شبکه های اجتماعی کاربردهایی بسیار گسترده پیدا کرده اند و کاربرد آنها دیگر محدود به دوست یابی نمی شود. یکی از این کاربردها، آنلاین مارکتینگ (online marketing) است. امروزه بسیاری از اشخاص حقیقی و یا حقوقی از طریق شبکه های اجتماعی تمام یا بخشی از بازاریابی دیجیتالی یا همان آنلاین مارکتینگ را انجام می دهند.

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات آنلاین است که توسط وب سایت های تبلیغاتی و موتورهای جستجو (در راس آنها گوگل) در ازای دریافت مبلغی به ازای هر کلیک ارائه می شود. هزینه این تبلیغات بر اساس تعداد کلیک هایی که مردم بر روی لینک آنها انجام می دهند، محاسبه می شود.

معمولا افرادی که به دنبال سئو سایت خود هستند یا قصد دارند در این زمینه اطلاعاتی کسب کنند ، با سوالاتی مواجه می شوند که بسیار مهم و مشابه است و البته معمولا هم جواب دقیقی دریافت نمی کنند.واقعیت این است که در دنیای سئو و بهینه سازی سایت

همزمان که خودتان نیز برای تعطیلاتی مانند نوروز آماده می شوید لازم است استراتژی های مشخصی را نیز برای سئو سایت خود در تعطیلات بکار گیرید. در حال حاضر که مشغول نوشتن این مقاله هستیم تقویم

متا دیسکریپشن meta description- - در حقیقت یک متن حداکثر 160 کارکتری و یکی از تگ های HTML وب سایت است که توضیح مختصری در مورد محتوای صفحه ارائه می دهد.موتورهای جستجو متا دیسکریپشن

یکی از ابزارهای کارآمد بررسی روند بهینه سازی سایت ، ابزار گوگل وب مستر (Google Webmaster Tools) یا همان Google search console است که داده ها و اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار صاحبان وب سایت جهت آنالیز فرایند سئو وب سایت قرار می دهد. در واقع در میان ابزارهای رایگان بررسی سئو Google Webmasters یکی از کارآمدترین ها محسوب می شود.

10Oct2017

حمله سئو منفی

سئو منفی (Negative SEO) در حقیقت سلسله اعمالی است که ممکن است افراد دیگر غیر از شما مانند رقیبان یا هکرها انجام دهند و بواسطه آن به روند سئو وب سایت شما ضربه زده و رتبه آن را در لیست نتایج کاهش دهند.

در صورتی که وارد دنیای بازاریابی آنلاین (online marketing) شده باشید ، احتمالا واژه های " سئو " – SEO و " بازاریابی محتوا " – Content Marketing را زیاد شنیده اید.علاوه بر این بنظر می رسد این کلمات توسط دسته خاصی از افراد و در زمینه های مشابه استفاده می شود.قصد ما در این مقاله این است که تفاوت های بازاریابی محتوا و سئو را مشخص نماییم.

برای اینکه محتوای وب سایت شما در گوگل رتبه یا اصطلاحا Rank بگیرد نیازمند لینک ها است.از طریق لینک ها است که گوگل پست ها و صفحه های مختلف سایت شما را پیدا می کند.لینک های داخلی یا Internal Links نوعی از لینک ها در وب سایت محسوب می شوند که به صفحه ای در همان سایت اشاره دارند.

زمانی که از URL ( آدرس اینترنتی سایت) حرف می زنیم باید متوجه این موضوع باشیم که URL ها در واقع اولین چیزهایی هستند که کاربران و همچنین موتورهای جستجو نظیر گوگل از وب سایت شما می بینند. ساختار آدرس سایت (URL) یکی از فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت شناخته می شود

یک متخصص سئو و بهینه سازی سایت حرفه ای ، همه جوانب و ویژگی های یک وب سایت را مد نظر قرار می دهد.یکی از این موارد موثر بر SEO ، سرعت وب سایت است که گاهی البته برخی از سئو کاران بیش از حد نسبت به آن وسواس به خرج می دهند و برخی نیز اهمیت آن را نادیده می گیرند.

27Aug2017

بک لینک چیست؟

بک لینک یا به زبان انگلیسی Backlink که یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در بهینه سازی سایت محسوب می شود در واقع لینکی است که یک وب سایت دیگر به وب سایت شما می دهد.زمانی که لینک سایت شما در یک وب سایت دیگر قرار می گیرد از نظر گوگل و موتورهای جستجو این کار به معنی نوعی رای دادن و تایید کردن شما است. بنابراین هرچه آن وب سایت دارای اعتبار بیشتر باشد ، بک لینک گرفته شده از آن نیز دارای ارزش بیشتری است.

سئو و بهینه سازی سایت در دنیای امروز به یکی مسائل مهم و گاهی ضروری پس از طراحی سایت تبدیل شده است.تست و آنالیز سئو وب سایت نیز جهت پیدا نمودن مسیر درست حائز اهمیت است. همانطور که همواره تاکید داشته ایم هدف نهایی از طراحی سایت برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف ، افزایش فروش و افزایش درآمد است. این هدف از روش های مختلفی دسترس پذیر می شود.

رتبه سایت در گوگل از روش های مختلفی از سوی این موتور جستجوی بزرگ تعیین می شود.البته فرمول دقیق این کار و الگوریتم های رتبه بندی سایت توسط گوگل کاملا مخفی است و کسی از سازو کار دقیق آنها اطلاعی ندارد.اما بر اساس گزارشات اعلامی از طرف خود گوگل و همچنین براساس تحلیل و تجربه می توان گفت روش هایی قطعی برای بهبود رتبه گول وب سایت ها وجود دارد. به سلسله این روش ها و عملیات، اصطلاحا بهینه سازی یا سئو SEO گفته می شود.

2Aug2017

مراحل سئو سایت

مراحل سئو سایت به معنی روش های انجام آن نیست.بلکه هدف این صفحه راهنمایی کاربران است تا بدانند برای بهینه سازی وب سایت خود از کجا و چگونه باید شروع کنند و این کار شامل چه مراحلی می شود.شرکت های سئو معمولا استراتژی های مختلفی را برای SEO دنبال می کنند اما مراحل سئو وب سایت در این شرکت ها تقریبا یکسان است.هر چند نکته مهم در اینجا انجام صحیح این مراحل است چراکه اینکار در نهایت منجر به تعیین بهترین استراتژی برای بهینه سازی و دریافت بهترین نتیجه خواهد شد.

بخش هفتم سری آموزش های سئو مربوط می شود به لینک ها و لینک بیلدینگ (Link Building). لینک ها از نظر موتورهای جستجو خیابان هایی هستند که بین صفحه ها کشیده شده و آنها را بهم متصل می کنند.آنالیز حرفه ای و اصولی لینک ها و انجام بهینه سازی در حقیقت به موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند صفحه های وب سایت چگونه و به چه صورتی با یک اراتباط دارند.

شاید چیزهایی در مورد مفهوم کلی ریچ اسنیپت (Rich Snippet) در مباحث بهینه سازی چیزهایی شنیده باشید.برای افراد و شرکت هایی که به صورت حرفه ای کارهای مربوط به بهینه سازی و سئو وب سایت ها را انجام می دهند ، ریچ اسنیپت کاملا موضوع شناخته شده ایست در حالیکه ممکن است برای افراد تازه کار اینگونه نباشد. دقیقا ریچ اسنیپت ها چیستند ؟ زمان آن رسیده به این سوال توضیح کاملی داده شود و مشخص شود اهمیت Rich Snippet ها در روند SEO چیست ؟ و چگونه می توان از آن در وب سایت استفاده کرد ؟

بهینه سازی و سئو On Page به آن دسته عملیاتی گفته می شود که در داخل سایت به منظور ارتقا رتبه در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر انجام می گیرد.اشتباهاتی که در سئو OnPgae صورت می پذیرد می تواند کل فرایند بهینه سازی سایت شما را با خطر مواجه کند.یک اشتباه کوچک و یا فراموش کردن انجام یکی از کارهای بظاهر کم اهمیت می تواند از افزایش رتبه وب سایت شما در کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید جلوگیری نماید.در ادامه رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است در این مسیر مرتکب شوید را برایتان شرح خواهیم داد.

می دانیم که تگ H1 و تگ title صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شوند.در واقع این عناصر ، نشانه هایی هستند که هم به کابران عادی و هم موتورهای جستجو کمک می کنند که موضوع اصلی صفحه را بهتر درک کنند. برای این منظور لازم است H1 صفحه، کاملا واضح و مختصر بوده و بهتر است محتوای کلی صفحه را از طریق طرح یک سوال به مخاطب و به موتورهای جستجو منعکس کند.اما ایا این به این معنی است که این دو اِلِمان مهم، کاملا کسان و مانند هم باشند؟

موتورهای جستجو دائما در تلاشند تا عملکرد خود را از طریق نمایش بهترین نتایج ممکن بهبود ببخشند و آموزش های سئو نیز به این منظور انجام می شود تا بتوانید از نظر آنها بهترین باشید. هرچند که "بهترین" یک صفت ذهنی است و از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد اما موتورهای جستجوی بزرگ نظیر گوگل و بینگ با پیشرفت های انجام شده در حال حاضر درک بسیار خوبی از این موضوع دارند که چه وب سایت و صفحه هایی رضایت جستجوگران را جلب می کند.

برای سئو و بهینه سازی سایت بیش از 200 فاکتور از سمت گوگل در نظر گرفته می شود.رتبه صفحه یا PageRank نیز یکی از فاکتورهای موثر بر SEO محسوب می شود.گوگل همواره سعی می کند که هنگام جستجوی کاربران، مفیدترین و مرتبط ترین صفحات را نمایش دهد و این کار را با استفاده از همین عوامل و فاکتورها به انجام می رساند که یکی از آنها همین PageRank است.

واژه فروم (Forum) در حقیقت به معنی محلی از وب سایت است که کاربران و بینندگان می توانند در آن نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.در مباحث مربوط به طراحی سایت به این بخش از سایت سیستم کامنت گذاری ، بخش نظرات و پیشنهادات یا پرسش و پاسخ نیز گفته می شود که قصد داریم در این مقاله تاثیر این بخش از وب سایت را بر روند سئو و بهینه سازی سایت بررسی نماییم.

طبق اعلام گوگل، محتوا، جزء سه فاکتور اصلی تاثیرگذار بر سئو سایت محسوب می شود.اما محتوای مناسب که بیشترین تاثیر را بر روند بهینه سازی سایت داشته باشد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بازاریابی محتوا - Content Marketing - را اگر بصورت یک خودرو تصور کنید میتوان گفت که تولید محتوا بدون توجه به سئو ، مانند این است که این خودرو دارای چرخ است اما موتوری برای حرکت ندارد و برعکس، فرایند سئو بدون توجه به تولید محتوای اصولی و خوب نیز مانند خودرویی با موتور ولی بدون چرخ است که باز هم شما را بجایی نمی رساند.

در مباحث مربوط به بهینه سازی و سئو وب سایت ، همه چیز از نوشتن کلمات و عبارات در نوار جستجو شروع می شود.در حقیقت تحقیق در مورد انتخاب کلمات و عبارات کلیدی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین بخش در بازاریابی اینترنتی محسوب می گردد.

تغییر قوانین مربوط به انتقال آدرس 301 (301 Redirect) : نکاتی که باید برای سئو و بهینه سازی سایت خود بدانید فرایند انتقال آدرس (Redirect) در واقع منتقل کردن یک آدرس اینترنتی (URL) به آدرس اینترنتی دیگر است.ردایرکت (Redirect) روشی است برای فرستادن کاربر یا فرستادن موتورهای جستجو به یک آدرس اینترنتی غیر از آدرسی که آنها درخواست کرده اند.در واقع شما با این کار وقتی کاربر روی لینکی کلیک میکند به طور خودکار او را آدرسی دیگر منتقل می کنید

در حال حاضر در بین تمامی متخصصین seo و بهینه سازی وب سایت این اتفاق نظر وجود دارد که متن جایگزین عکس (Alt Text) یکی از فاکتورهای تاثیرگذار برای افزایش رتبه در گوگل است.همچنین اگر دقت کرده باشید عکس و تصویر به عناصری جدایی ناپذیر برای طراحی سایت تبدیل شده است.استفاده از عکس و تصاویر در طراحی وب سایت ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد : توضیح تصویری در مورد یک موضوع ، ایجاد جلوه گرافیکی در سایت و یا افزودن به محتوای سایت.

موتورهای جستجو درمورد چگونگی دریافت اطلاعات و درک محتوای وب سایت ها محدودیت دارند.هیچگاه موتورهای جستجو، طراحی یک سایت و ظاهر آن را مانند ما نمیبینند.در این بخش سعی کرده ایم در مورد ویژگی های تکنیکی خاصی در هنگام طراحی سایت صحبت کنیم تا در نهایت ساختار وب سایت به بهترین شکل هم برای انسان و هم برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد.

یکی از آنالیزهایی که لازم است قبل از تعیین استراتژی برای بهینه سازی سایت انجام گیرد بررسی رقبا است.این موضوع جهت تعیین قیمت سئو سایت نیز اهمیتی اساسی دارد.در واقع هرچه رقیبان کمتری دشته باشید راحت تر و سریعتر و با هزینه کمتری می توانید به رتبه های بالایی گوگل دست یابید. بررسی رقبا این امکان را به شما می دهد که مسیر سئو سایت خود را بگونه ای صحیح مشخص نمایید تا از اتلاف وقت و کارهای بیهوده پرهیز نمایید.در این مقاله 5 گام جهت آنالیز وب سایت رقیبان را به شما معرفی می کنیم تا دقیق تر و هدفمند تر اقدام به بهینه سازی سایت خود نمایید.

زمانی که موضوع سئو و بهینه سازی سایت در میان باشد انتخاب عبارات کلیدی (Keywords) که به روند بهبود سئو وب سایت کمک کند بسیار مهم است و باید به مقدار کافی روی این مسئله وقت و انرژی گذاشته شود تا بیشترین تاثیر را در بهبود جایگاه سایت داشته باشد. جستجو برای تعیین عبارات کلیدی شاید به نظر بحث کم اهمیتی برسد اما واقعیت این است که کلمات کلیدی نقش بسیار پر رنگی در موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت ایفا می کنند.با در نظر داشتن این موضوع به بررسی 4 سوال مهم در این رابطه می پردازیم :

یکی مهمترین نتایج سئو و بهینه سازی سایت این است که فهمیدن و درک کردن وب سایت شما، هم توسط کاربران و هم توسط موتورهای جستجو آسان گردد. هرچند که موتورهای جستجو روز به روز درحال پیشرفته تر شدن هستند اما همچنان قادر نیستند یک وب سایت را دقیقا همانطوری یک انسان می بیند، ببینند و درک کنند.فرایند سئو سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند هر صفحه وب سایت در چه موردی است و چگونه می تواند برای کاربران مفید باشد.آشنایی با قابلیت ها و همچنین محدودیت های موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهد تا محتوای وب سایت خود را به شیوه ای درست بسازید ، دسته بندی کنید و ارائه دهید تا توسط موتورهای جستجو قابل فهم باشد.بدون انجام فرایند های بهینه سازی سایت، ممکن است از نظر موتورهای جستجو سایت شما کاملا نامرئی بوده و اصلا دیده نشود.

در ابتدا لازم است بگوییم در فرایند بهینه سازی سایت و رسیدن به جایگاه های بالا در جستجوی گوگل لازم است به حدود 200 عامل مختلف توجه شود.اما نکته مهم اینجاست که تاثیر همه این عوامل یکسان نیست.برخی از فاکتورها، تاثیر بسیار بیشتری در فرایند سئو سایت و دریافت رتبه بالاتر دارند که لازم است به آنها بیشتر توجه شود.واقعیت این است که در بسیاری عبارات کلیدی که بر سر آنها رقابت نسبتا کمی برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد می توان از طریق بهینه سازی چند عامل، که از نظر گوگل مهم تر بوده و تاثیر بیشتری در سئو و بهبود جایگاه سایت دارند به نتایج مطلوبی دست یافت.

در هنگام طراحی سایت و استفاده از HTML این امکان وجود دارد که از 6 تگ H در کدها استفاده نمود.تگ های H درواقع سرتیترهای متن داخل صفحات محسوب می شوند که به ترتیب اولویت و اهمیت از H1 تا H6 دسته بندی می گردند.تگ H1 مهم ترین سر تیتر صفحه (درشت ترین فونت ) و تگ H6 کم اهمیت ترین سرتیتر (کوچکترین فونت) در متن به حساب می آیند.البته امکان تغییر انداره فونت سرتیترها با استفاده از کدهای CSS وجود دارد.مثلا می توان متنی را داخل تگ H1 قرار داد اما با استفاده از CSS اندازه فونت آن را کوچکتر کرده و به اندازه فونت سایر نوشته های صفحه رساند.

یکی از مهمترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین بر پایه سئو این است که با مخاطبان خود احساس همدلی داشته باشید یا به معنای بهتر خود را جای آنها بگذارید. به محض اینکه متوجه شوید مخاطبان مورد هدف شما به دنبال چه چیزی هستند می توانید به شکلی موثرتر به آنها دسترسی یابید و آنها را حفظ کنید. یکی از نکات مهم در بازایابی از طریق سئو توجه به این جمله است که در بخش اول آموزش سئو نیز به آن اشاره شد : " برای جلب نظر کاربران و مخاطبان خود کار کنید نه برای موتورهای جستجو " – در کل استفاده افراد از موتورهای جستجو در سه دسته قرار می گیرید:

31Dec2023

قیمت سئو سایت

حقیقت این است که هیچ تعرفه و هزینه ثابتی برای سئو سایت وجود ندارد و هزینه های میانگین برای بهینه سازی به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد که باید برای هر پروژه بصورت جداگانه بررسی شود تا میانگین هزینه بهینه سازی یک وب سایت مشخص شود. اما بر اساس تحقیقات بر روی شرکت های مختلف و برآوردهای تیم سئو شرکت آوینا پرداز می توان هزینه سئو وب سایت را به صورت زیر دسته بندی کرد: از کمتر 30 هزار تومان در ساعت تا ماهی 10 میلیون تومان طبق تحقیقات هزینه سئو ساعتی چیزی بین 30 هزار تا 300 هزار تومان و بصورت ماهیانه بین 500 هزار تا 10 میلیون تومان خواهد بود. میانگین ها : براساس گزارشات میانگین هزینه سئو بصورت ساعتی چیزی بین 30 – 60 هزار تومان می باشد و هزینه میانگین SEO به صورت ماهیانه بین 1 تا 2 میلیون تومان است. اما سوالی که بوجود می آید این است که کدام مدل قیمتی سئو برای شما مناسب تر است ؟

زمانی که صاحب یک برند یا بیزینس اقدام به طراحی سایت برای شرکت خود می نماید، معمولا بیشترین توجه خود را به طرح و ظاهر وب سایت معطوف می کند.جذاب بودن سایت، حرفه ای بودن طراحی سایت و کارایی آن، تبدیل به الویت های اصلی برای ویژگی های سایت می شوند.البته تمام اینها نکات بسیار خوبی است چراکه از طریق آنها کاربران بسادگی به اطلاعاتی که میخواهند دست می یابند و از حضور خود در سایت لذت می برند. اما نکته مهم اینجاست که اگر وب سایت شما دیده نشود و بیننده ای دریافت نکند تمام این ویژگی ها بیهوده خواهد بود.اینجاست که رابطه بین طراحی سایت و سئو مطرح می شود.

دنیای اینترنت را بصورت شبکه ای از تابلوهای ایست در خیابان های یک شهر بزرگ تصور کنید.هر نقطه توقف و تابلوی ایست یک پرونده منحصر به فرد است (این پرونده معمولا یک صفحه وب سایت است ولی گاهی نیز ممکن است فایل های PDF یا JPG یا هر نوع فایل دیگری باشد) موتورهای جستجو باید بتوانند در تمام این شهر اصطلاحا بخزند تا همه این نقاط توقف را در مسیر خود شناسایی کنند.و این کار را از بهترین روش ممکن یعنی استفاده از لینک ها انجام می دهند.

این سوال همواره یکی از پرسش های اصلی مشتریان بوده است: " چقدر طول می کشد که وب سایت من در صفحه اول گوگل قرار گیرد؟ " و معمولا پاسخی که به این سوال داده می شود این جمله است: "بستگی دارد" ، زیرا متغیرهای زیادی هستند که باید برای تعیین زمان سئو سایت در نظر گرفته شوند مانند: قدرت وب سایت، میزان رقابت، بودجه، مهارت، روش های بهینه سازی بکارگیری شده و... اما در این مقاله سعی شده براساس تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به وب سایت ها، پاسخی کامل تر و مفهوم تر از "بستگی دارد" به سوال مدت زمان لازم برای سئو سایت بدهیم.

در قرن 21 بازاریابی دیجیتال و ارتقاء موقعیت در آن ، برای کسب و کارها امری ضروری جهت افزایش درآمد در زمانی نسبتا کوتاه محسوب می شود.امروزه فضای آنلاین تبدیل به پر رقابت ترین محل برای ایجاد یک برند و افزایش شهرت در میان مشتریان است. نتیجه این خواهد شد که هر شرکت و کسب و کاری که دانش و آگاهی بیشتری در مورد فضای آنلاین و چگونگی پیشرفت در آن داشته باشد بازدید کننده بیشتری به وب سایت خود جذب نموده و شهرت بیشتری نیز کسب خواهد کرد.

در این فضای پر رقابت امروزی،دنیای آنلاین و حضور در جهان مجازی نقش برجسته ای را در دستیابی به موفقیت و توسعه در هر کسب و کاری ایفا می کند.همین مسئله باعث شده تا صاحبان مشاغل به اهمیت روند بهینه سازی سایت های خود بیش از پیش پی ببرند.سئو سایت این امکان را به یک کسب و کار می دهد تا هویت آنلاین خود در دنیای دیجیتال را بهبود بخشد.این امر باعث می شود مشتریانِ هدف، با دقت بیشتر و تاثیرگذار تر از گذشته انتخاب شوند.اما تا زمانی شما برای سئو سایت خود یک مسیر مشخص را تعیین نکنید فرایند بهینه سازی وب سایت شما با شکست مواجه خواهد شد.

هر صفجه وب سایتی که بیش از 2 ثانیه برای لود شدن زمان ببرد میتواند به عنوان یک صفحه یا وب سایت کُند در نظرگرفته شود.جدا از اینکه کند بودن سرعت وب سایت باعث آزردگی مخاطبان می شود چه تاثییرات منفی دیگری خواهد داشت و چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد ؟ خیلی ساده باید بگوییم اگر سایت شما زمان زیادی را برای لود شدن بگیرید مطمئنا بخش زیادی از کارایی خود را از دست خواهد داد.یکی از مهمترین دلایل این موضوع این است که موتورهای جستجو رتبه بالایی به سایت نمی دهند ، بنابراین سئو سایت شما با مشکل مواجه می شود و نمیتوانید بازدید زیادی از طریق سرچ گوگل بدست آورید و خیلی از بازدیدکنندگان شما نیز بخاطر سرعت کم سایت به هدر می روند

در مباحث مربوط به بهینه سازی وب سایت اغلب افراد بین واژه های SEO و SEM دچار سردرگمی می شوند.درواقع یکی از بیشترین سوالاتی که مشتریان آوینا پرداز از ما می پرسند همین است که اختلاف این دو در چیست؟ در جواب باید گفت هرچند SEO و SEM در معنی متفاوتند اما نقاط مشترکی نیز بین این دو وجود دارد به بیان ساده تر ما معتقدیم SEO و SEM مکمل یکدیگرند.در ابتدا به تعریف هریک از این دو مفهوم مهم در بهینه سازی می پردازیم :

همه دلشان می خواهد کاری کنند که وب سایتشان کلیک های زیادی داشته باشد و از نظر الگوریتم های گوگل دارای رتبه خوبی گردد.اما زمانی که متوجه می شویم گوگل برای رتبه دادن به سایت ها حدود 200 فاکتور را در نظر می گیرید – که بعضی از آنها اثبات شده هستند ، برخی همچنان در بین شرکت های بهینه سازی یا اصطلاحا سئو کاران محل بحث و مناقشه می باشند و بعضی از آنها نیز کاملا حدسی و تجربی است – بسیار مشکل است که بدانیم کدامیک از این فاکتورها نیاز به تمرکز بیشتری دارد تا روند سئو و بهنیه سازی سایت به درستی و با سرعت بیشتری پیموده شود.

بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) یک نوع بازاریابی استراتژیک است که تمرکز اصلی آن روی تولید و به اشتراک گذاری محتوای با ارزش ، مرتبط و متداوم جهت جذب مخاطبان از پیش تعریف شده و تبدیل آنها به مشتریانی سودند می باشد. تاثیرات بازاریابی سنتی هر لحظه در حال کمتر شدن است و به عنوان یک بازاریاب حرفه ای باید بدانید که حتما راه بهتری نیز برای جذب مشتری و مخاطب وجود دارد. تولید محتوای مفید باید هسته مرکزی فعالیت های شما در بازاریابی بخصوص در بازاریابی اینترنتی (Online Marketing) محسوب شود. لازم به ذکر است محتوای مفید می تواند شامل هرچیزی باشد.مقاله ، عکس ، فایل ویدئویی ، اینفوگرافی ، بروشور و کاتالوگ و هرچیزی که دیدن و یا خواندن آن برای مخاطب جذاب و سودمند باشد می تواند به عنوان محتوای مفید در بازاریابی محتوا استفاده گردد.

در همین هفته گذشته چندین سوال مشابه مربوط به بهینه سازی از ما شده در مورد اینکه آیا فایل های ویدئویی تاثیری بر سئو سایت دارد یا خیر ؟ بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه بنویسیم تا ابعاد مختلف این موضوع بیشتر مشخص شود. در ابتدا لازم است بگوییم که موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای ویدئوها نیستند.خزنده (Crowler) های موتورهای جستجو تنها می توانند متن ها را بخوانند.البته شکی نیست که در آینده این قضیه تغییر خواهد کرد و موتورهای جستجو می توانند از محتوای فایل های ویدئویی همانند فایل های متنی سر در بیاورند اما در حال حاضر نمیتوانند ویدئوها را ببیند و موضوع آنها را تشخیص دهند.حال این سوال مطرح می شود که با این شرایط یک فایل ویدئویی چگونه می تواند بر سئو وب سایت تاثیر بگذارد؟

آژانس های مسافرتی و برگزار کنندگان تور به صورت سنتی نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگردی داشته اند.البته این نقش هر روز درحال کمرنگ تر شدن است چرا که درحال حاضر دنیای اینترنت و موتورهای جستجو دارند به سرعت جای آژانس های سنتی را می گیرند. جالب است بدانید حدود 70% بلیط ها و تورهای مسافرتی به صورت آنلاین خریده یا رزرو می شوند. با وجود اینکه بسیاری هتل ها و بلیط پروازها را میتوان به صورت آنلاین و از وب سایت های مرجع رزرو و خریداری کرد اما مردم ترجیح میدهند تورهای تعطیلات خود را از طریق وب سایت های برگزار کننده گان تورهای مسافرتی وآژانس های مسافرتی خریداری کنند. اما مسئله اینجاست که هزاران برگزار کننده تور در ایران وجود دارد پس چگونه یکی از آنها می تواند با سئو سایت خود در رتبه های بالای جستجو قرار گیرد و دیده شود ؟

جواب کوتاه به این سوال این است که لزوما سئو سایت فرایندی پرهزینه نیست مگر اینکه شما با رقابت سنگینی مواجه باشید. سئو (SEO) فرایندی است که بیشتر مرتبط با محتوا و متن وب سایت است.تا زمانی که خودتان بتوانید محتوای سایت خود را کنترل کنید میتوانید روند سئو را نیز در دست بگیرید. رتبه سایت شما در جستجو زمانی بالا می آید که گوگل سایت شما را مطلوب تر از وب سایت های رُقبایتان ارزیابی کند.بنابراین بخشی از تلاش لازم برای ارتقا رتبه بستگی به این دارد که وب سایت های رقیب شما چقدر برای بهینه سازی سایت خود وقت و هزینه صرف می کنند. بهینه سازی و سئو وب سایت برای موتورهای جستجو روندی ادامه دار و پیوسته است و اگر این موضوع را درک کنید میتوانید به بالا رفتن رتبه خود کمک نمایید.

موتورهای جستجو اصلی ترین منبع ترافیک و دریافت بازدید هستند.بنابراین جای تعجب ندارد که انجام سئو (SEO) جزء اولویت های اصلی دارندگان وب سایت باشد.حال اگر بنا باشد وب سایت شما تراکنش های آنلاین داشته یا اصطلاحا یک فروشگاه اینترنتی باشد این موضوع اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند چرا که هر کلیک و هر بازدید از سایت یک فرصت بالقوه برای فروش و کسب درامد خواهد بود. بنابراین چه کارهایی باید انجام دهید تا وب سایت شما بازدید کننده بیشتری از طریق جستجوی گوگل به خود جذب کند ؟

در ابتدا باید بگوییم اگر اشخاصی بدون اینکه سایت شما را آنالیز کرده باشند ویا بدون اینکه زمانی را برای بررسی کلمات کلیدی مورد نظر صرف کنند و حتی بدون سنجش میزان رقابت بازار مبلغی را به شما به عنوان قیمت سئو سایت اعلام کرده و یا برای بهینه سازی وب سایت تعرفه تعیین کنند بدون شک اطلاع زیادی از فرایندهای علمی و درست بهینه سازی سایت ندارند و احتمالا شما بعد از گذشت چندین ماه و اتلاف هزینه زیاد از انتخاب و اعتماد خود پشیمان خواهید شد.چیزی در سالیان گذشته به کرات مشاهده کرده ایم.مشتریان سرخوده ای که به دنبال راهی برای جبران وقت و هزینه خود هستند در حالی رقابیشان در طی همان مدت با سپردن پروسه بهینه سازی وب سایت خود به تیم های حرفه ای، پیشرفت قابل توجهی کرده اند. بنابراین چیزی به اسم تعرفه بهینه سازی وب سایت وجود ندارد و اگر چنین چیزی دیدید مطمئن باشید این اعداد و ارقام غیر دقیق و غیر واقعی است.چرا که تنها با انجام بررسی های دقیق می توان قیمت سئو هر وب سایت را تعیین کرد و این یک موضوع مشترک بین تمام سایت ها نیست بلکه برای هر وب سایت و هر کلمه ای متفاوت است.

مفهموم واژه SEO یا بهینه سازی وب سایت همانند گذشته است.بهینه کردن سایت برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو.اما تکنیک هایی که برای رسیدن به این هدف بکار می رفته تغییر کرده است.این روش ها در سال 2007 به خوبی کار می کرد و تاثیر زیادی در فرایند سئو وب سایت داشته است اما این به این معنی نیست که در سال 2017 نیز همچنان موثر باشند.در این مقاله تعدادی از روش های قدیمی بهینه سازی را برای شما آورده ایم که تاثیری بر بهتر شدن رتبه سایت شما ندارند و بهتر است بجای صرف وقت برای انجام آنها از روش های دیگری جهت سئو وب سایت خود استفاده نمایید.

بانس رِیت یکی از معیارهای پیچیده در گوگل آنالایتیک (Google Analytics) است.این پارامتر که بر حسب درصد نوشته می شود در واقع بیانگر درصد افرادی است که پس از وارد شدن به سایت و مشاهده صفحه فرود (Landing Page) از آن وب سایت خارج شده اند و صفحات دیگر سایت را باز نکرده اند.نحوه محاسبه Bounce Rate یا نرخ بیرون پریدن به این گونه است که: تعداد افرادی که با دیدن تنها یک صفحه از سایت(صفحه فرود) از آن خارج شده اند را بر تعداد کل ورودی های آن تقسیم و عدد حاصله را ضربدر 100 میکنند.عدد بدست آمده همان بانس ریت است که یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت محسوب می گردد.

بک لینک (Backlink) ها در واقع لینکهایی هستند که از سایتهای دیگر به سایت شما ارجاع داده میشود.به این معنی که سایتی لینک یا آدرس یکی از صفحات وب سایت شما را در صفحه خود قرار دهد. بک لینک یکی از موارد بسیار موثر و مهم در فرآیند بهینه سازی وب سایت است.هرچند که در حال حاضر نحوه تاثیر آن با گذشته بسیار متفاوت گشته است.در گذشته هر وب سایت تنها با داشتن تعداد زیاد بک لینک میتوانست رتبه بالایی در جستجوی گوگل کسب کند اما از زمان بکار گیری الگوریتم پنگوئن توسط گوگل این امکان از بین رفت و مواردی همچون کیفیت سایت لینک دهنده و مرتبط بودن موضوعات مد نظر قرار گرفت.

فرایند بهینه سازی وب سایت روندی بسیار پیچیده بوده و نیاز به دانش کافی و آگاهی از قوانین و اطلاعات بروز در موتورهای جستجو دارد.در این مسیر گاهی برخی افراد با انجام سئو بصورت غیر حرفه ای بر اثر اشتباه و یا عمدا از قوانین موجود گوگل تخطی کرده و باعث میشود که سایت آنها از طرف گوگل جریمه شود. بصورت کلی گوگل تمایل دارد نتایجی که برای جستجو ارائه می دهد بی نقص و کامل باشد.سایت هایی بیشتر مورد علاقه و تایید گوگل است که به صورت طبیعی (بدون دستکاری های زیاد و غیرحرفه ای) به رتبه های بالا سعود کرده باشد

آیا اینکه وب سایت شما به سایت های دیگر لینک بدهد خوب است ؟ یا بهتر است برای فرایند بهینه سازی، سایت شما به شکل جزیره ای تنها و دور از سایت های دیگر بماند؟ لینک دادن به این معنی است که شما لینک سایتی دیگررا در وب سایت خود قرار دهید و زمانی که کاربر روی آن کلیک کند به آن سایت منتقل شود.این لینک می تواند در هر صفحه یا هرجایی از وب سایت شما قرار گیرد. لینک دادن به سایت های دیگر در سالهای اخیر یکی از بیشترین موارد مورد بحث در فرایند سئو سایت و بهبود رتبه مطرح شده است.عده ای بر این عقیده هستند که لینک دادن از وب سایت خود به دیگران تاثیر منفی در فرایند سئو سایت دارد و عده ای نیز مخالفند.در اینجا نگاهی کلی به بحث قرار دادن لینک در سایت انداخته و به بررسی تاثیر آن در روند بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت.

21Mar2017

بررسی سئو سایت

امروزه اینترنت به یک ابزار بسیار قدرتمند بازاریابی تبدیل شده.حتی بسیاری عقیده دارند فضای آنلاین در حال حاضر بزرگترین سیستم بازاریابی در کل تاریخ به شمار می رود.یکی مهم ترین روش های حال حاضر برای بازاریابی اینترنتی استفاده از استراتژی های سئو و بهینه سازی وب سایت است.فرایند سئو (SEO) وب سایت در واقع روندی است که با بهینه کردن محتوا و ساختار کد نویسی وب سایت (سئو On page) و همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف بیرونی سایت مانند لینک بیلدینگ (سئو Off page) به ارتقاء رتبه سایت شما در موتورهای جستجو و از همه مهمتر موتور جستجوی گوگل کمک می نماید.

گوشی های هوشمند تاکنون توانسته اند تلفن های کارتی و سکه ای و تلفن های خانگی را تا حد زیادی از رده خارج کنند.امروزه نیز دارند همین کار را با کامپیوترها ولپ تاپ ها می کنند.همین چند ماه پیش بود که گوگل اعلام کرد تعداد جستجوهای انجام شده از طریق موبایل از کامپیوتر بیشتر شده است و این اختلاف همچنان درحال افزایش است. البته همچنان تولید محتوای مناسب برای کاربران کامپیوتر اهمیت زیادی دارد اما دیگر وقت آن رسیده که هنگام تولید محتوا، مقداری به کاربران موبایل نیز توجه شود.مخصوصا که یکی از اهداف تولید محتوای با کیفیت، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

حتما شما هم مانند بسیاری از کمپانی ها یک وب سایت دارید که هرازگاهی باعث جذب مشتری جدید برای شما می شود و شما ممکن است این وب سایت را همچنان به عنوان یکی از مخارج خود در نظر بگیرید.احتمالا به طور مرتب ایمیل یا تماسهایی را دریافت می کنید با این مضمون : "ما پیشنهادی برای سئو و بهینه سازی وب سایت شما در (مثلا در تهران) داریم و می توانیم شما را به جایگاه اول در جستجوی گوگل برسانیم" واضح است که این پیشنهادات نیز رایگان نیست ومسلتزم پرداخت هزینه است و وب سایت شما تا همین جایش هم به اندازه کافی برایتان خرج برداشته است. این وضعیت به نظر آشنا می رسد اینطور نیست ؟

از کسی پنهان نیست که گوگل جستجو در اینترنت را تقریبا در انحصار خود نگه داشته و زمانی که تغییری در این مسیر ایجاد کند ما هم چاره ای نداریم که با آنها همگام و هماهنگ شویم.گوگل همواره در حال تغییر در الگوریتم های خود است و این یکی از دلایلی است که باعث می شود هنگام جستجوی عبارات بهترین وب سایت ها را پیشنهاد دهد.بار دیگر در آستانه سال 2017 نیز گوگل اقدام به ایجاد تغییراتی در الگوریتم های خود کرده اما اینبار برخی تغییرات انجام شده ممکن است کلا بازی را عوض کند. اخیرا گوگل شروع به توجه بیشتر به جستجوهای انجام شده از طریق گوشی های موبایل کرده است

فرایند سئو و بهینه سازی وب سایت در واقع مسیری است که از طریق بهبود بخشیدن کیفیت سایت باعث می شود جایگاه آن نیز در موتورهای جستجو ارتقا یابد.الگوریتم های گوگل همواره در حال چک کردن سایت های مختلف و تعیین سطح کیفیت آنها هستند.سرعت لود شد سایت ، بهینه بودن عکس های سایت ، کیفیت محتوای سایت،کاربرپسند بودن و بسیاری موارد دیگر از جمله فاکتورهایی است توسط این الگوریتم ها مورد بررسی قرار میگیرند.

موضوع سئو و بهینه سازی یک وب سایت بسیار مبحث پیچیده وتخصصی است.واقعیت این است که هیچ وب سایتی بدون زحمت و بدون رعایت موارد متعدد در کنار هم قادر نخواهد بود در مدت کوتاهی به رتبه های بالا گوگل دست یابد. در این مقاله به بررسی برخی عوامل که در آخرین آپدیت های گوگل مورد توجه گرفته و البته گاهی توسط تیم های سئو نادیده گرفته می شوند را برای شما آورده ایم.بخاطر داشته باشید این مسائل به ظاهر کم تاثیر و کم اهمیت می توانند در رقابت های تنگاتنگ با رقبایتان به شما برتری ببخشند.

بهینه سازی سایت به وسیله ی مهارت های برنامه نویسی ، محتوای مناسب و مرتبط برای سایت ، عوامل خارجی سایت و نیز استفاده از علم بهینه سازی صورت می‌گیرد. تجزیه و تحلیل یک سایت سبب رفع مشکلات و برطرف سازی ایرادهای آن خواهد شد که همین مورد به ارتقا رتبه سایت منجر خواهد گردید .ابزارهای متنوعی برای آنالیز سایت و بهینه سازی آن وجود داشته که می‌توان به وسیله ی آن‌ها، رتبه سایت را به میزان قابل توجهی ارتقا داد.

عکس های سایت شما می توانند در بهبود جایگاه سایت شما در فرایند های بهینه سازی و سئو موثر باشند.نکته مهم این است که باید نام عکس ها را درست انتخاب کنید تا موتورهای جستجو قادر به تشخیص و دسته بندی آنها باشند. بنابراین از این پس بخاطر داشته باشید نام های مناسب برای عکس های خود انتخاب کنید تا تاثیر مثبتی بر سئو SEO سایت خود بگذارید.بسیاری از عکس هایی که از اینترنت دانلود میکنید نام های بدرد بخوری ندارند،آنها را عوض کنید یا عکس هایی که با دوربین یا موبایل خود گرفته اید معمولا با این نامها صورت ذخیره می شوند : IMG1234.jpg که اصلا مناسب قرار دادن در سایت نیست.

طبق آخرین آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواخر سال 95 تعداد کاربران اینترنت در ایران به بیش از 37 میلیون نفر رسیده است. 28 میلیون نفر از این کاربران از اینترنت پرسرعت استفاده میکنند که حدود ۱۹ میلیون از این تعداد اتصال از طریق تلفن همراه صورت می گیرد. همین آمار و اطلاعات کافی است تا به ظرفیت بالای فضای وب جهت بازاریابی ، معرفی کسب و کار و افزایش فروش پی بُرد.

بزرگترین رویای هر کسب و کار و اصطلاحا بیزینس محلی این است که مشتریان بیشتری به خود جذب کند.تلفنهایش بیشتر زنگ بخورد و هرروز مشتریان بیشتری قدم به دفتر یا فروشگاهش بگذارند.آنلاین مارکتینگ یکی ازسریع ترین و موثرترین راه هایی است که میتواند این رویا را به حقیقت تبدیل نماید.اما با وجود روش های مختلف بازایابی در دنیای اینترنت استفاده از این روش و اینکه از کجا باید کار را شروع کرد برای خیلی ها میتواند گیج کننده باشد.در اینجا قصد داریم 5 را بنیادی در مبحث بازاریابی آنلاین را به شما معرفی نماییم تا قدم های اولیه خود را آگاهانه تر بردارید.

انتخاب نام دامنه(Domain) همواره یکی از مباجث چالش برانگیز بوده است .چرا که هم باید معرف موضوع فعالیت وب سایت باشد و هم از نظر سئو(SEO) و بهینه سازی بهترین شرایط را دارا باشد. در مرحله اول باید بگوییم به هیچ وجه از نام دامنه ایی که دقیقا کلمات کلیدی در آن بکار برده شده استفاده نکنید. این دامنه ها که به آن ها Exact-Match Domain یا به اختصار EMD گفته میشود درواقع نه تنها کمکی به بهبود جایگاه سایت شما نمی کنند که حتی ممکن است برای فرایند سئو سایت مضر نیز باشد.

در این مقاله می خواهیم 4 عدد از معروف ترین و پرطرفدار ترین این موتورها به شما معرفی نماییم.هرچند هنوز راه زیادی مانده تا این Search Engine های ایرانی بتوانند جای گوگل یا یاهو را در میان کاربران ایرانی بگیرند اما یا اینحال آشنایی با آنها میتوانند به تقویت یک موتور جستجوی بومی و ایرانی کمک نماید.همانطور که کشورهای روسیه ، چین و کره جنوبی توانسته اند نمونه های بومی موفقی را ارائه کنند که توانسته اند در این کشورها جای غول های جستجو گری همچون گوگل و یاهو را بگیرند در ایران نیز این اتفاق دور ذهن نخواهد بود.

امروزه تبلیغات هدفند در دنیای مجازی یکی از راه های بسیار موثر برای توسعه و پیشرفت هر کسب و کاری محسوب می شود.چیزی که این میان اهمیت ویژه دارد انجام تبلیغات به روش اصولی باصرف کمترین هزینه و بیشترین بازده می باشد. تبلیغات در گوگل (Google AdWords) یکی از روشهای بسیار موثر است که به شما کمک میکند کسب و کار خود را بزرگتر کنید.اما این روش نیاز صرف زمان ، تلاش و البته هزینه دارد!

تبلیغات گوگل یه سرویس تبلیغاتی متعلق به گوگل است که به صاحبان تمامی مشاغل کوچک و بزرگ خدمات ارائه میدهد و آنها را در کلمات کلیدی انتخابی به جستجو کنندگان در وب پیشنهاد میدهد.برای مثال زمانی که شما کلمه ای را در گوگل جستجو میکنید به سایتهایی در بالا یا پایین صفحات گوگل بر میخورید که به شما از طرف گوگل پیشنهاد می شود و درکنار آنها کلمه Ad کوچکی به چشم می خورد.

وقتی پای مبحث سئو یا بهینه سازی سایت در میان باشد داشتن اطلاعات کافی در مورد موتورهای جستجو و کارکرد آنها ضروری است به طوری بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه کارکرد جستجوگرها عملیات بهینه سازی ناقص و بی فایده خواهد بود. موتور جستجوی وب (Web Search Engine) نرم افزاری است که طراحی شده تا به جستجو در مطالب و محتوای وب سایت ها در سرتاسر جهان بپردازد.

نرخ تبدیل معادل واژه (Return On Investment) یا به اختصار ROI است که در فارسی به آن نرخ بازگشت سرمایه گذاری گفته می شود.در واقع نرخ تبدیل برابر است با نسبت مشتریان هدف ما به نسبت کل بینندگان سایت یا به زبان ساده تر نرخ تبدیل کاربر به مشتری.