10 کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

طراحی سایت چه برای معرفی محصولات یک شرکت باشد ، چه یک فروشگاه آنلاین و چه حتی یک سایت شخصی ساده، می تواند به فرایندی چالش برانگیز و حتی طاقت فرسا تبدیل شود.یکی از عواملی که معمولا به طراحی یک سایت ناموفق و نامناسب ختم می شود ، عدم آشنایی با کارهایی است که باید قبل شروع طراحی سایت از طرف شما انجام شود. شما به عنوان متقاضی طراحی وب سایت باید اطلاعات کافی از خواسته های خود داشته باشید و کارهایی را قبل از تماس با شرکت طراح به انجام برسانید. در این صورت احتمال اینکه وب سایت طراحی شده برای اهداف شما کارآمد و مفید باشد بسیار بیشتر می گردد.

در این صفحه به بررسی 10 کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهید می پردازیم:


1- بررسی کنید چه نوع وب سایتی می خواهید

در مرحله اول بررسی کنید میخواهید چه نوع وب سایتی برای شما طراحی شود.وب سایت های مختلف دارای امکانات متفاوتی هستند و همین موضوع روی قیمت نهایی طراحی سایت و همچنین کارایی سایت اثرگذار است. معمولا وب سایت ها به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شود.


وب سایت های شرکتی :

طراحی سایت شرکتی یکی انواع طراحی سایت است که بیشترین متقاضی را دارد.سایت های شرکتی در واقع سایت هایی هستند که به معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت یا مجموعه می پردازند و در کنار آن می توانند بخش های مقالات و اخبار شرکت و مجموعه را نیز مدیریت نمایند.اگر هدف شما از طراحی سایت ، معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت ، موسسه یا سازمان است و در کنار آن می خواهید اخبار و اطلاعات مرتبط با شرکت را نیز با مخطبان خود در میان بگذارید ، این نوع وب سایت ها می تواند گزینه مناسبی باشد برخی از انواع سایت های شرکتی را میتوان به صورت زیر دسته بندی کرد:

✅         سایت های سازمانی

✅         سایت های پزشکی

✅         سایت های صنعتی

و..


وب سایت های فروشگاهی:

طراحی سایت فروشگاهی به منظور فروش یک کالا یا حتی خدمات انجام می شود.یک سایت فروشگاهی می تواند دارای درگاه پرداخت آنلاین باشد یا می تواند کالا یا خدمات معرفی شده را به صورت آفلاین به فروش برساند.تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایت شرکتی این است که سایت های فروشگاهی امکانات و پیچیدگی های بیشتری دارند.یک سایت فروشگاهی علاوه بر امکانات سایت شرکتی دارای سبد خرید ، امکان مقایسه بین محصولات ، فیلترگذاری بین محصولات مختلف و امکانات مختلف دیگری است که باعث می شود هزینه و زمان مورد نیاز برای طراحی آن بیشتر شود.


وب سایت های تخصصی :

طراحی سایت تخصصی دسته بعدی است که طیف گسترده ای از سایت ها را تشکیل می دهد.وب سایت های تخصصی معمولا برای یک کسب و کار خاص یا به منظور یک هدف خاص طراحی می شوند. طراحی این سایت ها باید به گونه ای باشد که مهمترین اهداف مورد درخواست را در نظر بگیرد و تمام نیازهای مربوط به آن را برطرف نماید. برخی از انواع وب سایت های تخصصی به را می توان در دسته های زیر قرار داد:

✅         طراحی سایت های آژانس هواپیمایی

✅         طراحی سایت های درج آگهی

✅         طراحی سایت های کاریابی

✅         طراحی سایت های املاک

✅         طراحی سایت های آموزش مجازی

✅         طراحی سایت های دانلود فایل

✅         طراحی تالارهای گفتگو

و..

هیچ لیست کاملی برای سایت های تخصصی وجود ندارد. درواقع هر ایده ای می تواند آغازی برای طراحی یک سایت تخصصی باشد.


بنابراین در مرحله اول اینکه بدانید چه سایتی برای شما مناسب است می تواند تا حد زیادی از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری نماید.در صورتی که در رابطه با انتخاب نوع وب سایت خود مطمئن نیستید می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان ما استفاده نمایید و پس از شرح فعالیت و اهداف خود، بهترین گزینه ها را دریافت کنید.


2- در مورد مشتریان هدف خود کمی تحقیق به عمل آورید

مرحله بعدی که قبل از طراحی سایت باید انجام دهید تحقیق و آگاهی در مورد مشتریان هدف است.منظور این است که بدانید از طریق طراحی سایت می خواهید چه کسانی با مجموعه و فعالیت های شما آشنا شوند یا محصولات شما مناسب کدام دسته از افراد جامعه است.دسته های مختلفی را می توان برای مشتریان هدف طراحی سایت ذکر کرد از جمله :

✅         نوجوانان و جوانان

✅         ماداران و پدران

✅         زنان

✅         مردان

✅         سالمندان

✅         دانش آموزان یا دانشجویان

✅         مدیران و صاحبان کسب و کار

✅         عموم افراد جامعه

و..


پس از مشخص شدن دسته های هدف می توان عناصر و امکانات سایت را متناسب با نیازهای شناخته شده این دسته ها در سایت قرار داد و طراحی ظاهری سایت را متناسب با سلیقه جامعه هدف به انجام رساد.توجه به این موارد در نهایت به تاثیرگذاری بیشتر وب سایت و افزایش راندمان آن خواهد انجامید.


تحقیق در مورد مشتریان



3- بررسی کنید چه امکاناتی در سایت خود نیاز دارید

قبل از اقدام به طراحی سایت ، تحقیق کنید چه امکاناتی هم اهداف و نیازهای شما و هم اهداف و نیازهای مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما را برآورده می کند.اگر احساس می کنید نیاز به ویژگی یا امکان خاصی دارید بدون نگرانی با شرکت طراحی سایت مورد نظر خود در میان بگذارید و از آنان مشورت بگیرید.

گاهی اوقات یک ویژگی بدون استفاده در سایت می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند و گاهی نیز عدم توجه به یک امکان و قابلیت خاص باعث می شود مشتریان زیادی را از دست بدهید.


4- میزان بودجه خود را مشخص کنید

تعیین بودجه برای طراحی سایت به شما کمک می کند تا سریع تر به نتیجه برسید.اگر بودجه ای که برای طراحی وب سایت در نظر میگیرید کمتر از 2.000.000 تومان باشد ، احتمالا قادر نخواهید بود یک وب سایت حرفه ای و اختصاصی طراحی کنید.در این مواقع بهتر است سراغ وب سایت های CMS آماده یا قالب آماده مانند وردپرس و جوملا و ... بروید که البته باید بدانید مشکلات زیادی به همراه خود دارند. (به نکته شماره 5 رجوع کنید) برای یک وب سایت شرکتی اختصاصی احتمالا چند میلیون تومان دیگر باید به مبلغ  بودجه بالا اضافه کنید. وب سایت های فروشگاه و تخصصی نیز هرکدام با توجه به امکانات و میزان گستردگی پروژه مبالغ مخصوص به خود دارند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه قیمت های طراحی سایت مراجعه کنید.


در حقیقت طراحی سایت یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود نه هزینه. شما از طریق طراحی یک وب سایت حرفه ای و کارآمد روی پیدا کردن مشتریان جدید و ورود به دنیای اینترنت به عنوان بزرگترین ابزار بازاریابی تاریخ بشر سرمایه گذاری می کنید.هر چه این قدم را اصولی تر بردارید نتیجه بهتری در آینده دریافت خواهید کرد.


5- تحقیق در مورد انواع سیستم های طراحی سایت

طراحی سایت نیز مانند بسیاری از حرفه های دیگر با استفاده از ابزارها و سیستم های گوناکون قابل انجام است. استفاده از هر سیستمی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. به صورت کلی 3 نوع روش طراحی سایت مرسوم و پرطرفدار وجود دارد:

1- سایت های CMS آماده یا اصطلاحا قالب آماده مانند WordPress ، Joomla ، WIX ، Drupal و ..

2- سایت های اختصاصی PHP

3- سایت های اختصاصی  ASP.NET

پیشنهاد ما این است در صورتی که دارای مجموعه ای متوسط یا بزرگ هستید یا قصد گسترش وب سایت خود را در آینده دارید به سراغ سایت های CMS آماده نروید. در مطلب زیر مشکلات سایت هایی مانند وردپرس ذکر شده است. همچنین در مقاله بعدی می توانید تفاوت سایت های PHP و ASP.NET را هم مطالعه نمایید.

هزینه های پنهان سایت های وردپرس

مقایسه طراحی سایت با PHP و ASP.NET


از نظر ما در حال حاضر بهترین سیستم طراحی سایت ، استفاده از ASP.NET شرکت مایکروسافت و تحت الگوی بسیار پیشرفته MVC است که تمامی نیازهای شما را برآورده کرده مزایای زیادی را به دنبال خود دارد:

✅         امکان گسترش وب سایت با کمترین زمان و هزینه (به دلیل جدا بودن لایه های مختلف سایت در MVC )

✅         سرعت بسیار بالای سایت ها و کسب رتبه سریعتر در جستجوی گوگل نسبت به سایت های دیگر

✅         امنیت بسیار بالا به دلیل استفاده از سیستم های رمزگذاری پیشرفته شرکت مایکروسافت


مزایای طراحی سایت با MVC


6- انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب

پس از بررسی امکانات مورد نیاز ، تعیین نوع وب سایتی که میخواهید طراحی کنید و کسب آگاهی در مورد انواع وب سایت ها و روش های برنامه نویسی نوبت به انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب می رسد.این بخش را شاید بتوان مهمترین قسمت طراحی سایت نامید.معمولا بیشترین سردگمی ها در این مرحله اتفاق می افتد و دلیل آن هم این است که هیچ معیار مشخصی برای تفکیک شرکت های طراحی سایت خوب و بد وجود ندارد. اما اِلمان هایی وجود دارد که با بررسی آنها می توانید احتمال انتخاب یک شرکت خوب و حرفه ای را بالا ببرید.

بهترین کارهایی که برای این منظور می توانید انجام دهید را صورت زیر خلاصه می کنیم:

✅         بررسی نمونه کارهای شرکت طراحی سایت

✅         تماس با تعدادی از مشتریان شرکت طراح و پرسش در مورد رضایتمندی آنان

✅         ملاقات حضوری با مسئولان شرکت طراحی سایت

✅         بررسی سبک طراحی ها و همچنین دقت در وب سایت خود شرکت طراح

✅         مطالعه مطالب و مقالات نوشته شده در سایت شرکت طراحی


پیشنهاد می کنیم مقاله مفید مراحل انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت را به دقت مطالعه نمایید.در این مقاله در مورد نکاتی که باید هنگام بررسی و انتخاب یک شرکت طراح خوب و حرفه ای در نظر بگیرید را توضیح داده ایم.مطالب مفید این مقاله می تواند کمک زیادی به پیدا کردن بهترین و مناسب ترین شرکت طراحی سایت به شما نماید.


7- بررسی هزینه و قیمت طراحی سایت

انجام طراحی سایت هم مانند همه حرفه های دیگر دارای هزینه است.تعیین قیمت طراحی سایت به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله :

✅         نوع وب سایت (فروشگاهی ، شرکتی یا تخصصی)

✅         سیستم طراحی وب سایت

✅         میزان حرفه ای بودن تیم طراحی

✅         امکانات مورد نیاز


به صورت کلی وب سایت های CMS آماده دارای قیمت های کمتری هستند.یکی از دلایل این موضوع هم رایگان بودن پلتفورم هایی مانند وردپرس و جوملا است.دلیل دیگر این است که طراحی سایت های قالب آماده نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی چندانی ندارد.بخش مهمی از هزینه های یک وب سایت اختصاصی حرفه ای را دستمزد برنامه نویسان تشکیل می هد.استفاده از برنامه نویس های حرفه ای اصلا ارزان نیست. بنابراین به هیچ وجه یک سایت خیلی ارزان نمی تواند حرفه ای و با کیفیت باشد. البته برعکس این نکته صادق نیست یعنی باید توجه داشت که اعلام هزینه های خیلی گزاف لزوما به معنی کیفیت بالای خدمات نمی باشد.

در مقاله قیمت طراحی سایت توضیحات کاملی درمورد انواع وب سایت ها و قیمت های حدودی آنها داده ایم.


محاسبه هزینه طراحی سایت


8- بررسی قرارداد طراحی سایت

پس از اینکه شرکت طراحی سایت مناسب را پیدا کردید و در مورد قیمت نهایی به توافق رسیدید ، وقت آن رسیده که از شرکت مورد نظر درخواست پیش قرارداد کنید.پیش قرارداد ارسالی را بررسی کنید تا امکانات اصلی مورد نظر شما در آن ذکر شده باشد. اگر در جاهایی از مفاد پیش قرارداد دچار ابهام شده اید حتما با شرکت تماس گرفته و ابهامات خود را مطرح نمایید.اگر احساس می کنید جایی از قرارداد طراحی سایت نیاز به اصلاح یا تغییر دارد موضوع را با کارشناسان شرکت طراحی در میان بگذارید.

نکته مهم دیگر اینکه اگر از درست طی شدن مراحل قبلی اطمینان دارید و احتمال زیادی می دهید که شرکت طراحی سایت مناسبی را انتخاب کرده اید در امضای قرارداد و بررسی جزییاتِ کم اهمیت، وسواس زیاد به خرج ندهید و زمان زیادی را صرف این موضوع نکنید چراکه حساسیت های زیاد در بند بند مفاد قرارداد تنها موجب موجب طولانی شدن بیش از حد پروسه می گردد و در عمل تاثیری در کیفیت پروژه نهایی نخواهد داشت.


9- انتخاب طرح و دیزاین مناسب برای وب سایت

انتخاب طرح اصلی از جمله مواردی است که هم می توانید از ابتدا در فکر آن باشید و طرح سایت را مشخص کنید و هم در انتهای مراحل و پس از عقد قرارداد. پیشنهاد ما این است که در مورد طرح و دیزاین سایت عجله نکنید.بهترین راه حل این است که دیزاین مناسب را با همکاری و همفکری شرکت طراح سایتی که انتخاب کرده اید پیدا کنید.شرکت های طراحی سایت به دلیل تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند.


10 – خرید دامنه و جمع آوری اطلاعات و داده های اولیه

نکته شماره 10 را می توان هم جزء مراحل اولیه سفارش طراحی سایت به حساب آورد و هم جزء مراحل آخر. زمانی که قصد طراحی وب سایت برای شرکت و مجموعه خود دارید لازم است پیش از سفارش یا پیش از به اتمام رسیدن پروژه برخی موارد را تهیه کنید.


- خرید دامنه (دامین)

خیلی مهم است بدانید که خرید دامنه یکی از مواردی است که باید توسط شما و با اطلاعات شخصی یا شرکتی شما انجام شود. خرید دامنه توسط شرکت طراح به هیچ وجه کار درستی نیست. زیرا هر شخصی که دامین را خریداری کند عملا صاحب اصلی یا مالک آن محسوب می شود.مثلا اگر یکی از اعضای شرکت طراحی سایت اقدام به ثبت و خرید دامین شما نماید می تواند هر زمانی نسبت به این دامین ادعای مالکیت کند و حتی می تواند هر زمانی یک وب سایت دیگر بر روی این دامنه بارگذاری نماید.

البته ما راهنمایی های لازم برای ثبت و خرید دامنه را به شما خواهیم نمود اما مسئله مهم این است که این دامین با نام و اطلاعات شخصی شما خریداری و ثبت گردد.


- جمع آوری اطلاعات و داده های اولیه

هر وب سایت بنا بر نوع استفاده و هدفی که برای آن تعیین شده پُر است از اطلاعات و داده های مختلف. بهتر است پیش از سفارش طراحی وب سایت برخی از این اطلاعات آماده و جمع آوری شده باشد. یکی از مواردی که بهره برداری از وب سایت، بعد از پروسه طراحی را بسیار به تاخیر میاندازد همین مورد است. در موارد زیادی این اتفاق افتاده که ما وب سایت را از نظر فنی و ظاهری طراحی و تکمیل کرده ایم اما به دلیل آماده نبودن اطلاعات اولیه ، بارگذاری و بهره برداری از پروژه ماه ها به عقب افتاده است.

بسیاری از این اطلاعات را قطعا در حال حاضر نیز در اختیار دارید اما جمع آوری و دسته بندی آنها ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد بنابراین بهتر است هرچه زودتر دست به اقدام بزنید.

اما سوال این است که چه اطلاعاتی را پیش از سفارش طراحی سایت آماده باید کنید ؟

1- لوگو

لوگوی شرکت و سازمان یکی از مهمترین مواردی است که پیش از اقدام به سفارش وب سایت باید نسبت به طراحی آن اقدام کنید. در صورتی که قبلا لوگو را طراحی کرده اید حتما فایل های با کیفیت و ترجیحا لایه باز آن را در پوشه ای مشخص ذخیره نمایید.گاهی اوقات رنگ های اصلی وب سایت بر اساس رنگ های لوگو انتخاب و ایجاد می گردد.


2- اطلاعات مربوط به صفحه های درباره ما و تماس با ما

تقرییا همه وب سایت ها دارای دو صفحه درباره ما و تماس با ما هستند. این دو صفحه یکی از پر کاربردترین صفحه ها برای آشنایی کاربرانِ ریزبین با فعالیت ها ، سوابق ، وجود یا عدم وجود تلفن ثابت یا آدرس مشخص و ... محسوب می شود. لازم است متن درباره ما به صورت خلاصه اما مفید تهیه شود و اطلاعات تماس شامل شماره تلفن ، آدرس و لوکیشن، از پیش ذخیره و مشخص شده باشند.


3- گروه بندی های اصلی خدمات یا محصولات

بسته به اینکه وب سایت شما شرکتی است یا فروشگاهی باشد دارای لیستی از گروه بندی های اصلی برای بخش خدمات یا محصولات و یا هردو این بخش ها است.البته تمامی وب سایت هایی که ما طراحی میکنیم داینامیک هستند یعنی خود شما قادر به ثبت و ویرایش تمام اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود در سایت هستید اما مسئله مهم این است که برای تعیین چارچوب و تست کردن وب سایت طراحی شده لازم چند مورد از این خدمات یا محصولات به همراه چند دسته بندی آنها، مشخص و بعدا به شرکت طراحی سایت اعلام گردد.

برای مثال گروه بندی اصلی یک فروشگاه آنلاین لوازم خانگی می تواند به شکل زیر باشد :

تلویزیون ، کولر گازی ، یخچال فریزر

این فروشگاه بعدا می تواند گروه لباسشویی و ظرف شویی را نیز اضافه کند اما تعیین گروه های اصلی در ابتدای پروسه طراحی می تواند به بهتر شدن نتیجه نهایی کمک نماید.

یا به طور مثال گروه بندی اصلی یک وب سایت که خدمات نرم افزاری ارائه می دهد می تواند به این شکل باشد:

طراحی سایت ، سئو وب سایت

این وب سایت نیز می تواند هر زمانی مثلا گروه آنلاین مارکتینگ را نیز به لیست خود اضافه کند اما آگاهی از تعدادی از دسته بندی های اصلی به طراحان در جهت بهبود کارایی وب سایت کمک می نماید


4- آماده سازی حداقل 4 مقاله و 4 خبر

در صورتی که مایل هستید وب سایتی که برایتان طراحی می شود شامل صفحه های مقالات و اخبار نیز باشد لازم است حتما زمانی را صرف آماده سازی و جمع آوری مطالب اولیه ای که میخواهید در این بخش ها به نمایش در بیاید نمایید.


5- آماده سازی شعار سازمانی  و متون تبلیغاتی

در صورتی که قصد دارید در وب سایتی که طراحی می شود متن و نوشته خاصی از ابتدا قرار گیرد ، بهتر است این متن ها را هر چه سریعتر جمع آوری کنید تا طراحان نسبت به طرحی توافق  کرده اید آنها را در بخش های مختلف وب سایت جایگذاری نمایند.


6- عکس و ویدئو

هر عکسی از شرکت یا سازمان خود ، محصولات ، خدمات ، پرسنل و .. که می خواهید در بخشهای مربوطه در وب سایت نمایش داده شوند را آماده سازی و جمع آوری کنید.البته طراحان وب سایت پس از مشخص شدن دیزاین و طرح ظاهری ، ابعاد این عکس ها را نیز در اختیارتان خواهند گذاشت اما پیش از آن می توانید همه تصاویر مورد نیاز را با بالاترین کیفیت ثبت و ذخیره نمایید تا در کمترین زمان و بتوانید از آنها در وب سایت خود استفاده نمایید.


همانطور که قبلا هم ذکر شد، تمامی وب سایت هایی که ما طراحی میکنیم داینامیک هستند و شما دسترسی کامل برای تغییر ، ثبت یا خذف محتوای وب سایت خود دارید.بنابراین نیازی به حساسیت یا نگرانی بیش از حد در مورد محتوای اولیه وب سایت وجود ندارد.مسئله مهمی در این بخش قصد مطرح کردن آن را داشته ایم این است که باید پیش از سفارش طراحی و در کنار شرکت طراحی سایتی که انتخاب کرده اید کارهایی را انجام دهید که در صورت انجام به موقع و صحیح آنها نتیجه کار نیز عالی تر و حرفه ای تر خواهد بود.


طراحی سایت به عنوان یکی از اولین قدمهای ورود به فضای اینترنت شناخته می شود. در صورتی که قدم اول را به درستی بردارید ، مراحل و قدمهای بعدی برایتان بسیار راحت تر می شود.سایتی که طراحی می کنید در حقیقت دفتر مرکزی شما در دنیای اینترنت به حساب می آید. بنابراین توجه به ویژگی های پایه ای آن بسیار با اهمیت خواهد بود. مقاله 10 کاری که باید قبل از طراحی سایت انجام دهید می تواند یک مقاله جامع برای صاحبان مشاغلی باشد که قصد دارند از ظرفیت های بی انتهای دنیای اینترنت برای رونق کسب و کار خود بهره کافی ببرند.تیم های حرفه ای شرکت آوینا پرداز تا انتهای این مسیر درکنار شما خواهند بود.





تعرفه و قیمت طراحی سایت
تعرفه و قیمت طراحی سایت
ویژگی های یک وبسایت موفق
ویژگی های یک وبسایت موفق
نقش اسلایدر در طراحی سایت
نقش اسلایدر در طراحی سایت
تم های رنگی محبوب طراحی سایت در سال 2017
تم های رنگی محبوب طراحی سایت در سال 2017
نظرات کاربران

 khaldsalhi

سلام و خسته نباشید مطالب بسیار مفید بود ممنون العان من نمی دونم چطور رنگ وب سایت مشخص کنم من یه وب سایت میخوام معرفی کنید به من کمک کنه برای انتخاب رنگ مناسب ،مثلا این رنگ به این رنگ میاد نمیاد این طوری .یه سوال دیگه شما برای طراحی سایت از کدام وب سایت ها استفاده میکنید برای دیزان یک سایت

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

پیشنهاد میکنم مقاله "انتخاب رنگ در طراحی سایت" و مقاله "روانشناسی رنگ در طراحی سایت" رو از وب سایت ما مطلالعه فرمایید. ;

 محمد رضا رضایی

قرارداد طراحی سایت های شما چگونه است؟ آیا تمام مبلغ طراحی باید یکجا واریز شود؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام خیر. طبق قراردادهای طراحی سایت شرکت آوینا پرداز، 50% مبلغ نهایی طراحی به عنوان پیش پرداخت و مابقی بعد از تحویل وب سایت دریافت می شود.بابت بندهای مختلف قرارداد و جزییات لطفا با کارشناسان شرکت از طریق تلفن یا واتسپ تماس حاصل فرمایید.;

 زهره محمدی

سلام و درود و با تشکر از مطلب مفیدتون. در مورد نکته دوم سوال داشتم که مشتریان هدف چه تاثیری بروی طراحی سایت دارد که حتما باید مدنظر قرار بگیرد؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام تحقیق روی مشتریان هدف، تاثیر زیادی در طراحی سایت شما دارد. از جمله رنگ و چیدمان بخش های مختلف. برای مثال ، رنگ هایی که باعث جلب توجه بانوان می شود با رنگ هایی که آقایان را تحت تاثیر قرار می دهد متفاوت هست. همچنین اگر اکثر کاربران سایت شما را افراد میانسال تشکیل میدهند جایگذاری بخش های مهم وب سایت و دردسترس بودن اون ها بسیار اهمیت داره.مباحث مربوط به چینش و دیزاین سایت بسیار تخصصی هست و نیاز به مطالعات روانشانسی و همچنین تجربه زیادی داره تا بشه از طریق تاثیر مناسب بر روی مخاطب بیشترین راندمان رو از سایت دریافت کرد.;

 حمید جهانی

سلام. ما یک سایت فروشگاهی میخواهیم اما تعداد محصولات ما بسیار زیاد هست و به چند هزار قلم کالا میرسد.با سیستم های شما میشه همچین سایتی طراحی کرد که درست کار بکند؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام. بله، به دلیل تکنولوژی های بروز و متعددی که توسط تیم طراحی شرکت ما استفاده میشه امکان طراحی وب سایت های فروشگاهی حتی با چند میلیون محصول بدون ایجاد هیچ ایراد و کندی وجود داره و نمونه های زیادی هم از این نوع فروشگاه ها توسط شرکت آوینا پرداز طراحی شده که میتونین از قسمت نمونه پروژه ها یا از طریق تماس با کارشناسان ما اونها رو مشاهده بفرمایید.;

 ایرج کمالی

در صورتی که ما سفارش یک سایت فروشگاهی بدیم به شرکت شما آیا فروش محصولات ما رو تضمین میکنین؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام. افزایش فروش یک وب سایت بستگی به عوامل زیادی داره که مربوط به شرکت های طراحی وب سایت نمیشه. از جمله تبلیغات ، جایگاه مناسب در گوگل ، قیمت های مناسب و .. با توجه به این مسائل، شرکت آوینا پرداز تنها می تونه عملکرد فنی وب سایت طراحی شده رو تضمین کنه اما میزان فروش بستگی به سیاست های قیمتی و تبلیغاتی داره که مربوط به مجموعه خود شما هست.;

 مهیار دانشی

سلام اگر یک وب سایتی بخواهیم که بجای خدمات، محصولات خودمون رو معرفی کنیم و امکان مقایسه بین محصولات وجود داشته باشد اما فروش اینترنتی نداشته باشیم به نظر شما وب سایت شرکتی مناسب ما می باشد؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام. در صورتی که فروش اینترنتی و پروفایل کاربری و ثبت نام در سایت مورد نظرتون نیاز نداشته باشید، وب سایتی که مورد نظر شما هست یک وب سایت شرکتی محسوب میشه با کمی امکانات اضافه تر از جمله فیلتر و مقایسه محصولات.. ;

 نسرین کرامتی

سلام می خواستم بگم مقاله این صفحه بسیار عالی و مفید بود. ممنون از زحماتتون.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha