایت نیز در افزایش رتبه وب سایت ها در نتایج جستجوی کلمات و عبارات مورد نظر کاربران، اهمیت زیادی دارد و از این رو بسیاری از شرکتهایی که خدمات طراحی وب سایت و پشتیبانی آنها را ارائه می دهند، در زمینه سئو یا بهینه سازی وب سایت های اینترنتی نیز فعالیت دارند. 

به همین منظور افراد یا موسسات و مراکزی که به هر دلیلی نیاز به یک وب سایت دارند، معمولا تلاش می کنند تا شرکت هایی را پیدا کنند که بهترین و زیباترین وب سایت ها را برای آنها طراحی کنند. البته از طرف دیگر تعداد شرکتهای طراحی وب سایت های اینترنتی نیز کم نیست و اگر به آگهی های درج شده در روزنامه ها و سایر نشریات و یا تبلیغات اینترنتی دقت کنید، نام ده ها و حتی صدها شرکت بزرگ و کوچک را پیدا خواهید کرد که برخی از آنها مدعی هستند که با حداقل هزینه برای شما وب سایت طراحی می کنند!

اما نکته مهم در دنیای طراحی سایت کیفیت است. اصولا بسیاری از افرادی که با وب سایت ها سرو کار دارند، جهت بررسی کیفیت طراحی وب سایت، موارد زیر را در نظر می گیرند:

·   زیبایی وب سایت (طراحی UI)

·   برنامه نویسی وب سایت و پایگاه داده ها (data base)

·   کاربری مناسب وب سایت

·   سرعت Loading وب سایت

·   امنیت وب سایت (در برابر حملات هکرها)

·   بهینه سازی وب سایت (سئو)

·   پشتیبانی مناسب


مسلما فقط شرکت های و باتجربه و حرفه ای توسعه دهنده وب سایت های اینترنتی می توانند تمام شرایط ذکر شده را به درستی برای مشتریان خود پیاده سازی و به بهترین نحو ممکن به آنها ارائه دهند. البته توجه به عناصر اصلی در طراحی سایت حرفه ای، نیز کمک بزرگی به ارائه هر چه بهتر خدمات وب می کند. اما باید دید که چگونه می توان از میان تعداد انبوهی از شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی و برنامه نویسی وب سایت ها، بهترین ها را انتخاب کرد. به عبارت بهتر انتخاب بهترین شرکت های طراحی سایت چگونه است؟

در این زمینه پیشتر در مقاله مراحل انتخاب شرکت طراحی سایت نکاتی را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما نوشته ایم و البته در صورت علاقه و تمایل می توانید به مقالات دیگر وب سایت ما مانند طراحی سایت حرفه ای، تفاوت شرکت های طراحی سایت حرفه ای با سایر شرکت ها چیست؟ و... مراجعه و از نکات ذکر شده در آنها استفاده کنید. اما در این بخش قصد داریم نکات کلیدی و مهمی را به شما معرفی کنیم که با در نظر گرفتن آنها می توانید تا حد زیادی داشتن یک وب سایت مناسب و استفاده از خدمات حرفه ای را برای خود تضمین نمایید. لذا توصیه می کنیم به دقت موارد زیر را در نظر گرفته و در مورد هر یک از آنها پیش از بستن قرارداد طراحی سایت با آنها، کاملا تحقیق کنید:


1- بررسی واقعی بودن شرکت طراحی سایت:

واقعی و حرفه ای بودن شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، یکی از نخستین معیارهای انتخاب شماست. به این معنی که متاسفانه بسیاری از افراد به صورت شخصی اقدام به طراحی وب سایت کرده و آن را به نام یک شرکت یا تحت یک سازمان ساختگی معرفی می کنند. در حقیقت سپردن فرایند طراحی سایت به یک شخص مشکلات زیادی را بخصوص هنگام نیاز به خدمات پشتیبانی برای شما ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن یک شخص به تنهایی نمی تواند بر تمام جنبه های وب سایت مسلط باشد. طراحی سایت یک کار تیمی است که هر شخص در حوزه بخصوصی دارای تخصص است. بخش ظاهری وب سایت تحت نظر متخصصان UI و طراحان گرافیکی انجام می گیرد ، بخش مربوط به کد نویسی ها تحت نظر متخصصان برنامه نویسی و پایگاه داده انجام می شود و به طور قطع هیچ شخصی به تنهایی نمی تواند در تمام این زمینه ها متخصص باشد.بنابراین بررسی اینکه واقعا وب سایت شما تحت نظر یک شرکت واقعی و متخصص طراحی می شود یکی از گام های اولیه انتخاب شرکت طراحی سایت است.


2- نمونه کارهای شرکت طراحی سایت

یکی از راه های شناخت عملکرد و توانایی های افراد، بررسی سوابق کار و یا نمونه کارهایی است که در گذشته انجام داده اند. همین مسئله در مورد دنیای وب و عملکرد شرکت های طراحی وب سایت های اینترنتی صدق می کند. به همین جهت به شما توصیه می کنیم پیش از سفارش دادن وب سایت به شرکت مورد نظر، حتما نمونه کارهای مختلف آنها را مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید. بهترین شرکت های طراحی سایت نمونه های خود را در معرض در دید کاربران قرار می دهند تا با تنوع کاری آنها آشنا شوید. البته نکته مهم این است که داشتن نمونه کارهای متعدد و زیبا لزوما به معنی حرفه ای بودن نیست. بلکه گاهی برعکس تعداد زیاد نمونه کار طراحی در مدت کوتاه می تواند نشانه استفاده از قالب های آماده و طراحی های زیبا اما بی کیفیت نیز باشد.


3- به همه وب سایت های صفحه اول گوگل اعتماد نکنید!

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، بالا بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو به خصوص در نتایج جستجوهای گوگل، به معنای کیفیت خدمات شرکت ها نیست. وقتی عبارات مرتبط با "طراحی سایت " یا " شرکت طراحی سایت " را در گوگل جستجو می کنیم باید توجه داشته باشیم که گوگل لزوما بهترین شرکت های طراحی سایت را در صفحه اول نمایش نمی دهد. ممکن است یک وب سایت موفق شده باشد با بهینه سازی مناسب و صرف هزینه های مختلف از جمله بک لینک و آگهی و .. رتبه سایت خود را بهبود بخشیده و حتی به صفحه اول گوگل برساند ولی این مسئله به این معنی نیست که این شرکت یا مجموعه، کیفیت خدمات درجه یک و حرفه ای نیز را ارائه می دهد. و بر عکس این مسئله نیز صادق است. یعنی ممکن است برخی از شرکت های طراحی و توسعه وب، در صفحات دوم و سوم گوگل باشند ولی کیفیت خدمات آنها بسیار بهتر و مناسب تر باشد.

گاهی حتی این مسئله یک نکته منفی نیز محسوب می شود. بسیاری از شرکت هایی که در صفحه های اول جستجوی گوگل قرار می گیرند به دلیل تعدد زیاد درخواست ها معمولا قیمت بسیار بالایی را برای یک سایت معمولی اعلام می کنند و از طرف دیگر به دلیل حجم زیاد مشتریان، کیفیت خدمات پشتیبانی بسیار ضعیفی نیز ارائه می دهند .بنابراین برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت عوامل و فاکتورهای مختلف را در کنار یکدیگر در نظر بگیرید چرا که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به تنهایی کافی نیست و چیزی را تضمین نمی کند.


4-  از شرکت طراحی سایت در مورد تکنولوژی ها و زبان برنامه نویسی مورد استفاده سوال کنید

دنیای وب سایت ها مرتب تغییر می کند و هر چند سال شاهد ظهور تکنولوژی های جدیدی هستیم که هر کدام از آنها تاثیرات قابل توجهی بر دنیای وب و اینترنت می گذارند. در طول دو دهه گذشته طراحی وب سایت ها با استفاده از نسخه های جدید Html و CSS و همچنین زبان جاوااسکریپت و کتابخانه های مختلفی که برای آن ارائه شده (از جمله Jquery، Mootools، Vue JS، react js و...) همه به دنیای وب کمک های بزرگی کرده اند و موجب شده اند که وب سایت زیباتر و دارای کاربری مناسب تری باشند.

از طرف دیگر استفاده از زبان های برنامه نویسی مناسب مانند C#، PHP و یا Python در کنار استفاده از دیتابیس های مناسب و قدرتمندی مانند: SQL Server، My SQL و Oracle db موجب بهبود وضعیت وب سایت ها شده است. لذا استفاده از جدیدترین و بهترین تکنولوژی های طراحی و برنامه نویسی در دنیای وب سایت ها اهمیت زیادی دارد و به همین جهت به شما توصیه می کنیم از شرکت های مورد نظر خود در این رابطه سئوال بپرسید.

شرکت های قدیمی تر معمولا از تکنولوژی هاس قدیمی تر نیز استفاده می کنند. به این دلیل که بروزرسانی یک شرکت بزرگ که بخش های مختلف آن طی سالیان زیاد با سیستم های قدیمی اصطلاحا آداپته شده است، هزینه و زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

در حاضر بهترین تکنولوژی طراحی سایت استفاده از ASP.NET شرکت مایکروسافت محسوب می شود. البته استفاده از این فریم وُرک روش های گوناگونی دارد که در حال حاضر اسنفاده از الگوی MVC به دلیل جدیدتر بودن و امکانات فوق العاده ای که در اختیار وب سایت ها قرار میدهد بهترین گزینه است. در این موضوع می توانید از مشاوره کارشناسان آوینا پرداز استفاده نمایید.

تکنولوژی های مانند طراحی سایت MVC امکان گسترش وب سایت و بروزرسانی های آینده را به حداکثر رسانده و از این رو هیچگاه وب سایت شما قدیمی و از کار افتاده نخواهد شد.


5-  قیمت طراحی سایت - خیلی مهم اما نه همه چیز!

هزینه و قیمت طراحی وب سایت  وابسته به عوامل متعددی است. از جمله سیاست های آن شرکت، هزینه های طراحی، تعداد پرسنل و موارد دیگری از این دست. اما نکته مهمی را که باید در نظر گرفت این است که لزوما همه شرکت هایی که طراحی وب سایت با قیمت های گران به شما پیشنهاد می دهند، دارای کیفیت بالایی نیستند.. ممکن است برخی شرکتها در ازای طراحی ساده ترین وب سایت ها از مشتریان خود مبالغ زیادی را طلب کنند در حالی وب سایت طراحی شده در نهایت و در بهترین حالت فقط دارای ظاهری زیبا اما بدون کارایی و بدون هیچ آینده نگری خاصی است.

البته این نکته مهم را نیز در نظر بگیرید که برخی از شرکت ها نیز ممکن است با ارائه قیمت های بیش از حد ارزان، وب سایت هایی با کیفیت پایین طراحی و به مشتریان خود عرضه کنند. به خصوص اگر در مواردی به تبلیغاتی مانند طراحی سایت با قیمت های کمتر از 1.000.000 تومان برخورد کردید، بدانید که به احتمال زیاد کیفیت وب سایت های آن شرکت مناسب نیست و چه بسا که بجای طراحی اختصاصی وب سایت برای شما، از CMS های آماده مانند جوملا (Joomla) و یا وردپرس (Wordpress) استفاده می کنند. در نهایت چنین شرکت هایی معمولا نمی توانند در درازمدت انتظارات شما را برآورده کنند و احتمال بروز مشکل در وب سایت شما و همچنین محدودیت های مختلف بسیار زیاد خواهد بود.

وب سایت های CMS آماده مانند وردپرس و جوملا و.. در حقیقت پلتفورم های رایگانی هستند که هر شخصی می تواند با استفاده از آنها برای خود یک وب سایت طراحی کند.بنابراین پرداخت هزینه های بالا برای این نوع وب سایت ها منطقی نخواهد بود. از طرف دیگر استفاده از برنامه نویسانی که به تکنولوژی های جدید مسلط هستند نیز ارزان نیست. بنابراین باید گفت که اولا قیمت بالای طراحی سایت لزوما نشانه حرفه ای بودن آن نیست و ثانیا یک وب سایت حرفه ای نمی تواند خیلی ارزان باشد.

موضوع قیمت برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت یکی از موضوعات اساسی و البته بسیار پیچیده محسوب می شود. پیشنهاد می کنیم در این مورد نیز از مشاوره رایگان کارشناسان آوینا پرداز استفاده نمایید.


6 - سئو سایت را جدی بگیرید

سئو یا بهینه سازی وب سایت اهمیت زیادی دارد. داشتن یک وب سایت مناسب کافی نیست و لازم است که وب سایت شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر ، در نتایج جستجوهای مردم دیده شود. سئو به شما کمک می کند که به این هدف برسید و یکی از خصوصیات شرکت های درجه یک و قدرتمند طراحی وب این است که خدمات سئو با کیفیت مناسب به شما ارائه می دهند و ظرف مدتی وب سایت شما را به صفحات دوم و سپس اول گوگل می رسانند. به یاد داشته باشید که دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجوها اهمیت بسیار زیادی دارد و نه تنها موجب دسترسی بهتر با آن بلکه موجب افزایش بازدیدها از وب سایت شما و در نتیجه رونق کسب و کار شما در درازمدت می شود. بنابراین توصیه می کنیم که حتما طراحی سایت مناسب برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود را جدی بگیرید و از هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت درمورد نمونه پروژه های سئو نیز از آنها سوال نمایید.


7- مقالات نوشته شده در سایت شرکت طراح، ناگفته های زیادی دارند!

شاید این مورد برایتان جالب باشد اما یکی از نشانه های حرفه ای بود یک شرکت مقالات (وبلاگ) نوشته شده توسط آن است. هنگام مراجعه به وب سایت شرکت طراح ، حتما به بخش مقالات آن سری بزنید، مقالات یک شرکت چیزهای زیادی در مورد حرفه ای بودن اعضا و نوع نگرش کلی آن به شما می گوید. مقالات را از نظر کپی بودن یا نبودن  آن بررسی کنید. اگر شرکتی وقت کافی برای نوشتن مقاله های جامع و مفید برای کاربران اینترنت صرف نمی کند یا آنها را از جایی دیگر کپی می کند احتمالا در مورد پروژه های طراحی سایت خود نیز همین رفتار را دارد. ضمنا خواندن مقالات مفید اطلاعات شما را بیشتر کرده و دید بازتری برای انتخاب بهترین و مناسب ترین شرکت طراحی سایت برای شما می دهد.


8 - استعلام از مشتریان شرکت طراحی سایت

یکی دیگر از کارهایی که می توانید هنگام انتخاب انجام بدهید، استعلام از مشتریان آن شرکت است. به این معنی که در مورد موارد مختلف از جمله کیفیت طراحی وب سایت، نحوه پاسخگویی و پشتیبانی، خدمات سئو، هزینه و قیمت ها، تکنولوژی های مورد استفاده و موارد دیگر از چند مشتری قبلی بپرسید و اطلاعات لازم را بدست بیاورید. اگر مشتریان شرکت طراحی وب سایت از خدمات آن راضی بوده باشند پس طبیعتا احتمال اینکه شما نیز از طریق آن شرکت بتوانید بهترین خدمات طراحی وب سایت و سئو را دریافت کنید، زیاد خواهد بود.


9 - ملاقات حضوری - موثرتر از همه!

یکی از خصوصیات دیگر شرکت های حرفه ای طراحی وب این است که در صورت درخواست مشتریان آنها جهت ملاقات حضوری برای این کار وقت می گذارند و به شما اجازه چنین ملاقات هایی را می دهند. برگزاری این ملاقات ها به نفع هر دو طرف است و به آنها کمک می کند تا ضمن بررسی شرایط و خواسته های دو طرف در زمینه مسائل مالی، فنی، پشتیبانی و غیره بتوانند تعامل مناسب تری با یکدیگر داشته باشند. در طول این جلسات مشتریان می توانند از نزدیک از مدیران شرکت مورد نظر، کلیه سئوالات خود را بپرسند و دیدگاه های خود را با آنها در میان بگذارند.

معمولا ملاقات های حضوری منجر به ایجاد پیوندهای خوبی بین شما و شرکت طراح می گردد که این امر فرایند طراحی را بسیار تسهیل می نماید.علاوه بر این در این ملاقات شما می توانید انتظارات خود اعلام نموده و در مشاوره های تخصصی کارشناسان حرفه ای نیز استفاده های لازم را ببرید.

در صورت ملاقات حضوری با کارشناسان و مدیران شرکت طراح معمولا نیازی به بررسی دیگر عوامل وقت گیر چراکه در این ملاقات ها می توانید به نکات مهمی دست یابید و اطلاعات مفیدی در مورد نحوه فعالیت شرکت های مختلف کسب نمایید.


به صورت کلی انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت که مناسب شما باشد و بتواند همه انتظارات را برآورده نموده و پاسخ مناسبی به دغدغه های شما بدهد ممکن است به کاری پیچیده و وقت گیر تبدیل شود. هدف ما از ارائه این مقاله کمک به انتخاب دقیق تر و حرفه ای تر جهت انتخاب بهترین ها می باشد. در صورت هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره در خصوص مسائل پیرامون طراحی سایت حتما با ما تماس بگیرید


سیستم رمزگذاری SSL لزوما به معنی امنیت نیست
سیستم رمزگذاری SSL لزوما به معنی امنیت نیست
نرم افزارهای طراحی سایت
نرم افزارهای طراحی سایت
نکاتی در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی
نکاتی در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی
آیا باید میزان بودجه خود برای طراحی سایت را به شرکت طراح اعلام کنید؟
آیا باید میزان بودجه خود برای طراحی سایت را به شرکت طراح اعلام کنید؟
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha