تست ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت به معنی سازگاری آن با انواع صفحه های نمایش است.امروزه طراحی سایت به صورت ریسپانسیو (Responsive) به امری حیاتی برای وب سایت ها تبدیل شده است.هرچند ریسپانسیو بودن و سازگاری یک وب سایت با صفحه های موبایل و تبلت و حتی تلوزیون های خانگی نیاز به تلاش و حتی کمی هزینه بیشتر دارد اما نتیجه و فواید آن کاملا ارزش این تلاش ها را دارد.

تست ریسپانیسو بودن سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین از آن جهت مهم است که ما همواره دسترسی به همه نوع گوشی های موبایل یا تبلت در اندازه های مختلف نداریم و این ابزار این امکان را به ما می دهند که بصورت رایگان ؛ نحوه نمایش و ریسپانسیو بودن سایت خود را بررسی کنیم تا متوجه مشکلات آن در یک یا چند اندازه خاص از صفحه نمایش ها بشویم.

با توجه به گسترش استفاده از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت و اتصال راحت تر این دستگاه به اینترنت از طریق خطوط تلفن همراه ، اینکه طراحی سایت خود را تنها برای لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی انجام دهید کافی نیست ، زیرا در صورت عدم توجه به ریسپانسیو بودن طراحی سایت و مشکلات آن در هنگام نمایش در صفحه های کوچک موبایل، قطعا تعداد زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد

ابزارهای بررسی و تست ریسپانسیو سایت که در اینجا معرفی کرده ایم ، بهترین ابزارهای رایگان برای این نوع تست ها محسوب می شوند.بهترین از این جهت که هم استفاده از آنها بسیار راحت است و هم محدوده وسیعی از انواع گوشی و تبلت ها و سایزهای صفحه نمایش را پوشش می دهند.

ابزار تست ریسپانسیو سایت شماره 1 – XRESPOND

ابزار رایگان XRESPOND که نام "آزمایشگاه مجازی وب سایت" را به خود داده است نرم افزاری بسیار کارآمد برای بررسی ریسپانسیو بود سایت است.با استفاده از این ابزار آنلاین، می توانید هر وب سایتی را از نظر ریسپانسیو بودن تست کنید.محیط این وب سایت بصورت افقی طراحی شده و نحوه نمایش وب سایت در هردستگاه همراه با ذکر نام و مدل دستگاه مورد نظر در بالای هر نمونه نمایشی قابل بررسی است.همچنین از طریق منوی این وب سایت می توانید محدوده بسیار زیادی از انواع موبایل ها و تبلت ها را پیدا کنید و نحوه نمایش سایت خود را روی هرکدام تست و آنالیز کنید. همچنین از طریق همین منو می توانید هر اندازه خاصی را جهت تست ریسپانسیو بودن سایت خود وارد کنید.

ابزار تست ریسپانسیو سایت شماره 2 – RESPONSINATOR

ابزار مشابه دیگری که می تواند برای بررسی واکنش وب سایت به تغییر اندازه صفحه های نمایش استفاده شود RESPONSINATOR نام دارد.

در این ابزار رایگان بجای اسکرول افقی صفحه ، آن را بصورت عمودی و زیرهم خواهید دید.دستگاه هایی که در این ابزارِ تست ریسپانسیو در نظر گرفته شده شامل معروف ترین مدل های گوشی آیفون و همچنین گوشی های معروف اندروید است که نحوه نمایش سایت شما را هم در حالت افقی این گوشی ها و تبلت ها و هم در حالت عمودی و ایستاده آنها به شما نمایش می دهد.

یکی ویژگی های جالب RESPONSINATOR این است که امکان تعویض URL سایت از HTTP به HTTPS را می دهد به این ترتیب ورژن HTTPS وب سایت خود را در دستگاه های مختلف با درنظر نگرفتن خطاهای SSL در آن مشاهده کنید.



تست ریسپانسیو بودن سایت



ابزار تست ریسپانسیو سایت شماره 3 – RESPONSIVE DESIGN CHECKER

آیا نیاز به تست و بررسی سریع ریسپانسیو وب سایت خود دارید ؟ در این مواقع می توانید از ابزار رایگان RESPONSIVE DESIGN CHECKER استفاده نمایید که می توانید براحتی اندازه های مورد نظر خود را وارد کنید و نحوه نمایش سایت خود را بررسی کنید.

زمانی که URL سایت خود را وارد می کنید کنترل کاملی بر فضای تست و آنالیز خواهید داشت.می توانید عرض و ارتفاع صفحه نمایش را به دلخواه عوض کنید و یا در نوار کناری وب سایت انواع مختلف گوشی ها و تبلت ها را برای بررسی نمایش سایت خود انتخاب نمایید.

این ابزار همچنین از صفحه های بسیار عریض نیز پشتیبانی می کند مانند مانیتورهای 24 اینچی کامپیوترهای شخصی و نکته جالب این است که مشاهده این تست ابعاد بزرگ در مانیتورهای کوچک به خوبی انجام می شود زیرا تغییرات اندازه در این سایت بر اساس ضریب صورت می گیرد و نه تعداد پیکسل های عرضی.

بنابراین برای مثال اگر می خواهید تست ریسپانسیو بود وب سایت خود را برای مانیتورهای 1920 پیکسل انجام دهید اما نگران صفحه نمایش کوچک لپ تاپ خود هستید این ابزار همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

ابزار تست ریسپانسیو سایت شماره 4 – GOOGLE MOBILE TEST

گوگل ابزارهای فوق العاده ای برای وب مسترها دارد ، Mobile-Friendly Test نیز یکی از آنها است.البته این ابزار گوگل پیش نمایشی از وب سایت در موبایل یا دستگاه های دیگر ارائه نمی دهد و از این نظر کمکی به برطرف کردن مشکلات طراحی سایت نمی کند.بجای آن تمرکز اصلی این ابزار بر شناسایی مشکلات تاچ و لمس بخش های مهم وب سایت از طریق گوشی های لمسی می باشد.

زمانی که تست را اجرا می کنید یا در تست ِموبایل دوست (Mobile-Friendly) بودن سایت خود قبول می شوید یا مردود.که البته برای طراحان سایت این اطلاعات بسیار کلی محسوب می شود اما گوگل در صورت رد شدن تست ، نکاتی را برای بهبود عملکرد وب سایت در موبایل در اختیارتان می گذارد.

این ابزار را به عنوان یک برنامه رایگان و مطمئن برای تست ریسپانسیو بودن سایت خود در نظر بگیرید.اگرچه این ابزار در مقابل دیگر نرم افزارهای تست ریسپانسیو ناقص تر بوده و امکانات کمتری دارد اما محل خوبی برای جمع آوری اطلاعات و دریافت نکات مهم از طرف شرکتی است که می توان گفت بزرگترین و معتبرترین شرکت در دنیای وب محسوب می شود.

ابزار تست ریسپانسیو سایت شماره 5 – MATT KERSLEY’S RESPONSIVE TOOL

یک برنامه نویس و طراح سایت به نام Matt Kersley نمونه ی رایگان نرم افزار بررسی ریسپانسیو بودن وب سایت مخصوص به خود را در وب منتشر کرده.این ابزار بسیار ساده تر از ابزارهای دیگر بوده و پیچیدگی ها و الحاقات آنها را ندارد.بجای آن، نمایش خطی از 5 سایز ثابت صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می دهد سایزهای 240 پیکسل ، 320 پیکسل ، 480 پیکسل ، 768 پیکسل و 1024 پیکسل.

البته این ابزار امکان کلیک روی لینک ها و مشاهده صفحه های دیگر وب سایت در دستگاه های مختلف را در اختیارتان قرار نمی دهد و تنها برای تست ریسپانسیو تک صفحه ای مناسب است.ویژگی مهم این ابزار این است به صورت پیش فرض و در همان ابتدا امکان انتخاب عرض 240 پیکسل را برای نمایش در اختیار کاربر قرار می دهد.

ابزار تست ریسپانسیو سایت شماره 6 – DESIGNMODO RESPONSIVE TEST

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای بررسی ریسپانسیو بودن طراحی سایت ، ابزار تست ریسپانسیو است که توسط Designmodo طراحی شده است.

این ابزار به شما این امکان را می دهد تا وب سایت مورد نظر را در مرورگر خود در صفحه های نمایش با اندازه های مختلف ببینید.اما ویژگی جالی این ابزار، امکان شبکه بندی صفحه های نمایش نسبت به نقاط پیکسلی است.برای تعیین عرض می توانید کناره های وب سایت را خود به سمت راست بکشید تا ریسپانسیو بودن آن را در عرض های مختلف و با توجه به پیکسل ها تست و بررسی نمایید. در این ابزار قسمتی نیز برای وارد کردن طول و عرض دلخواه و همچنین نمونه هایی از چند صفحه نمایش مربوط به موبایل و تبلت و کامپیوترهای شخصی وجود دارد که می توان نحوه نمایش وب سایت را در آنها بررسی کرد.




روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت
روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت
ویژگی منوها در طراحی سایت
ویژگی منوها در طراحی سایت
تاریخچه طراحی سایت
تاریخچه طراحی سایت
روش های بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت در سال 2023
روش های بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت در سال 2023
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha