بک لینک و اهمیت آن در بهینه سازی سایت چیست ؟

بک لینک (Backlink) ها در واقع لینکهایی هستند که از سایتهای دیگر به سایت شما ارجاع داده میشود.به این معنی که سایتی لینک یا آدرس یکی از صفحات وب سایت شما را در صفحه خود قرار دهد.

بک لینک یکی از موارد بسیار موثر و مهم در فرآیند بهینه سازی وب سایت است.هرچند که در حال حاضر نحوه تاثیر آن با گذشته بسیار متفاوت گشته است.در گذشته هر وب سایت تنها با داشتن تعداد زیاد بک لینک میتوانست رتبه بالایی در جستجوی گوگل کسب کند اما از زمان بکار گیری الگوریتم پنگوئن توسط گوگل این امکان از بین رفت و مواردی همچون کیفیت سایت لینک دهنده و مرتبط بودن موضوعات مد نظر قرار گرفت.

لینک های بی کیفیت :

لینک های بی کفیت آن دسته لینک هایی است که در سایت های تولید لینک اتوماتیک ، سایت های اسپم یا حتی سایت های مستهجن قرار میگیرد.این لینک ها بجای اینکه در فرایند بهینه سازی تاثیر خوب داشته باشند باعث آسیب به سئو و جایگاه سایت می شوند.یرای همین اگر از بک لینک های فروشی برای سایت خود استفاده می کنید بسیار باید مراقب باشید تا در سئو سایت خود دچار مشکل نشوید.

متن لینک (Anchor Text) :

نوشته ای که به عنوان متن لینک قرار داده می شود نیز بسیار برای افزایش رتبه در کلمات کلیدی مفید است.برای مثال در لینک های قرار داده شده بجای استفاده از عبارات "کلید کنید" یا "اینجا را کلیک کنید" بهتر است از کلمه کلیدی مرتبط استفاده شود.

همانطور که قبلا هم گفته شد بسیار مهم است که بک لینک شما از سایت های معتبر و با کیفیت و همچنین مرتبط با موضوع وب سایت شما باشد.به طور مثال اگر شما وب سایتی در مورد "ماهی" دارید و یک بک لینک در سایتی که در مورد "میمون" است بسازید خیلی به فرایند بهینه سازی سایت خود کمک نکرده اید.هدف اصلی شما باید این باشد که بک لینک سایت شما در سایت های مرتبط قرار گیرد.

چرا ساختن بک لینک مهم است ؟

1- رتبه اصلی شما را بالا می برد

بک لینک ها به بهتر شدن جایگاه و رتبه شما در موتورهای جستجو کمک زیادی می کنند.اگر هریک از نوشته ها یا صفحات شما بتواند به طور طبیعی از سایتهای دیگر بک لینک بگیرد این امرتاثیر خوبی بر سئو و جایگاه سایت شما خواهد گذاشت.

2- ایندکس سریع تر

بک لینک ها باعث میشوند ربات های موتورهای جستجو، لینک سایت و صفحات شما را سریعتر پیدا کنند و به صورت موثرتری در سایت شما جستجو کنند یا اصطلاحا بخزند.

بخصوص برای وب سایت هایی که تازه طراحی شده اند گرفتن بک لینک خوب در سرعت شناسایی آنها تاثیر زیادی دارد.

3- دریافت ترافیک

یکی از مهمترین فواید بک لینک خوب این است که میتواند بازدید کننده های بیشتری به سایت شما آورده و تعداد کلیک سایت را بالا ببرد که این موضوع بر بهبود جایگاه سایت در سئو بسیار کمک میکند.

چند راه برای جذب بک لینک با کیفیت :

1- مطالب و مقالات خوب بنویسد

این یکی از ساده ترین و بهترین راه های برای گرفتن بک لینک است.

اگر یک مقاله فوق العاده بنویسید یا مطالب خیلی مفید در سایت خود قرار دهید مردم معمولا به این مطالب لینک خواهند داد.

2- شروع به کامنت گذاری کنید

کامنت گذاشتن در سایت های دیگر یکی دیگر از روشهای آسان گرفتن بک لینک محسوب می گردد.در انجمن ها ؛ تالارها و وبلاگ ها کامنت گذاشته ولینک سایت خود را در آنها قرار دهید.البته به کیفیت این سایت ها و مرتبط بودن موضوع آنها نیز توجه داشته باشید.

3- آدرس سایت خود را در دایرکتوری های اینترنتی ثبت کنید.

ثبت سایت و قرار دادن بک لینک در سایت های دایرکتوری یکی از روش هایی که شاید کمتر شناخته شده باشد و کمتر استفاده شود.چرا که یافتن سایتهای دایرکتوری و قانونی در اینترنت خیلی کار راحتی نیست.اما در صورت یافتن و ثبت آدرس خود در این دایرکتوری ها که گاهی رایگان و گاهی با هزینه اندک انجام می شود تاثیر بسیار خوبی بر فرایند بهینه سازی سایت خود خواهید گذاشت.


آموزش سئو بخش پنجم ( کلمات کلیدی )
آموزش سئو بخش پنجم ( کلمات کلیدی )
آموزش سئو بخش اول (نحوه کار موتورهای جستجو)
آموزش سئو بخش اول (نحوه کار موتورهای جستجو)
آیا سرعت سایت مهم است؟
آیا سرعت سایت مهم است؟
درباره گوگل وبمستر
درباره گوگل وبمستر
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha