اشتباهات رایج در SEO OnPage

بهینه سازی و سئو On Page به آن دسته عملیاتی گفته می شود که در داخل سایت به منظور ارتقا رتبه در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر انجام می گیرد.اشتباهاتی که در سئو OnPgaeصورت می پذیرد می تواند کل فرایند بهینه سازی سایت شما را با خطر مواجه کند.یک اشتباه کوچک و یا فراموش کردن انجام یکی از کارهای بظاهر کم اهمیت می تواند از افزایش رتبه وب سایت شما در کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید جلوگیری نماید.در ادامه رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است در این مسیر مرتکب شوید را برایتان شرح خواهیم داد.

اگر صفحه های وب سایت شما هرکدام از این اشتباهات را شامل می شوند نیاز است که فورا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنید.برطرف کردن این ایرادها می تواند تاثیر کاملا چشمگیری بر روند seo وب سایت شما داشته باشد با صرف کمی وقت و اصلاح موارد مطرح شده در ظرف مدت کمتر 2 هفته بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو را مشاهده خواهید نمود.

استفاده از title و meta description یکسان در چندین صفحه :

Title یا عنوان صفحه و همچنین meta description از جمله فاکتورهای مهم در فرایند سئو OnPage محسوب می شوند که درواقع موضوع محتوای صفحه را به صورت مختصر و مفید شرح می دهند.اگر برای صفحه های مختلف از title و description یکسان استفاده کنید مشخص است که با محتوای همه آن صفحه ها همخوانی نخواهند داشت.موتورهای جستجو نیز علاقه ای ندارند نتایجی را که با کلمات کلیدی مورد نظر کاربران ارتباطی ندارد نمایش دهند.

لیست کردن پشت سر هم کلمات کلیدی در Title و meta description :

هم title و هم meta description باید قابل خواندن و قابل فهم باشند.از این دو فاکتور مهم باید برای جلب توجه کاربران و جستجوگران استفاده کرد تا ترغیب به کلیک بر روی لینک سایت شما در لیست نتایج موتور جستجو گردند.البته از نظر اصول بهینه سازی و سئو سایت باید متن title و description کلمات کلیدی مربوط به صفحه را شامل شود اما نکته مهم این است که اینکار با استفاده از جمله بندی و استفاده از عبارات جذاب و طبیعی انجام پذیرد.

طولانی بودن title و meta description صفحه ها :

موتورهای جستجو تنها 70 کاراکتر از title و 160 کاراکتر از meta description را نمایش می دهند و کاراکترهای بیشتر در صفحه جستجو به نمایش در نمی آید.این امر در بسیاری موارد شما را غیر حرفه ای نشان خواهد داد و به معنی این خواهد بود که برخی از اطلاعات مهم صفحه، غیرقابل دیدن در لیست نتایج است که همه این ها در نهایت باعث کاهش کلیک شدن لینک شما و تاثیر منفی بر سئو وب سایت شما خواهد شد.

استفاده از صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود (Landing Page) برای تمام کلمات کلیدی :

اگر از صفحه اصلی وب سایت خود به عنوان Landing Page تمام کلمات کلیدی خود استفاده کنید درواقع کاری کرده اید که بهینه سازی و سئو صحیح برای این کلمات غیرممکن شود.برای سئو وب سایت ها لازم است که کلمات کلیدی در title صفحه ، meta description ، تگ های H و .. قرار گیرد.حال فرض کنید 5 کلمه کلیدی متفاوت را درنظر گرفته اید تا بهینه سازی سایت خود را براساس آنها انجام دهید و این کلمات را در title  ، description و تگ های H صفحه گنجاده اید.در این صورت موتورهای جستجو در مورد موضوع صفحه شما که در اینجا صفحه اصلی است دچار سردرگمی خواهند شد و در نتیجه در هیچ کدام از کلمات رتبه نخواهید یافت.

استفاده از چندین تگ H1 در صفحه :

H1 به معنی اولین Header یا سرتیتر اول شناخته می شود.موتورهای جستجو نیز از این اِلِمان صفحه به عنوان یکی از سیگنال های قوی جهت درک موضوع محتوای صفحه استفاده می کنند.برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله رابطه title و H1 صفحه در سئو سایت را مطالع نمایید.

هر صفحه بهتر است یک موضوع اصلی و یک عبارت کلیدی را شامل شود، بنابراین لازم است فقط یک H1 در صفحه وجود داشته باشد.هر زیرعنوان دیگر در این صفحه لازم است  در تگ های پایینتر مانند H2  و H3 و H4 و.. قرار گیرند تا ساختار منطقی و معقول به وب ساید داده شود و در عین حال موضوع و کلمه کلیدی اصلی نیز مشخص گردد.

خالی گذاشتن Altعکس ها :

موتورهای جستجو نمی توانند همانند یک انسان تصاویر را ببینند.موتورهای جستجویی مانند گوگل از طریق کدهای HTML وب سایت می توانند متوجه وجود عکس در صفحه شوند اما برای اینکه به آنها بفهمانید موضوع عکس چیست لازم است از تگ Alt برای توصیف آنها استفاده نمایید.(مقاله نوشتن تگ Alt مناسب برای سئو را مطالعه کنید) در این صورت کمک بزرگی به افزایش رتبه و دریافت rank بهتر به وب سایت خود نموده اید.

تکرار زیاد یک کلمه کلیدی در متنِ محتوا :

با اینکه لازم است کلمه کلیدی که قصد دارید سئو سایت خود را بر اساس آن انجام دهید در محتوای صفحه نوشته و تکرار شود با اینحال باید از تکرار بیش از حد و بیجای آن پرهیز کنید.تکرار چند بار کلمه کلیدی در متن کافی است االبته پراکندگی آنها نیز اهمیت دارد.تکرار بدون ارتباط و غیر طبیعی عبارات کلیدی در صفحه های شما نه تنها تاثیری بر روند سئو سایت شما ندارد بلکه ممکن است باعث شود مشمول جریمه گوگل نیز بشوید.

وجود تعداد زیادی صفحه که محتوای بسیار کمی دارند:

هیچ تعریف مشخصی برای محتوای خیلی کم وجود ندارد با اینحال یک صفحه که فقط از یک پاراگراف متن تشکیل شده و هیچ عکس و ویدئویی نیز در آن وجود ندارد می تواند مثال خوبی از صفحه کم محتوا باشد.این صفحه ها منجر به کوتاه شدن زمان بازدید کاربر یا زمانی که در سایت سپری می کند می شود و یا باعث افزایش بانس ریت صفحه می گردد.مدت زمان حضور کاربر در صفحه به عنوان یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو از جمله گوگل جهت تعیین رتبه سایت ها محسوب می شود.کم بودن زمانی که کاربر در سایت سپری می کند به عنوان یک فاکتور منفی از نظر آنها درنظر گرفته می شود.

وجود محتوای بسیار مشابه در چندین صفحه :

هر صفحه وب سایت شما باید دارای محتوای منحصر باشد که رابطه و تناسب زیادی با عبارت کلیدی مربوط به آن صفحه دارد.استفاده از یک قالب متنی مشترک و مشابه در صفحه های زیادی از سایت که در آنها تنها برخی از کلمات جابجا می شوند روش بسیار خوبی برای تاثیر منفی در تجربه کاربران و بینندگان وب سایت شما محسوب می شود! و هرچه کابران از متنی که می خوانند و محتوایی که می بینند ناراضی تر باشند آن را کمتر به اشتراک می گذارند ، زمان کمتری را صرف خواندن می کنند و سریعتر از وب سایت خارج می شوند که همه اینها به عنوان فاکتورهای منفی در جهت سئو محسوب می شوند.


مدت زمان لازم برای سئو سایت چقدر است؟
مدت زمان لازم برای سئو سایت چقدر است؟
SEO یا SEM ، کدام  یک برای بهینه سازی سایت مناسب است؟
SEO یا SEM ، کدام یک برای بهینه سازی سایت مناسب است؟
اهمیت انجام آنالیز قبل از بهینه سازی سایت
اهمیت انجام آنالیز قبل از بهینه سازی سایت
پنالتی Penalty یا همان جریمه شدن از طرف گوگل چیست؟
پنالتی Penalty یا همان جریمه شدن از طرف گوگل چیست؟
نظرات کاربران
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha