بوت استرپ (Bootstrap) چیست؟ در چه مواردی کاربرد دارد؟ و چگونه از آن برای طراحی وب سایت استفاده می شود.اینها سئوالاتی هستند که ذهن بسیاری از طراحان تازه کار وب سایت های اینترنتی و یا کسانی که مشغول یادگیری طراحی وب سایت هستند، را به خود مشغول می کند.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript) در کنار Html و CSS یکی از سه رکن مهم طراحی وب سایت است. البته این زبان، یک زبان برنامه نویسی کامل و تمام عیار نیست بلکه نوعی زبان اسکریپت نویسی (scripting language) به شمار می آید که عمدتا برای طراحی سایت های اینترنتی بکار می رود

11Dec2017

تگ های HTML

در مقالات Html چیست و همچنین CSS چیست با این Markup های برنامه نویسی و تاریخچه آنها آشنا شدیم. حال می خواهیم لیست کامل تگ های Html بر حسب نوع کاربردهایشان را

25Nov2017

CSS چیست؟

CSS مخفف کلمات Cascading Style Sheets ، در واقع نوعی زبان اسکریپت نویسی است که جهت مشخص کردن و نمایش خصوصیات کدهای نوشته شده در یکی از زبان های موسوم به Markup Language بکار می رود.

21Nov2017

HTML چیست؟

HTML نوعی زبان اسکریپت نویسی تحت وب (Markup Language) است که مخفف کلمات Hypertext Markup Language است. استفاده از این زبان به همراه استاندارد CSS و زبان برنامه نویسی Javascript موجب می شوند که بتوانیم

ASPnet و PHP در حقیقت بزرگترین پلتفورم های مورد استفاده در طراحی وب سایت محسوب می شوند.اگرچه در دنیای وب، سایت های بسیار بیشتری با PHP نوشته و طراحی شده اند با این حال ASP.NET نیز به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصربفرد و همچنین نام کمپانی بزرگی مانند Microsoft که در پشت خود دارد کاملا جایگاه خود را در دنیای طراحی وب سایت پیدا نموده است.

Accelerated Mobile Page یا به اختصار AMP در حقیقت به معنی صفحات با سرعت بالای ورژن موبایل بوده که در تگ های HTML و Javascript و Caching نسبت به سورس کد صفحات معمولی در طراحی سایت تفاوت دارند. پروژه AMP توسط گوگل در مهر ۹۴ (اکتبر ۲۰۱۵) شروع شده و بصورت سورس باز است و اگر شما آشنایی کافی با طراحی سایت دارید ، امکان مشارکت در این پروژه توسط شما نیز وجود د ارد .

برای افرادی که قصد دارند وارد حرفه طراحی سایت شوند بسیار حیاتی است که بدانند مهمترین زبان های برنامه نویسی که باید فرابگیرند کدامند ؟ و چه مراحل و فرایند هایی لازم است طی شود تا یک وب سایت طراحی شود. همواره برای طراحی سایت مراحل خاصی را باید گذراند که این مراحل به شرح زیر می باشند:

یک لیست بلندبالا از اِلِمان هایی که می توان هنگام طراحی سایت در قسمت Head کدهای HTML قرار داد وجود دارد.علاوه بر اطلاعات ضروری مانند عنوان صفحه (Page Title) ، توضیحات صفحه (Page Description) و تعریف نوع کارکترهای صفحه (Charset) ، قسمت Header می تواند اطلاعات جامع تری نیز در اختیار مروگرها یا ربات ها و خزنده های دنیای آنلاین قرار دهد.می توان از تگ های متا برای تعریف عبارات کلیدی و یا مشخص کردن موضوعی خاص برای صفحات وب سایت استفاده نمود.بعلاوه نویسندگان محتوای سایت نیز می توانند از تگ های متا برای ذخیره اطلاعات مربوط به قوانین کپی رایت استفاده نمایند.

HTML5 آخرین ورژن ارائه شده از زبان برنویسی (Hypertext Markup Language) است که صفحات وب را ایجاد و توصیف می کند.HTML5 به گونه ای طراحی شده که شما تقریبا هرکاری که بخواهید میتوانید بوسیله آن در فضای آنلاین انجام دهید بدون اینکه نیاز به نصب افزونه های جانبی برای مرورگر (Browser) خود داشته باشید.هرکاری توسط این نسخه جدید قابل انجام است از طراحی انیمیشن و اپلیکیشن تا پخش موزیک و فایل های ویدئویی.همچنین می توان با استفاده از آن اپلیکیشن های بسیار پیچیده ای طراحی کرد که توسط مروگرها اجرا شوند.