چگونه یک وب سایت فروشگاهی موفق طراحی کنیم؟

آیا قصد طراحی وب سایت فروشگاهی برای خود دارید و نگران هدر رفتن زمان و پول خود هستید ؟ رعایت چه نکاتی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می تواند تا حد زیادی منجر به موفقیت آن شود ؟

واقعیت این است که تا زمانی که طراحی وب سایت شما تکمیل نشود و اصطلاحا سایت بالا نیاید و بازدید کننده دریافت نکند نمی توان تخمین درستی در مورد موفقیت و نرخ تبدیل سایت زده شود.

یکی از مهمترین مسائلی که برای موفقیت این گونه وب سایت ها الزامی است ، توجه به نکات سئو سایت فروشگاهی است تا از این طریق وب سایت شما در جستجوی گوگل شناسایی و ترافیک و بازدیدکننده به خود جذب نماید.اما در این مقاله قصد نداریم در مورد سئو وب سایت صحبت کنیم بلکه هدف ارائه نکاتی است که در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و موفق لازم است رعایت شود.

در این مقاله چند نکته بسیار مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ذکر شده است، هرچند رعایت این نکات ، موفقیت وب سایت شما را کاملا تضمین نمی کند اما مطمئنا توجه به آنها وضعیت فروش و بازده وب سایت را بسیار بهتر خواهد نمود.


تیم طراحی شرکت آوینا پرداز با سالها تجربه در زمینه طراحی وب سایت های فروشگاهی کاملا نسبت به نیازهای صاحبان این نوع وب سایت ها و همچنین عوامل افزایش فروش و موفقیت یک فروشگاه آنلاین آگاهی کامل و جامعی دارند و همواره درحال بروز رسانی و افزودن امکانات جدید به پلتفورم های فروشگاهی خود می باشد.

برخی از ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی شرکت آوینا پرداز :

1- طراحی وب سایت فروشگاه به صورت کاملا اختصاصی و متناسب با نوع فروشگاه و مخاطبان هدف

2- طراحی سایت های Asp.Net و تحت الگوی پیشرفته MVC شرکت مایکروسافت

3- استفاده از سرورهای پر سرعت و بدون محدودیت در فضا و پهنای باند

4- اختصاص SSL Certificate به تمام وب سایت های فروشگاهی جهت حفظ امنیت تراکنش های مالی

5- اشراف کامل به کلیه مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال
6- بدون محدودیت در افزودن امکانات جدید و مورد درخواست مشتریان

7- آنالیز و انجام سئو سایت فروشگاهی به صورت تخصصی در صورت درخواست مشتریان


برخی از امکانات وب سایت های فروشگاهی تخصصی آوینا پرداز :

1- فیلتر کردن و دسته بندی حرفه ای و پرسرعت محصولات بر اساس پارامترهای موجود - گروه محصولات، برند، رنج قیمت و...

2- طراحی مسیر خرید کالا به ساده ترین شکل و با کمترین کلیک

3- پنل مدیریت فارسی و کاربردی بسیار ساده جهت ثبت محصولات ، ویژگی ها ، دسته بندی ها ، مقالات ، اخبار ، اعمال تخفیف ها ، پیشنهادات ویژه و ..

4- قابلیت تعریف کاربران مختلف با دسترسی های متفاوت در پنل مدیریت

5- کاهش یا افزایش تمام قیمت ها با یک دکمه (مثلا تمام قیمت ها 20% افزایش یابد)

7- امکان تغییرات آنی در وب سایت توسط مدیر سایت تنها با یک کلیک مثلا نا موجود یا موجود شدن محصولات

8- اختصاص تگ Title ، Meta Description ، H1 و .. برای هر صفحه به صورت خودکار با امکان ویرایش

9- طراحی کاملا ریسپانسیو برای نمایش و کارکرد صحیح در موبایل و تبلت

10- تولید خودکار URL بر اساس اصول سئو


همین حالا با مشاوران فنی تیم طراحی سایت شرکت آوینا پرداز تماس بگیرید : 02126766994


برخی از نمونه وب سایت های فروشگاهی طراحی شده توسط ما :

طراحی سایتطراحی سایت
فروشگاه رادهومفروشگاه اینترنتی اورجلند

اما در این بخش نگاهی میاندازیم به برخی از فاکتورهایی که لازم است در هنگام طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و موفق به آنها توجه شود:

1- طراحی ساده و بدون پیچیدگی

تحقیقات نشان داده که طراحی های پیچیده و بهم ریخته در وب سایت به میزان زیادی از موفقیت و نرخ تبدیل وب سایت فروشگاهی می کاهد.



طراحی سایت فروشگاه اینترنتی



بهترین فروشگاه های آنلاین از طراحی ساده و واضح پیروی می کنند.البته به این معنی نیست که برای رسیدن به چنین هدفی از اطلاعات مورد نیاز کاربر در مورد محصول ، یا عکس های آن بکاهید.بلکه باید توجه داشته باشید که متن های بیش ازحد و عکس و ویدئوهای خیلی زیاد در وب سایت شما هیچ تاثیری بجز سردرگم کردن کاربر ندارد.


2- استفاده از تصاویر با کیفیت

هیچ تردیدی نیست که یکی لوازم موفقیت وب سایت فروشگاهی وجود محتوای منحصر به فرد و با کیفیت است. تصویر و عکس نیز همانند اطلاعات متنی جزئی از محتوای سایت محسوب می شود و لازم است هر محصول شما دارای عکسهایی با کیفیت و واضح باشد.عدم وجود تصویر یا استفاده از تصاویر با کیفیت پایین، تاثیر منفی زیادی بر اطمینان کاربر از محصول و همچنین خرید از وب سایت شما خواهد گذاشت.

در مورد عکس و تصویر محصول دو راه حل جود دارد:

·         استفاده از تصاویر آماده یا استوک در اینترنت

·         تهیه عکس برای هر محصول از طرف خود شما

در صورتی که از نظر مالی و منابع توانایی کافی دارید بهتر است روش دوم را انتخاب کنید و خودتان از محصولات عکس های حرفه ای و با کیفیت در زوایای مختلف تهیه کنید.این کار یکی از بهترین روش هایی است که می توانید میان خود و رقبایتان تمایز قرار دهید و ظاهری حرفه ای تر از خود به نمایش بگذارید. تجربه نیز نشان که کاربران هم کاملا قابلیت درک این وجه تمایز را دارند و اطمینان بیشتری به وب سایت های فروشگاهی که عکس های منحصر خود را تولید می کنند خواهند داشت.

البته در صورتی که این امکان برایتان فراهم نیست تلاش کنید عکس های آماده ای که در اینترنت و یا به روش های دیگر تهیه می کنید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و زوایای مختلف محصول را (در صورت نیاز) در بر گیرند.


3- انتخاب هوشمندانه رنگ ها

ممکن انتخاب رنگ در طراحی سایت مسئله مهمی به نظر نرسد اما حقیقت این است که تم های رنگی نقش موثری در موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت ایفا می کنند.

استفاده از رنگ های زیاد در طراحی سایت فروشگاهی باعث سردرگمی کاربران می شود و برعکس استفاده از تنها یک رنگ در طراحی سایت باعث می شود وب سایت شما خسته کننده و کسالت آور باشد.

در مورد تم ها و ترکیب های مختلفی رنگی متناسب با نوع فعالیت و برند خود تحقیقات لازم را به عمل آورید تا در نهایت به بهترین نتیجه برسید.

نکته : رنگ هایی که برای دکمه های مهم وب سایت مانند دکمه " افزودن به سبد خرید" استفاده می کنید تاثیر بسیار چشمگیری بر نرخ تبدیل وب سایت خواهد گذاشت.

پیشنهاد می کنیم مقالات مرتبط با این موضوع را مطالعه نمایید:

انتخاب رنگ در طراحی سایت

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

4- قرار گیری مهمترین اطلاعات در بالای سایت

فضای بالای وب سایت و هر محصول محل بسیار خوبی برای قرار دادن اطلاعات مهم است. اطلاعات مهمی که کاربران را ترغیب به خرید نماید. استفاده بهینه از این فضا تاثیر بسیار زیادی در موفیقیت وب سایت های فروشگاهی دارد.

فضای بالای وب سایت



منظور از فضای بالای سایت قسمت منو یا Header نیست. برای مشخص شدن این فضا ، هر صفحه سایت را بوسیله یک خط افقی فرضی به دو بخش مساوی تقسیم کنید. منظور ما در اینجا بخش هایی از صفحه است که در بالای خط قرار می گیرند. این همان فضایی است که بیشترین توجه کاربر را در ثانیه های ابتدایی ورود به خود جلب می کند و بهتر است قیمت ، تخفیف ها و تصاویر واضح محصولات و حتی یک توضیح کوتاه در این بخش قرار گیرد.


5- توجه به روند خرید و پرداخت

یکی کارهایی که منجر به ترسیدن و فراری دادن کاربران از یک فروشگاه آنلاین می شود ، فرایند پیچیده سفارش و خرید نهایی کالا است.لازم فرایند خرید کاربران از ابتدا تا انتها کاملا بررسی شود و در کوتاهترین مسیر و ساده ترین روش انجام گیرد.

یکی نکات مهم هنگام طراحی سایت فروشگاهی این است که صفحه ای که مربوط به تایید نهایی خرید محصول است کاملا ساده و خالی از هرگونه تبلیغ یا پیشنهاد محصولات دیگر باشد. لازم است تمرکز اصلی کاربر در این صفحه روی تایید نهایی خرید قرار گیرد و از اضافه کردن هر اِلِمانی که باعث حواس پرتی کاربران در این مرحله شود باید اجتناب نمود.


نتیجه گیری :

مراحل زیادی در طراحی سایت فروشگاهی برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش بازده وجود دارد اما این 5 نکته از موارد بسیار مهم و اصلی برای موفقیت یک فروشگاه آنلاین محسوب می شوند.

توصیه می کنیم مقاله اشتباهات رایج در طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید ضمنا با مطالعه مطلب کارهایی که پیش از سفارش طراحی وب سایت باید انجام دهید می توانید اطلاعات مفیدی در مورد سفارش طراحی وب سایت بدست آورید.

صرف زمان و هزینه کافی برای طراحی وب سایت فروشگاهی می تواند تا حد بسیار زیادی شما را به موفقیت نزدیک کند.همچنین انتخاب یک شرکت طراحی سایت حرفه ای و استفاده از مشاوره های کارشناسی و تخصصی آنان می تواند میزان اشتباهات در طراحی را بسیار کاهش دهد.

شرکت آوینا پرداز با تجربه بسیار زیاد و استفاده تیم های حرفه ای و آموزش دیده می تواند طراحی موفق یک وب سایت ایده آل که متناسب با نیاز شما و همچنین هم سو با آخرین تکنولوژی ها و تحقیقات علمی در دنیا است را تضمین نماید.جهت سفارش و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید


جهت مشاهده نمونه وب سایت های طراحی شده در آوینا پرداز به صفحه نمونه کارهای طراحی سایت مراجعه فرمایید.

طراحی سایت فروشگاهی چقدر زمان می برد؟

وب سایت های فروشگاهی اگر به صورت اختصاصی و حرفه ای طراحی شوند زمانی بین 30 تا 40 روز نیاز دارند.اما استفاده از قالب های آماده ویا CMS های آماده مانند ورپرس، زمان آماده سازی سایت را بسیار کم می کند.البته ما اصلا استفاده از قالب آماده یا ورپرس و جولا و.. را برای طراحی سایت فروشگاهی به دلیل مشکلات بی شمار آنها توصیه نمی کنیم


هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است ؟

هزینه طراحی سایت بستگی به تکنولوژی های مورد استفاده ، امکانات مورد درخواست مشتری و .. دارد.اما به صورت کلی هزینه طراحی یک وب سایت فروشگاهی اختصاصی کامل حدود 12.000.000 تا 18.000.000 تومان در نظر گرفته می شود.


سایت های فروشگاهی اختصاصی چه مزایایی دارند؟

اگر وب سایت فروشگاهی بصورت اختصاصی طراحی شود ( نه با استفاده از CMS های آماده وردپرس و ..) هیچ محدودیتی در امکانات و همچنین گستردگی نخواهد داشت.شما می توانید از صاحبان وب سایت های فروشگاهی وردپرس و جوملا در این موارد سئوال کنید. درصورت تمایل ما می توانیم تعداد زیادی از صاحبان ناراضی وب سایت قالب آماده را به شما معرفی نماییم


کدام تکنولوژی و روش طراحی برای سایت های فروشگاهی بهتر است؟

سایت های اختصاصی عموما یا توسط PHP طراحی می شود یا ASP.NET که هرکدام مزایای مخصوص به خود دارند. برای مثال برای طراحی سایت های فروشگاهی در شرکت ما از ASP.NET شرکت مایکروسافت و الگوی بسیار پیشرفته MVC استفاده می شود که از نظر امنیت و کیفیت حرف اول را در دنیا می زند و به همین دلیل هم هزینه و زمان بیشتری برای طراحی نیاز دارد


سایت های فروشگاهی چه امکاناتی دارند؟

سایت های فروشگاهی اگر به درستی طراحی شوند هیچ محدودیتی نخواهند داشت.ریسپانسیو (Responsive) بودن یکی از امکانات اولیه ای است که همه سایت های فروشگاهی ما از آن برخوردار هستند.امکانات اختصاصی براساس درخواست مشتریان ما قابل ارائه است. برای مثال افزایش یا کاهش قیمت تمام محصولات تنها با یک دکمه و بر اساس درصد.امکان اتصال به انبار برای شناسانی محصولات موجود یا ناموجود و ...


آیا نحوه طراحی سایت فروشگاهی در موفقیت آن تاثیر دارد ؟

هم بله و هم خیر. در حقیقت اگر شما فقط یک وب سایت زیبا داشته باشید که عناصر آن به درستی در مکان های مناسب چیده نشده باشد یا بدلیل استفاده از تکنولوژی های قدیمی به درستی کار نکند هیچ فایده ای نداشته و کاربران را فراری خواهد داد.اما اگر وب سایت، از نظر اصولی و تکنیکی به درستی ساخته و پرداخته شود ، استفاده از یک طراحی (Design) خوب می تواند کمک بسزایی در جذب مخاطب و موفقیت آن داشته باشد.پس زیبایی به تنهایی برای موفقیت سایت فروشگاهی کافی نیست.


طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟
طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟
روش های بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت در سال 2023
روش های بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت در سال 2023
5 نکته در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت
5 نکته در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت
مشکلات مربوط به طراحی سایت با استفاده از فلش
مشکلات مربوط به طراحی سایت با استفاده از فلش
نظرات کاربران

 لیمونیا

سلام زمان سئو کلمات کلید املاک در چند روز وقت می گیرید ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

زمان سئو بستگی زیادی به نوع کلمات کلیدی و میزان رقابت داره که بعد از آنالیزهای دقیق مشخص میشه. اما به صورت متوسط نیاز به حداقل 8 ماه کار مداوم هست تا نتایج اولیه ظاهر بشن.;

 شکوفه حقیقت جو

طراحی یک سایت فروشگاهی چقدر طول میکشه ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

مدت زمان لازم برای طراحی سایت فروشگاهی به پلنی که انتخاب کردین و همچنین امکانات مورد نظرتون بستگی داره.هرچه وب سایت پیچیده تر و حرفه ای تر باشه مدت زمان طراحی هم بیشتر میشه. حداقل زمان طراحی سایت فروشگاهی در شرکت ما حدود 35 الی 40 روز هست.;

 علیرضا خادمی

سلام حداکثر تعداد محصولی که میتونیم داخل سایت فروشگاهی قرار بدیم چندتاست ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام. وب سایت های فروشگاهی که توسط شرکت آوینا پرداز طراحی می شوند به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید هیچ محدودیتی در تعداد محصولات قابل بارگذاری ندارند.تقریبا همه شرکت ها ادعا میکنند هر تعداد محصولی را میتوانید در فروشگاه طراحی شده بارگذاری کنید اما مشاهده می شود که اکثر این وب سایت بعد ثبت تعداد مشخصی محصول کاملا کند و حتی بلااستفاده می شوند.به دلیل استفاده تکنولوژی های مربوط به Big Data این اتفاق به هیچ وجه در هیچ یک از فروشگاه هایی که ما طراحی کرده ایم نخواهد افتاد.;

 کاوه

سلام در مورد کد تخفیف پیشرفته که جزو امکانات پلن سایت فروشگاهی پیشرفته هست سوال داشتم که دقیقا منظورتون چیه ؟ به صورت عمومی و درصدی و .. ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام.قابلیت کد تخفیف پیشرفته وب سایت های فروشگاهی ما طیف وسیعی از تخفیف هارو در اختیار شما قرار میده.به طور مثال میتونین یک کد عمومی برای تخفیف ایجاد کنین که برای همه کاربران و همه محصولات قابل استفاده ست، این کد میتونه مثلا 10% از قیمت نهایی رو کم کنه یا مثلا 100.000 تومان(درصدی یا نقدی). همچنین میتونین کدهای تخفیفی در سیستم ایجاد کنین که فقط برای تعدادی از کاربران فعال باشه یا فقط برای برخی از محصولات. به عنوان مثال این قابلیت رو دارین که کدی تعریف کنین که فقط 5% از قیمت نهایی لپ تاپ ها کم بشه اما این کد برای سایر محصولات فروشگاه کارایی نداشته باشه یا کدی تعریف کنین که فقط برخی از مشتریان و کاربران سایت فروشگاهی شما بتونن ازش استفاده کنن و برای بقیه کاربران قابل استفاده نباشه.;

 اشکان همتی

نماد اعتماد هم شما میگیرین برای سایت ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

باسلام و احترام. برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی لازم است که در سایت نماد اعتماد مشخصات شخصی یا حقوقی خود را ثبت نمایید.بعد از ثبت نام ، باقی مراحل توسط ما تا دریافت نماد انجام خواهد شد.;

 حاتمی

سلام.نحوه سفارش سایت فروشگاهی به چه صورتی هست ؟ باید حضوری بیایم حتما ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

با سلام و احترام. خیر نیازی به مراجعه حضوری برای سفارش و تنظیم قرارداد طراحی سایت وجود نداره.تمام مراحل از سفارش تا تحویل وب سایت به صورت آنلاین انجام میشه.;

 احمد فتحی

سلام یک سوالی دارم توی قسمت پلن های سایت فروشگاهی امکانات هر پلن نوشته شده اما ما وب سایتی که میخوایم همون پلن سایت فروشگاهی پایه ست فقط یکی دوتا از امکانات پلن پیشرفته رو هم میخوایم. آیا شدنیه این کار ؟

کارشناس آوینا پردازکارشناس آوینا پرداز :

باسلام و احترام. بله تمام وب سایت ها از نظر قابلیت و امکانات قابل شخصی سازی هست. میتونین هر امکانی از هر پلنی رو انتخاب کنین و در نهایت هزینه نهایی براساس قابلیت هایی که انتخاب کردین محاسبه میشه.;

 مجتبی هدایت

سلام مطلب خوب و جالبی مرسی از زحمات شما.
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

captcha