روش های بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت در سال 2023

به نظر می رسد تمام افرادی که به وب دسترسی دارند، همیشه عجله دارند. در نتیجه، بارگذاری هر چه سریع تر وب سایت ها باید در اولویت مدیران و طراحان وب سایت قرار گیرد.

سرعت بارگذاری نسخه موبایل وب سایت شما اهمیت بسیار بالایی دارد. کاربران موبایل معمولا در تمامی اوقات بسیار پرمشغله هستند، و در مواجهه با سایت های موبایلی که بارگذاری آنها مدت ها طول می کشد چندان صبور نیستند.

بنابراین اگر می خواهید توجه کاربران موبایل را تا حدی جلب کنید که جذب مخاطب داشته باشید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید ، باید سرعت بارگذاری وب سایت موبایل خود را بالا ببرید.


میزان ریدایرکت (تغییر مسیر) را کاهش دهید

(ریدایرکت) Redirect صفحات ، سرعت سایت شما را کاهش می دهد. زیرا مدتی زمان می برد تا سرور، داکیومنت یا آدرس اصلی را که دیگر در لینک خواسته شده قرار ندارد، پیدا کند و آن را بازیابی نماید. صرف زمان بیشتر در حین این فرآیند می تواند نرخ پرش وب سایت شما را افزایش دهد. بنابراین اگر می خواهید کسب و کار و تعامل و توجه مخاطبان خود را حفظ کنید، تغییر ریدایرکت های وب سایتتان را به حداقل برسانید.


از تصاویر فشرده استفاده کنید.

استفاده از تصاویر حجیم در وب سایت مساوی صرف زمان زیاد برای بارگذاری آن ها خواهد بود. برای افزایش سرعت، از تصاویر فشرده استفاده کنید، و حجم آن ها را متناسب با موبایل تغییر دهید. اگر بتوانید تعداد تصاویر وب سایت خود را کاهش دهید، بهتر است. اما بهتر از آن زمانی است که هیچ تصویری به جز گرافیک و طرح های ضروری مانند لوگوی وب سایت و امثال آن در نسخه موبایل سایت شما وجود نداشته باشد.


نسخه موبایل وب سایت


طراحی وب سایت خود را ساده تر کنید.

طراحی یک وب سایت با وجود جلوه های ویژه جذاب تاثیرگذارتر به نظر می رسد. البته میزان کدهای مورد نیاز برای این نوع طراحی نیز بسیار مهم است،زیرا سایت شما را سنگین تر و در نتیجه کندتر می کند. طراحی وب سایت خود را ساده و در عین حال با سلیقه نگه دارید. در نتیجه، سایت شما در موبایل سبک تر و سریع تر بارگذاری می شود.


تا جای ممکن کمتر از فونت های سفارشی استفاده کنید.

فونت های سفارشی فوق العاده به نظر می رسند اما از جاوااسکریپت یا CSS زیادی استفاده می کنند که بارگذاری همه چیز را به تاخیر می اندازد.تا جای ممکن از فونت های سفارشی استفاده نکنید، اما اگر ظاهر کلی وب سایت شما به آن ها بستگی دارد، حداقل استفاده از آن ها را به عناوین یا دیگر بخش های مهم وب سایت خود محدود کنید.


صفحات موبایلی پرشتاب گوگل AMP را فعال کنید.

فعال کردن صفحات موبایلی پرشتاب گوگل (AMP) بر روی وب سایت شما این امکان را به آن می دهد تا صرف نظراز دستگاه یا پلتفورم مورد استفاده، هم زمان نسخه موبایل وب سایت شما هم ظاهر مناسبی داشته باشد و هم به سرعت بارگذاری شود. صفحات موبایلی پرشتاب از HTML  فرا مینیمالیستی و بسیار کم حجمی استفاده می کند تا به مدت زمان بارگذاری مطالب بر روی صفحه موبایل شما سرعت ببخشد.


مراحل ثبت نام خود را کوتاه کنید.

فرآیند عادی ثبت نام برای یک وب سایت شامل شش تا هفت مرحله می شود. به منظور سرعت بخشیدن به این فرآیند، مجموع مراحل را به سه تا چهار مرحله کاهش دهید. کدهایی که به این ترتیب حذف می کنید صفحه شما را سبک تر و سریع تر می کنند.


ذخیره سازی مرورگر خود را روشن کنید.

مرورگرهای موبایل می توانند صفحات شما را "به خاطر بیاورند" و اطلاعات تلفن هوشمند یا تبلت شما را برای استفاده های بعدی ذخیره کنند. با روشن کردن ذخیره سازی مرورگر، عملکرد صفحات بر روی موبایل سریع تر می شود.استفاده صحیح از سیستم Caching می تواند تاثیر بسیار خوبی در سرعت لود نسخه موبایل وب سایت داشته باشد.


کدهایتان را خلاصه سازی کنید.

وب سایت شما مقدار زیادی کد دارد که همیشه مقداری از آن ها اضافی یا کاملا و غیرضروی هستند. کدهای وب سایت خود را با حذف کردن مقداری از آن ها خلاصه سازی کنید تا سایت تان سبک تر و سریع تر شود.

اگر با کدنویسی آشنا هستید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید، یا می توانید از یکی شرکت های معتبر در این زمینه که بر کدنویسی تسلط کامل دارد، بخواهید تا خلاصه سازی ضروری را برای تان انجام دهد.

البته معمولا برای بهینه سازی کدهای سایت های قالب آماده مانند وردپرس دردسرهای زیادی خواهید داشت چرا که این نوع وب سایت ها معمولا کدهای اضافه بسیار بیشتری نسبت به یک سایتی که اختصاصی طراحی و کدنویسی شده است دارند.


بهینه سازی موتور جست و جوی خود را به نحو احسنت انجام دهید.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس گوگل (Mobile First Index) با هدف استفاده از نسخه موبایل وب سایت ها به عنوان مبنای رتبه بندی گوگل و فهرست بندی موارد جست و جو طراحی شده است. این مسئله باید برای آن دسته از مدیران وب که وب سایت شان نسخه موبایل ندارد یا نسخه ی موبایل آن روی تلفن های هوشمند و تبلت ها عملکرد خوبی ندارد وادار به حرکت نماید.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس این انگیزه را به مدیران وب سایت می دهد که سرعت وب سایت خود را بالا ببرند، زیرا سرعت بالا یکی از عوامل مهم در سئوی موبایل است.  به هر روش ممکن سرعت وب سایت موبایل خود را بالا ببرید و این گونه آن را بهینه سازی کنید. در این صورت شما سایت موبایلی در اختیار خواهید داشت که عملکرد خوبی از نظر الگوریتم موبایل فرست ایندکس دارد.

حالا نکات بالا را امتحان کنید و ببینید که آیا سرعت وب سایت موبایل شما تغییری خواهد کرد یا خیر.


راهکار شرکت آوینا پرداز برای بهبود سرعت نسخه موبایل وب سایت :

با توجه به اینکه امروزه اکثر جستجوها در فضای وب توسط گوشی تلفن همراه انجام می شود لازم است نسخه موبایل سایت شما کاملا اختصاصی و متفاوت طراحی شود.شرکت آوینا پرداز با استفاده از تکنولوژی های بسیار مدرن و پیشرفته این قابلیت را دارد که کدهای مربوط به نسخه موبایل وب سایت را به صورت کامل کنترل و بهینه سازی نماید. به این ترتیب نسخه موبایل وب سایت ها میتواند کاملا متفاوت از نسخه دسکتاپ طراحی شوند و به این ترتیب از لود شدن کدهای اضافی زیادی جلوگیری شود و سرعت بارگذاری سایت ها در موبایل افزایش چشمگیری یابد.




طراحی وب سایت با ویژوال استودیو
طراحی وب سایت با ویژوال استودیو
بهبود جستجو در وب سایت
بهبود جستجو در وب سایت
چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟
چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟
اهمیت موبایل دوست یا mobile friendly بودن وب سایت چیست؟
اهمیت موبایل دوست یا mobile friendly بودن وب سایت چیست؟
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha