مراحل انتخاب شرکت طراحی سایت

فرض کنیم شما تصمیم گرفتید که به وبسایت جدیدی نیاز دارید. اگر از شرکت طراحی سایت فعلی خودتان راضی نیستید، پس چطوری می‌توانید شرکت خوبی به منظور توسعه آنلاین کسب و کارتان پیدا کنید؟

سعی کنید پیش از هر اقدامی، تحقیقات لازم را انجام بدهید. اگر نزدیکی جغرافیایی برای شما دارای اهمیت زیادی است، بصورت آنلاین به جستجوی شرکت‌های طراحی سایت اطراف خود ، مثلا "شرکت طراحی سایت در مرزداران تهران" بپردازید یا از همکارنتان بخواهید در صورت آگاهی، شرکت‌های خوب طراحی وب سایت را به شما معرفی نمایند. همچنین می‌توانید وبسایت‌هایی که خودتان به آنها علاقه دارید (ترجیحاً فعالیتی مشابه با شما داشته باشند) را بررسی نموده و شرکتی که آن وبسایت را طراحی نموده، به لیست خود، اضافه کنید.

پس از اینکه یک لیست کوتاه از شرکت‌های طراحی سایت تهیه نمودید، برای برقراری یک ارتباط موفق، مراحل زیر را طی نمائید.


1. وبسایت شرکت طراحی سایت را مشاهده نمائید

وبسایتی که یک شرکت طراحی سایت برای خود ساخته، می‌تواند نمونه خوبی از شیوه طراحی آن شرکت، میزان توانایی‌ها و تبحر آنها در زمینه تکنولوژی باشد. آیا آن وبسایت با یک دید کلی نظر شما را به خود جلب نموده؟ آیا این وبسایت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) است؟ آیا از نظر شاخص‌های طراحی و استفاده راحت، با استانداردهای مدنظر شما مطابقت دارد؟ اگر طراحی آن وبسایت به خودی خود، بازتاب‌دهنده سلیقه شخصی شما نباشد، مشکلی وجود ندارد؛ یک شرکت طراحی وبسایت خوب، طراحی‌هایش را بر طبق نظر شخصی شما و مواردی که به صنعت شما مربوط می‌شوند، انجام می‌دهد، نه خودشان. نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید، اینست که سایت موردنظر باید به روز بوده، از لحاظ بصری شما را جذب کند، میزان کارآمدی بالایی داشته باشد و تجربه کاربری خوبی به شما ارائه کند. اگر می‌خواهید شرکت طراحی وبسایت مورد نظر، وظیفه اضافه کردن مطالب جدید و تولید محتوا برای شما را داشته باشند، می‌توانید مقاله‌های آن شرکت را از نظر انشایی و حرفه‌ای بودن، بررسی نمائید.


2. وبسایت‌هایی که این شرکت طراحی کرده است را بررسی کنید

بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت، دارای یک بخش نمونه‌کار در وبسایت خودشان هستند که می‌توانید در آنجا پروژه‌های قبلی این شرکت را مشاهده نمائید. آیا طراحی وبسایت آنها ظاهری حرفه‌ای داشته و استفاده از آنها راحت است؟ آیا مشتری آنها از لحاظ بزرگی و سختی کار، با شما قابل مقایسه است؟ آیا وبسایت‌های طراحی شده از لحاظ بصری شبیه به هم هستند؟


3. با شرکت طراحی سایت موردنظرتان تماس گرفته، درمورد پروژه خود صحبت کنید و یک قرار ملاقات مشخص نمائید

به نحوه پاسخ دادن به شما بسیار توجه کنید؛ آیا آنها خودشان را در دسترس قرار می‌دهند و رفتاری دوستانه دارند؟ آیا سوالاتی درمورد شرکت شما و جزئیاتی درمورد پروژه می‌پرسند، یا فوراً می‌خواهند شما را به عنوان یک مشتری جذب کنند؟ این شرکت طراحی سایت، شرکتی‌ست که قرار است شما تا چند ماه با آنها در ارتباط باشید، پس باید بتوانید انرژی خوبی از آنها دریافت نمائید. با اینکه شخصی که تلفن را جواب می‌دهد ممکن است شخصی نباشد که شما کاملاً با آن سر و کار دارید، اما وقتی بعنوان یک مشتری با این شرکت تماس گرفتید، این شخص نماینده شخصیت کلی شرکت طراحی سایت خواهد بود، بنابراین از برقراری ارتباط خوب بین خودتان اطمینان حاصل نمائید.


وقتی به عنوان یک مشتری طراحی سایت، وارد جلسه‌ای با شرکت موردنظرتان شدید، بهتر است این 6 سوال را از آنها پرسیده و این جواب‌ها را انتظار داشته باشید.

آیا در زمینه کاری مربوط به ما، وبسایت‌های دیگری طراحی کرده‌اید؟

کار کردن با یک شرکت طراحی سایت که قبلاً تجربه ساخت وبسایت در زمینه کاری شما را داشته‌اند، می‌تواند یک مزیت محسوب شود و همچنین شما می‌توانید این وبسایت‌ها را مشاهده کرده و یک پیش‌نمایش از پروژه خود در ذهن‌تان ایجاد می‌شود. در مقابل اگر آن شرکت طراحی سایت، تجربه‌ای در زمینه کاری شما نداشته باشد نیز می‌تواند پروسه‌ی موفقیت آمیزی را طی کند؛ زیرا تمام تحقیقات آنها جدید و از نو بوده و تحت تأثیر طرح های قبلی و قدیمی قرار نمی‌گیرند و در نتیجه یک وبسایت منحصر به فرد برای شما ساخته خواهد شد. اگر آن شرکت، تجربه‌ای در زمینه کاری شما ندارد، اطمینان حاصل نمائید که پروژه‌های موفقی در سایر زمینه‌ها داشته‌اند؛ بهتر است با شرکتی که تخصص محدودی دارند و در زمینه کاری شما نمی‌توانند فعالیت داشته باشند، همکاری نکنید.


چگونه از عامل تجربه کاربری (UX) در طراحی سایت خود استفاده می‌کنید؟

یک شرکت طراحی وبسایت قدرتمند از این موضوع آگاه است که تجربه کاربری، قلب تپنده هر وبسایت موفقی است و باید این اطمینان را به شما بدهد که در طراحی یک وبسایت کاربرگرا، تخصص لازم را دارند. از آنها درمورد نحوه طراحی سایت سوال بپرسید و اینکه از چه روش و تاکتیک‌هایی برای در مرکز قرار دادن تجربه کاربری در طراحی خود، استفاده می‌کنند.


از چه نوع سیستم مدیریت محتوا یا CMS استفاده می‌کنید؟

اغلب شرکت‌های طراحی سایت، در یک یا دو سیستم مدیریت محتوا تخصص دارند. اغلب سایت‌ها در پلتفرم‌های منبع باز مانند WordPress ساخته می‌شوند، اما برخی از شرکت‌های توسعه وب، دارای پلتفرم‌های CMS تخصصی خودشان هستند. هر سیستم مدیریت محتوایی دارای نقاط قوت و ضعف می‌باشد و یک شرکت طراحی وبسایت مناسب، بصورت کامل مزایا و معایت هر کدام را برای شما شرح می‌دهند تا تصمیم بهتری درمورد کسب و کار خودتان بگیرید.

                                     هزینه های پنهان طراحی سایت با WordPress                                 طراحی سایت با ASP.net


این پروژه شامل چه مرحله‌هایی است؟

یک شرکت طراحی سایت مجرب، می‌تواند خیلی سریع و در عین حال جامع، مراحل کار را بصورت دقیق برای شما بازگو کرده و به شما توضیح می‌دهد در هر مرحله از کار باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. اگر شما قادر به ارائه دقیق مشخصات وبسایت مدنظرتان نباشید، آن شرکت طراحی وبسایت نمی‌تواند بطور دقیق و قطعی یک زمان و مقدار هزینه برای شما مشخص نماید و تنها یک بازه زمانی و هزینه‌ای به شما ارائه می‌دهد.


اگر پس از اتمام طراحی وبسایت، قصد ایجاد تغییر یا اضافه کردن مطلب داشته باشیم، چه کاری باید انجام دهیم؟

یک شرکت طراحی سایت سرویس کامل باید یک دوره آموزشی برای شما و تیم‌تان ارائه دهد که در این جلسه، تمام نکات مربوط به نحوه ساخت وبسایت و ایجاد تغییر و به روز رسانی، تعلیم داده می‌شود. یک لیست از موضوعاتی که باید بطور مداوم آنها را بروز رسانی نمائید(مانند رویدادها، فُرم‌ها، محتوای صفحات و غیره) تهیه کنید و از آن شرکت بپرسید کدام یک از این موارد در سیستم مدیریت محتوای سایت طراحی شده، قابل تغییر هستند. برای انجام تغییراتی که به برنامه‌نویسی یا طراحی مربوط می‌شوند، آن شرکت باید مدت زمان و مقدار کاری که برای این تغییرات نیاز هستند را برای شما بازگو کند.


آیا بصورت مداوم بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهید؟

طراحی وبسایت، شامل تلاش‌های بسیاری می‌شود، اما همین مقدار تلاش نیز باید در مواردی مانند بهینه‌سازی سایت، تبلیغ سایت، اندازه‌گیری میزان عملکرد و توسعه سایت، انجام شود. اگر خودتان یک تیم بازاریابی دیجیتال ندارید که به محض اتمام طراحی و ساخت سایت بتوانند کارهای مربوط به بهینه‌سازی آن را انجام دهند، دنبال شرکتی باشید که در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز تخصص لازم را داشته باشند تا مطمئن شوید وبسایت طراحی شده، به نتایجی که مدنظر شماست، خواهد رسید.


شرکت آوینا پرداز با سالها تجربه در طراحی و اجرای انواع نرم افزارهای تحت وب و وب سایت ها آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

10 قانون کلی طراحی سایت برای تاثیرگذاری بیشتر
10 قانون کلی طراحی سایت برای تاثیرگذاری بیشتر
چگونه یک طراحی سایت فوق العاده می تواند بر ناخوداگاه مخاطب تاثیر بگذارد؟
چگونه یک طراحی سایت فوق العاده می تواند بر ناخوداگاه مخاطب تاثیر بگذارد؟
نکاتی در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی
نکاتی در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی
فتوشاپ در طراحی وب سایت
فتوشاپ در طراحی وب سایت
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha